    From: Kajetan Staszkiewicz <v...@t...net>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Jakie konto pocztowe z powiadomieniem SMS ?
    Date: Tue, 26 Jul 2011 23:21:02 +0200

    Dnia poniedziałek, 25 lipca 2011 22:51, SDD napisał(a):

    > Użytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

    > We Freshu nie ma juz tego rozroznienia...
    > No ale jednak jst kilka argumkentow za powiadomieniami.
    >
    > Powiadomienia pozwalaja na naprawde szybki czas reakcji, co ma ogromne
    > znaczenie w przypadku uslug swiadczonych za posrednictwem Internetu.
    > Osiagniecie takiej szybkosci za pomoca netu w telefonie oznacza
    > koniecznosc permanentnego bycia on-line i sprawdzanai poczty non-stop (np.
    > co minutę)

    "sprawdzanie"? Jak zwierzęta! Dziś telefony obsługują push.

    > ze wszelkimi tego kosekwencjami:
    >
    > 1. bateria!

    Tu bywa różnie, mam firmowe BB i prywatną Nokię 5800. Nokię trzeba ładować
    codzień, BB będąc permanentnie online działa ~5 dni ja jednym ładowaniu.

    > 2. koszty, zwlaszcza w roamingu

    W kraju styknie jakiś niewielki pakiet, Nokia 5800 na bycie "online" zjada
    <100MB miesięcznie. W roamingu rzeczywiście jest to problem, ale operatorzy
    dają możliwość wykupienia dodatkowych pakietów na transmisję danych za
    granicą.

    > 3. kiepski zasieg w przypadku dostepnosci jedynie GPRS - permanentne
    > sprawdzanie skrzynki moze skutkowac wowczas problemami z dodzwonieniem

    Ani w BB, ani w Nokii nie zauważyłem takiego problemu. BB 8250 zresztą i tak
    nie obsługuje 3G, EDGE mu do pracy wystarcza, a ile razy widziałem na
    wyświetlaczu GPRS to mogę policzyć na palcach jednej ręki przez kilka lat
    używania.

    > sie, nie mowiac o zzeraniu baterii (pkt. 1) w przypadku prob nawiazanai
    > polaczenia w warunkach kiepskiego zasiegu.

    Znów - zależy od telefonu. I znów pochwalę BB.

    --
    | pozdrawiam / greetings | powered by SUSE, CentOS and FreeBSD |
    | Kajetan Staszkiewicz | jabber,email: vegeta()tuxpowered net |