  • 11. Data: 2011-07-26 21:21:02
    Temat: Re: Jakie konto pocztowe z powiadomieniem SMS ?
    Od: Kajetan Staszkiewicz <v...@t...net>

    Dnia poniedziałek, 25 lipca 2011 22:51, SDD napisał(a):

    > Użytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

    > We Freshu nie ma juz tego rozroznienia...
    > No ale jednak jst kilka argumkentow za powiadomieniami.
    >
    > Powiadomienia pozwalaja na naprawde szybki czas reakcji, co ma ogromne
    > znaczenie w przypadku uslug swiadczonych za posrednictwem Internetu.
    > Osiagniecie takiej szybkosci za pomoca netu w telefonie oznacza
    > koniecznosc permanentnego bycia on-line i sprawdzanai poczty non-stop (np.
    > co minutę)

    "sprawdzanie"? Jak zwierzęta! Dziś telefony obsługują push.

    > ze wszelkimi tego kosekwencjami:
    >
    > 1. bateria!

    Tu bywa różnie, mam firmowe BB i prywatną Nokię 5800. Nokię trzeba ładować
    codzień, BB będąc permanentnie online działa ~5 dni ja jednym ładowaniu.

    > 2. koszty, zwlaszcza w roamingu

    W kraju styknie jakiś niewielki pakiet, Nokia 5800 na bycie "online" zjada
    <100MB miesięcznie. W roamingu rzeczywiście jest to problem, ale operatorzy
    dają możliwość wykupienia dodatkowych pakietów na transmisję danych za
    granicą.

    > 3. kiepski zasieg w przypadku dostepnosci jedynie GPRS - permanentne
    > sprawdzanie skrzynki moze skutkowac wowczas problemami z dodzwonieniem

    Ani w BB, ani w Nokii nie zauważyłem takiego problemu. BB 8250 zresztą i tak
    nie obsługuje 3G, EDGE mu do pracy wystarcza, a ile razy widziałem na
    wyświetlaczu GPRS to mogę policzyć na palcach jednej ręki przez kilka lat
    używania.

    > sie, nie mowiac o zzeraniu baterii (pkt. 1) w przypadku prob nawiazanai
    > polaczenia w warunkach kiepskiego zasiegu.

    Znów - zależy od telefonu. I znów pochwalę BB.

    --
    | pozdrawiam / greetings | powered by SUSE, CentOS and FreeBSD |
    | Kajetan Staszkiewicz | jabber,email: vegeta()tuxpowered net |

  • 12. Data: 2011-07-26 21:25:40
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 25 Jul 2011 22:51:43 +0200, SDD napisał(a):

> [...]
    > permanentnego bycia on-line i sprawdzanai poczty non-stop (np. co minutę) ze

    Blackberry radzi sobie z tymi problemami, tam serwer BES lub BIS ma stałe
    połączenie z serwerem, w razie odebrania maila idzie powiadomienie do
    telefonu że jest mail do ściągnięcia. Dlatego push w BB nie żre tak prądu
    jak inne rozwiązania.

    Permanentne połączenie nie robi problemów z połączeniem, jeżeli tak masz,
    to jest coś źle z telefonem albo siecią. Voice ma pierwszeństwo, a kanał
    informacyjny działa nawet podczas połączenia. Telefon więc wie, że jest
    połączenie do odebrania i może zawiesić transmisję.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Wiec prosze ... nie podpinaj sie POD MOJA RACJE (jak zawsze gdy mam

  • 13. Data: 2011-07-27 17:43:56
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Kajetan Staszkiewicz" <v...@t...net>

    > "sprawdzanie"? Jak zwierzęta! Dziś telefony obsługują push.

    Co to za push ?!

  • 14. Data: 2011-07-29 20:22:55
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Nie musi być ciągła transmisja tak, jak nie jest ciągła między serwerami.

    No nie ciągła - ale co parę minut - inaczej w jaki sposób telefon
    ma się dowiedzieć, że jest nowa poczta w skrzynce ? Musi ją sprawdzać...
    I jeśli powiadomienie ma być szybkie, to musi sprawdzać często.
    Stąd określenie "ciągła transmisja" ...

    > To czemu chcesz ten sms ?

    No SMS raz na parę dni... jest jak najbardziej OK :)
    Ale pikanie co minutę czy parę minut... mi zupełnie niepotrzebne.

    > Co Ci po powiadomieniu jak i tak musisz pocztę odebrać ?

    Nie muszę - w powiadomieniu mam nadawcę i tytuł (albo przynajmniej część
    tytułu) - to w wielu przypadkach wystarcza aby wiedzieć o co chodzi.
    Poza tym - dobrze jest wiedzieć, że coś na Ciebie czeka w skrzynce.

    To tak jak z listem poleconym na tradycyjnej poczcie...
    Mógłbyś się spytać - po co Ci awizo, skoro i tak musisz odebrać pocztę ;)
    Dzięki awizo nie musisz jechać na pocztę codziennie i sprawdzać
    czy coś na Ciebie nie czeka, tylko ... jedziesz odebrać konkretny list.