  • 11. Data: 2013-12-27 01:54:05
    Temat: Re: Jaki ultrazoom
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Mr. Misio wrote in <news:l9iiko$g64$1@node2.news.atman.pl>
    > Ten lumix daje mi to co potzrebuje

    Nie warto, Leica V-Lux 4 o wiele lepsza :>
    www.pokazywarka.pl/u6ob8g
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 12. Data: 2013-12-27 03:38:35
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik astro napisał:
    > Mr. Misio wrote in <news:l9iiko$g64$1@node2.news.atman.pl>
    >
    > Nie warto, Leica V-Lux 4 o wiele lepsza :>
    > www.pokazywarka.pl/u6ob8g

    Jak znajde to se pro forma pomacam jeden i drugi ;)

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

    pl.rec.gry.komputerowe - thank you very much!
    http://www.youtube.com/watch?v=i1Cs5fPagno ;)

  • 13. Data: 2013-12-27 14:54:38
    Temat: Re: Jaki ultrazoom - Panasonic Lumix DMC-FZ200
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Jakby ktos mial podobne dylematy, niech Google zapamieta ;)

    Najblizej "idealu" wedle moich wytycznych jest

    Panasonic Lumix DMC-FZ200

    Do tego im bardziej ogladam i czytam o nim, tym bardziej szczena mi
    opada, ale glownie dlatego, ze widze np. w menu i presetach dokladnie to
    co potrzebuje plus troche wiecej.

    :)

  • 14. Data: 2014-02-01 22:53:41
    Od: yorgus <y...@t...pl>

    Dnia Fri, 27 Dec 2013 00:56:02 +0100, Mr. Misio <m...@g...pl> napisał:

    > Piekne narzedzie, tylko wyniki dalo mi niesatysfakcjonujace :/
    >
    > W sumie najblizej tego co bym chcial to
    > Canon PowerShot SX50 HS
    >
    > Tyle, ze ten model 4 lata starszy, choc na DIGIT 5, ma gorsze parametry
    > ... wszystkiego co istotne.

    no nie wiem

    > Bo czemu Full HD nagrywa max 24fps, kiedy moj rupiec daje rade w 30fps?

    ma dobra stabilizacje, lepsza niz sx40 ale fps ma mniejszy

    > Bo i co z tego, ze ma optyczny Zoom 50x jak jest przez to mega ciemny, a
    > ja nie rozumiem juz tego zooma 50x, kiedy przy 20x rency sie juz tak
    > telepiom, ze zrobinie czegos ostrego z reki jest sztuka. Pomijam juz, ze
    > 20x siegam wszedzie gdzie potrzebuje siegnac :/

    spokojnie nawet jak nie jest super jasno to zrobisz zdjecie
    na tym 50x zoomie (efektywnie 1200mm).
    Duzo ludzi co go nie mialo w rekach bredzi cos o lustrzankach,
    mam lustrzanke z tele z dobra stabilizacja i sx50 jest
    bez dwoch zdan lepszy jesli potrzebujesz maksumalnego zblizenia.
    Gorsza jest tylko jakosc zdjec w znaczeniu SNR ale to wynika
    z rozmiaru matrycy. Na iso 800-1000 jeszcze tym SX 50 zrobisz
    w miare znosne zdjecie, a rawy sie bardzo przydaja.
    Jest sporo lzejszy od lustrzanki i znacznie bardziej od niej uniwersalny.
    Obiektyw jest ciemniejszy, ale wg mnie mniejsze szumy to kompensuja,

    > Nie ma superfine jpeg. No ja wiem, ze wszyscy teraz rawy trzaskaja ;)
    >
    > I jeszcze pare innych drobiazgow
    > http://www.dpreview.com/products/compare/side-by-sid
    e?products=canon_sx1is&products=canon_sx50hs

    --
    pozdrawia
    yorgus

  • 15. Data: 2014-02-02 10:55:35
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    >
    > mam lustrzanke z tele z dobra stabilizacja i sx50 jest
    >
    > bez dwoch zdan lepszy jesli potrzebujesz maksumalnego zblizenia.

    to bardzo ciekawe co napisales.
    masz moze jakis przyklad - zdjecie na eqw 1200mm z duzej odleglosci?

  • 16. Data: 2014-02-02 13:30:59
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2014-02-01 22:53, yorgus pisze:

> [...]
    > mam lustrzanke z tele z dobra stabilizacja i sx50 jest
    > bez dwoch zdan lepszy jesli potrzebujesz maksumalnego zblizenia.

    Jeśli chodzi o eq 1200mm to nie ma za bardzo czego porównywać.
    Na APS-C masz albo bardzo drogi i bardzo ciężki segment pro albo
    tani i lekki obiektyw lustrzany, z którego obraz wynikowy będzie
    niewiele (jeśli w ogóle) lepszy niż z tej małpki.

  • 17. Data: 2014-02-02 17:54:02
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Sonntag, 2. Februar 2014 13:30:59 UTC+1 schrieb trolling tone:

> [...]
    >
    > tani i lekki obiektyw lustrzany, z którego obraz wynikowy będzie
    >
    > niewiele (jeśli w ogóle) lepszy niż z tej małpki.

    w sieci jest wszystko

    znalazlem taki przyklad maksymalnego zblizenia z tego sx50:

    http://reider.de/diverses/Canon_Sx50_HS_Beispielbild
    _Testbild_Mond_1.jpg

    jakis czas temu zrobilem tylko dla testu ten sam obiekt lustrem na 1200mm.
    wyszedl tak ( po kliknieciu na zdjecie - w 100% wielkosci):

    http://spherapan.vot.pl/IMG_0549.jpg

    wychodzi mi na to , ze nie bardzo z tymi lustrami ludzie bredza.
    chyba to zdjecie z lustra nie jest gorsze.

  • 18. Data: 2014-02-11 22:44:22
    Od: yorgus <y...@t...pl>

    Dnia Sun, 2 Feb 2014 08:54:02 -0800 (PST), XX YY <f...@g...com> napisał:

> [...]
    >
    > http://spherapan.vot.pl/IMG_0549.jpg
    >
    > wychodzi mi na to , ze nie bardzo z tymi lustrami ludzie bredza.
    > chyba to zdjecie z lustra nie jest gorsze.

    No tak to mniej wiecej wyglada. Teraz jak ci zalezy na super jakosci
    to mozesz klepnac duzo zdjec i zestackowac jak chocby tu
    http://www.alizeerait.com/ap/moon/

    Jasne jest ze pojedyncze zdjecie ma gorszy SNR i wieksze rozmycie,
    za to bez problemu je zrobisz z reki czego o lustrzance z takim
    obiektywem na pewno nie mozna powiedziec. A jak robisz zdjecie
    ze statywu czy tez z prowadzeniem to przez stacking mozesz dostac podobne efekty.

    --
    pozdrawia
    yorgus

  • 19. Data: 2014-02-12 14:06:49
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-02-02 17:54, XX YY pisze:

    > jakis czas temu zrobilem tylko dla testu ten sam obiekt lustrem na 1200mm.
    > wyszedl tak ( po kliknieciu na zdjecie - w 100% wielkosci):
    >
    > http://spherapan.vot.pl/IMG_0549.jpg

    A jak wyglądają dzienne zdjęcia tego obiektu?
    Możesz spróbować zrobić takie zdjęcie (dzienne) i spróbować jeszcze
    w podobny sposób sfotografować w ciągu dnia jakąś planetę albo gwiazdę?
    Np. Jowisz ma średnicę kątową ok. 60 razy mniejszą od Księżyca
    (czasem większą). Na zdjęciu tarcza Księżyca ma około 1500 pikseli
    średnicy. Czyli Jowisz powinien mieć około 25 pikseli i powinien być
    całkiem dobrze widoczny - również w dzień.

    P.

  • 20. Data: 2014-02-12 16:07:29
    Od: yorgus <y...@t...pl>

    Dnia Wed, 12 Feb 2014 14:06:49 +0100, Piotrne <p...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > średnicy. Czyli Jowisz powinien mieć około 25 pikseli i powinien być
    > całkiem dobrze widoczny - również w dzień.

    Ksiezyc jest dosc jasny i nawet na krotkim czasie z dlugim tele
    daje sie lustzranka zrobic dobre zdjecie, ale jezeli potrzebujesz
    robic mocno zblizone zdjecia z reki to dla sx50 (czy podobnych
    sony, panasonic) nie ma alternatywy.

    te zdjecia zrobilem sx50
    https://www.flickr.com/photos/102293626@N05/12466711
    295/