  • 1. Data: 2009-06-12 21:20:58
    Temat: Jaki obiektyw - Pentax K-m
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    Witam

    Zastanawiam sie jaka jest roznica miedzy kitowym DA L 18-55/3.5-5.6 AL, a
    P-DA SMC 18-55 F3.5-5.6 AL II. Z tego co wyczytalem to optycznie to
    samo,tylko poszli po kosztach, kupic lepiej z kitem,czy tez body osobno i
    osobno AL II. Nie trzymalem w reku tego drugiego i nie wiem. Pisza tez cos o
    braku w DA L Quick-Shift Focus, ale nie mam pojecia co to za funkcja. Nie
    wiem tez co do tele, kit 55-200, czy Pentax P-DA SMC 50-200 F4-5.6 ED (tutaj
    drozej wyjdzie,ale moge pozniej kupic tele). Czytam masy testow i recenzji i
    juz sie gubie w tym wszystkim. Jak ktos ma,to prosze o rade. W zasadzie te 2
    obiektywy Pentaxa maja mi starczyc na dlugo, pozniej wole zainwestowac w m42
    i jakies stare, uzywane, dobre i tanie szkla.

    Pozdrawiam
    Norbert

  • 2. Data: 2009-06-13 09:01:50
    Temat: Re: Jaki obiektyw - Pentax K-m
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <h0ugri$nev$1@sunflower.man.poznan.pl>,
    Norbert nabazgrał:
    > Zastanawiam sie jaka jest roznica miedzy kitowym DA L 18-55/3.5-5.6 AL, a
    > P-DA SMC 18-55 F3.5-5.6 AL II. Z tego co wyczytalem to optycznie to
    > samo,tylko poszli po kosztach,

    Ja kojarzę, że L-ka to to samo co kit poprzedniej generacji. Ale pewności
    nie mam, porównaj ilość soczewek ;) W każdym razie kit II jest lepszy od I.

    > Nie trzymalem w reku tego drugiego i nie wiem. Pisza tez cos o
    > braku w DA L Quick-Shift Focus, ale nie mam pojecia co to za funkcja.

    Można podostrzyć ręcznie nie przełączając obiektywu na M. Może być całkiem
    przydatne, albo zupełnie nieistotne, zależy od Twoich upodobań.

    Co do tele to się nie wypowiem - mam Sigmę, całkiem fajna, ale i tak
    jakoś siedzi cały czas w torbie.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 3. Data: 2009-06-13 10:38:29
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    > Ja kojarzę, że L-ka to to samo co kit poprzedniej generacji. Ale pewności
    > nie mam, porównaj ilość soczewek ;) W każdym razie kit II jest lepszy od
    > I.

    Z tego co wyczytalem to soczewki dokladnie te same, jedyna roznica to brak
    metalowego bagnetu,ta funkcja o ktorej napisales i oznaczenie na obiektywie
    odleglosci ostrzenia. Jesli to jedyna roznica to chyba nie warto przeplacac?

    > Można podostrzyć ręcznie nie przełączając obiektywu na M. Może być całkiem
    > przydatne, albo zupełnie nieistotne, zależy od Twoich upodobań.

    Sam nie wiem, lutrzanki z AF nie mialem,tylko stare manualne :)

    > Co do tele to się nie wypowiem - mam Sigmę, całkiem fajna, ale i tak
    > jakoś siedzi cały czas w torbie.

    Ja sie zastanawiam bo doublekit mozna kupic w znosnej cenie, bardziej
    chcialem zainwestowac stare sprawdzone obiektywy pod m42,lubie
    eksperymentowac, nie wiem czy zbierac na jakis drogi firmowy tele, moze
    lepiej kupie te 2 kity a pobawie sie w m42 za reszte kasy.

    Pozdrawiam
    Norbert

  • 4. Data: 2009-06-15 19:50:12
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    On 12 Cze, 23:20, "Norbert" <i...@h...spam> wrote:
    > Witam
    >
    > Zastanawiam sie jaka jest roznica miedzy kitowym DA L 18-55/3.5-5.6 AL, a
> [...]

    Pentax K-m z DA L 18-55/3.5-5.6 AL sprzedawany jest bez osłony
    przeciwsłonecznej.

    Pozdrawiam, Tomasz