eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJaki prąd spoczynkowy aku w aucie?Re: Jaki prąd spoczynkowy aku w aucie?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
    ber.org!mx02.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jaki prąd spoczynkowy aku w aucie?
    Date: Tue, 7 Apr 2015 10:07:03 -0500
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 3
    Message-ID: <mg0ror$26k$1@dont-email.me>
    References: <mfuru4$f9t$1@dont-email.me> <mfusb2$fak$1@dont-email.me>
    <mfut36$k90$1@dont-email.me> <mg0duo$7mf$2@dont-email.me>
    <mg0e7b$acq$1@dont-email.me>
    <wc1xvwn3504k$.18mqmc7gla008$.dlg@40tude.net>
    <mg0i04$ot4$1@dont-email.me>
    <1noct6zdbdjhf.1m0jfacqkcnt0$.dlg@40tude.net>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Tue, 7 Apr 2015 15:06:04 +0000 (UTC)
    Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
    posting-host="265ab2c7a56fe4013163b9d226ca392b"; logging-data="2260";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX18nGPfdV512lU1+/ufibGUx"
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
    In-Reply-To: <1noct6zdbdjhf.1m0jfacqkcnt0$.dlg@40tude.net>
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
    Importance: Normal
    Cancel-Lock: sha1:MnrKPbs8VuQtSA3moAOShTEkSwU=
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:680037
    [ ukryj nagłówki ]

    "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> wrote in message
    news:1noct6zdbdjhf.1m0jfacqkcnt0$.dlg@40tude.net...
    >>>> opornika 1ohm
    >>>
    >>> Raczej 0,01 om
    >>
    >> Na oporniku 0.01 ohm jakie się wydzieli napięcie przy prądzie 100mA?
    >> 1/10A?
    >> 1mV? A 200mA? 2mV Jakim miernikiem chcesz to wiarygodnie mierzyć?
    >
    > Pytanie czy ten opornik ma być w trakcie normalnej eksploatacji bryki.
    > Jeśli tak, to 100W świateł głównych weźmie prąd 8A co przy oporniku 1 om
    > dało by parę woltów spadku napięcia. O innych odbiornikach już nie
    > wspomnę. Na op. 0,1 om było by to 0,8V, już do przyjęcia ale czy jakiś
    > komputerek nie zacznie się buntować? A na 0,01 ok będzie 80 mV, do
    > pominięcia. Auto będzie jeździć. Spodziewany prąd rozładowania będzie
    > większy od 100 mA i da spadek większy od 1 mV. Fakt, trzeba niebanalnego
    > miernika ale kilka mV jest do zmierzenia.

    Pomyśl raczej o prądzie rozrusznika: ile? - 200A? Może więcej w zimie?
    Żaden rezystor, nawet 0.01 ohm tego nie obsłuży, bo rozrusznik sam
    sobie życie/napięcie odbierze - wstawienie tego 0.01 sprawi że zamiast
    12V będzie ledwie 10V i rozrusznik będzie ledwie kręcił...

    Rezystor pomiarowy trzeba by załączać po wyłączeniu silnika a zwierać
    na czas rozruchu - i najlepiej aby rezystor był na stałe włączony, aby
    nie dać w czasie przełączania przerwy, aby się nic nie resetowało...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: