  • 1. Data: 2010-09-17 19:31:46
    Temat: Jaki operator GSM w niemczech
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Witam

    Kolega wybiera sie na miesiac do niemiec. Jezyk - cieńko, znajomość
    rynku GSM - prawie żadna. Czy mozecie mu polecić jakiegoś operatora,
    którego kartę sim kupi na stacji benzynowej, albo w kiosku, i będize
    miał względnie tanie połączenia do polski ( ile to wogóle kosztuje? )

    ToMasz

  • 2. Data: 2010-09-17 22:18:54
    Temat: Re: Jaki operator GSM w niemczech
    Od: rty <g...@t...pt>

    On Fri, 17 Sep 2010 21:31:46 +0200
    ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:

    i będize
    > miał względnie tanie połączenia do polski ( ile to wogóle kosztuje? )
    >
    > ToMasz

    szukaj: FONIC -- Das ist die Wahrheit, ale nie wiem czy to najlepsza oferta.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-09-17 23:24:49
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "rty" <g...@t...pt> napisał w wiadomości
> [...]

    > ToMasz

    >szukaj: FONIC -- Das ist die Wahrheit, ale nie wiem czy to najlepsza

    Z tego co słyszałem trzeba się tam zarejestrować by odblokować kartę i podać
    im dane do konta bankowego. Podobno też można doładowywać kartę przez
    specjalne bony u partnerów FONIC

  • 4. Data: 2010-09-18 07:00:27
    Od: RM <rm@[spam]31.pl>

    W dniu 18.09.2010 01:24, rageofhonor pisze:

> [...]
    >
    > Z tego co słyszałem trzeba się tam zarejestrować by odblokować kartę i
    > podać im dane do konta bankowego. Podobno też można doładowywać kartę

    To skoro osoba, która ma z tego korzystać nie mówi po niemiecki to
    wszelkie rejestracje, a tym bardziej brak konta bankowego w Niemczech to
    tylko dodatkowe utrudnienia.

    W zasadzie skoro wyjazd jest krótki to dlaczego nie zabrać roamu?
    lub jeśli już koniecznie niemiecki telefon to może jakiś tradycyjny
    operator (T-Mobile, E-Plus, 02 albo Vodafone)

  • 5. Data: 2010-09-18 08:17:28
    Od: joker77 <t...@p...com>

    Szwagier musiał przedstawić zaświadczenie z pracy, że go zatrudniają,
    aby kupić telefon wraz z kartą prepaid.
    Sam widziałem w MediaMarkt jak chłopak przede mną brał dwie karty i
    musiał okazać dowód osobisty.

  • 6. Data: 2010-09-18 09:03:47
    Od: "Pirx" <p...@n...pl>

    "ToMasz" news:i70fn3$r0i$1@inews.gazeta.pl

    > Witam

    cześć

> [...]
    > którego kartę sim kupi na stacji benzynowej, albo w kiosku, i będize
    > miał względnie tanie połączenia do polski ( ile to wogóle kosztuje? )

    mówisz, masz:

    http://allegro.pl/lebara-10-euro-niemiecki-najtaniej
    -paragon-i1223412677.html

    chyba najlepsze rozwiązanie dla kolegi. Niemiecką kartę zakupu w Polsce i
    już nie musi się "kopać" z niemiecką biurokracją jaka niejednego
    obcokrajowca potrafi lekko zszokować przy zakupie karty prepaid (na całe
    szczęście bywają wyjątki od tej reguły, ale nigdy nie masz pewności czy
    sprzedawca będzie miał liberalne podejście do szeroko rozumianej
    papierkologii i dokomunetów).
    Z zakupem doładowań na terenie DE nie będzie miał namniejszych problemów.