  • 1. Data: 2009-06-12 16:53:19
    Temat: jaka drukarka do zdjęć?
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Witam,

    Przymierzam się do zakupu drukarki do okazjonalnego drukowania zdjęć,
    format zapewne większy niż 15x10 (spodobały mi się A4). Przeszukałem
    trochę to co google zwraca i wykluczyłem właściwie wszystkie produkty HP
    (czy słusznie?)

    Bardzo się zastanawiam nad Canonem MP540 lub Epsonem Stylus R285 Photo.

    Która będzie ekonomiczniejsza i jak z jakością wydruku? Czy w ogóle
    opłaca się drukować zdjęcia, czy lepiej jednak korzystać z labu? A może
    drukarka, tylko jakaś inna niż wymienione?

    Zakładam raczej drukowanie na oryginalnych atramentach.

    --
    | Andrzej Libiszewski, JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 |
    | Computers don't make errors - What they do, they do on purpose. |

  • 2. Data: 2009-06-12 17:56:13
    Temat: Re: jaka drukarka do zdjęć?
    Od: "Zgubior" <z...@g...com>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...USUNTO.pl> napisał w
    wiadomości news:4a3287f5$1@news.home.net.pl...
> [...]
    > (czy słusznie?)
    >
    > Bardzo się zastanawiam nad Canonem MP540 lub Epsonem Stylus R285 Photo.

    To chyba 2 najrozsądniejsze wybory.

    > Która będzie ekonomiczniejsza i jak z jakością wydruku?

    Canon jest ekonomiczniejszy, ale Epson ma super jakość drukowanych zdjęć. Ja
    osobiście skusiłem się na Epsona (dałem za niego rok temu 250 zł) i jestem z
    niego zadowolony. Kupuję do niego zamienniki, cały zestaw kosztuje mnie 60
    zł. Po skalibrowaniu systemu metodą prób i błędów uzyskałem na nich dobrą
    wierność kolorów. Na oryginalnych tuszach wystarczy użyć dołączonego profilu
    i jest super.
    Aha. Czarnobiałe odbitki wychodzą całkiem fajnie ale żeby było na prawdę
    super musiałbyś kupić wyższy model z siedmioma kolorami.
    Ale jeśli sporo drukujesz to bież Canona bo opinie użytkowników są bardzo
    pochlebne.

    > Czy w ogóle opłaca się drukować zdjęcia, czy lepiej jednak korzystać z
    > labu? A może drukarka, tylko jakaś inna niż wymienione?

    Teoretycznie taniej jest kożystać z labu ale jak już wiele razy było
    mówione, posiadanie kontroli nad drukiem i i możliwość wykonania odbitki
    kiedy się chce, jest bezcennne.

  • 3. Data: 2009-06-12 18:19:38
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Zgubior pisze:
    > Aha. Czarnobiałe odbitki wychodzą całkiem fajnie ale żeby było na prawdę
    > super musiałbyś kupić wyższy model z siedmioma kolorami.

    Ośmioma.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 4. Data: 2009-06-12 18:28:58
    Od: "Zgubior" <z...@g...com>

    Użytkownik "Tom01" <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> napisał w wiadomości

    > Ośmioma.

    Racja, Sorry

  • 5. Data: 2009-06-12 18:37:05
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Zgubior pisze:
> [...]
    > wierność kolorów. Na oryginalnych tuszach wystarczy użyć dołączonego profilu

    Chciałbym właśnie wyważyć jakość i cenę. Punktem odniesienia są zdjęcia
    naświetlane w labie, którymi nie jestem zachwycony, choć jest nieźle.

    > Aha. Czarnobiałe odbitki wychodzą całkiem fajnie ale żeby było na prawdę
    > super musiałbyś kupić wyższy model z siedmioma kolorami.

    Nie zakładam w tej chwili wydruków zdjęć czarno-białych, choć to się
    może zmienić.

    > Ale jeśli sporo drukujesz to bież Canona bo opinie użytkowników są bardzo
    > pochlebne.

    Nie wiem jeszcze jak to będzie z ilością :)

    > Teoretycznie taniej jest kożystać z labu ale jak już wiele razy było
    > mówione, posiadanie kontroli nad drukiem i i możliwość wykonania odbitki
    > kiedy się chce, jest bezcennne.

    Dobry lab nie jest też tani. Przy zdjęciach 10x15 wypada pewnie lepiej,
    ale już przy A4 to nie jest oczywiste.

  • 6. Data: 2009-06-15 06:56:58
    Od: Marx <M...@n...com>

    Przejrzyj to forum
    http://forum.idg.pl/drukarki_i_skanery-f96.html
    To najlepsze polskie zrodlo informacji o drukowaniu, jakie znalazlem w
    necie. Mozesz tez zerknac na canonboard, jest tam troche o drukowaniu.
    Generalnie opinia jest taka iz Epsony produkuja troszke lepszy obraz
    (szczegolnie te z wieksza iloscia kolorow), ale sa delikatniejsze
    (latwiej zasychaja czy sie przytykaja), zuzywaja dusza tuszu na
    czyszczenie i po przepelnieniu pampersa staja. Canon ma z kolei mniejsza
    krople, i moim zdaniem wydruki sa porownywalen albo lepsze od labu
    Do obu sa dostepne resetery (do najnowszych Canonow chyba tylko nie ma)
    Canon daje zazwyczaj w komplecie wydruk na CD (nie wiem jak Epson)
    Marx

  • 7. Data: 2009-06-15 08:10:18
    Od: "Zgubior" <z...@g...com>

    Użytkownik "Marx" <M...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Do obu sa dostepne resetery (do najnowszych Canonow chyba tylko nie ma)
    > Canon daje zazwyczaj w komplecie wydruk na CD (nie wiem jak Epson)

    Epson też daje wydruk na CD. Co do przysychania tuszu to mój epson stylus
    photo r285 stoi czasem miesiąc bezczynnie i potem działa bez zarzutu. Przy
    czyszczeniu głowic rzeczywiście żre tusz jak smok.
    Jeśli chodzi o jakość to w Epsonie za 300 zł masz już głowice piezo.
    Wyższe modele Epsona mają problem z przyjmowaniem zamienników i zapychają
    się, a z tym modelem nie ma tego problemu.

  • 8. Data: 2009-06-15 08:37:37
    Od: "Paweł Łukawski" <p...@g...pl>

    To ja mam takie pytanie jak wychodzi cena za odbitkę 10x15 lub ile mozna ich
    wydrukować, przy założeniu równomiernego zużycia tuszu?
    Nie znalazłem, a może nie zauważyłem, na stronach producentów informacji o
    wydajności?
    Po prostu ciekawi mnie porównanie faktycznych kosztów w przeliczeniu na
    odbitkę. I tak dla obu wspomnianych drukarek.
    Pomińmy argument o panowaniu nad zdjęciem, sam wiem, że przynajmniej kilku
    ujęć nie dałbym do żadnego labu z powodów różnych od prywatności po inny
    banał.

    Paweł Łukawski

  • 9. Data: 2009-06-15 09:00:35
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Zgubior pisze:

> [...]
    > czyszczeniu głowic rzeczywiście żre tusz jak smok.
    > Jeśli chodzi o jakość to w Epsonie za 300 zł masz już głowice piezo.

    Przecież wszystkie Epsony mają głowice piezo?

  • 10. Data: 2009-06-15 09:18:17
    Od: AdSR <p...@g...com>

    On Jun 15, 10:37 am, "Paweł Łukawski"
    > To ja mam takie pytanie jak wychodzi cena za odbitkę 10x15 lub ile mozna ich
    > wydrukować, przy założeniu równomiernego zużycia tuszu?

    Mnie z Canona iP3300 wychodzi jakieś 2 zł za sztukę. Jak znajdę
    profil, który prawidłowo oddaje cienie, to może mi koszta spadną :)

    AdSR