  • 1. Data: 2011-03-06 05:13:54
    Temat: Jaki komputerek do SM?
    Od: "Ewa" <E...@t...pl>

    Witam!

    Jaki mały, przenośny komputerek kupić żeby móc
    korzystać ze wszystkich możliwości programu
    SuperMemo w dowolnym miejscu i czasie?
    Forum na stronie SuperMemo jak i grupa dyskusyjna
    dotycząca nauki angielskiego są słabo aktywne,
    więc pytam tutaj z nadzieją, że ktoś zna ten program
    i może doradzić sprzęt do niego.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 2. Data: 2011-03-06 09:07:08
    Temat: Re: Jaki komputerek do SM?
    Od: "LP" <u...@o...pl>

    Użytkownik "Ewa" > Witam!

    > Jaki mały, przenośny komputerek kupić żeby móc
    > korzystać ze wszystkich możliwości programu
    > SuperMemo w dowolnym miejscu i czasie?

    Ciężko te założenia połączyć, ale jeśli chodzi o dostępność (w dowolnym
    miejscu ale bez przesady - powiedzmy w obrębie układu), to faworytem byłby
    niezaprzeczalnie Hall 9000 (dostępny od 2001), jest jednak, mimo swojej
    niezaprzeczalnej (prze)nośności, dość drogi, nieporęczny i awaryjny i to go
    raczej dyskwalifikuje.
    Dostępność w czasie najpełniej realizuje Skynet: nie jest to co prawda
    komputer ale system, za to można się z nim komunikować za pomocą terminala
    (zwanego czasem przez niektórych terminatorem) który mobilny jest (i to
    nawet bardzo). Pamiętać jednak i w tym przypadku trzeba o jakimś awaryjnym
    wyłączniku, ot tak na wszelki wypadek, bo jak każdy system (w tym przypadku
    android), tak i ten potrafi się zawiesić.

    Moim faworytem jest jednak (ze względu na zalecaną mobilność i
    uniwersalność) niezwykle przyjazny dla użytkownika, rodzimy produkt o
    nazwie Wuch.

    Pozdrawiam z nadzieją, że pomogłem;)

    --
    LP

  • 3. Data: 2011-03-06 09:15:38
    Od: Nathan <m...@s...jest>

    W dniu 2011-03-06 06:13, Ewa pisze:
> [...]
    > dotycząca nauki angielskiego są słabo aktywne,
    > więc pytam tutaj z nadzieją, że ktoś zna ten program

    Jeżeli supermemo nie potrzebuje do pracy płytki cd/dvd w napędzie, to
    właściwie każdy netbook (asus, samsung, acer itp) z systemem windows
    się nada.

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 4. Data: 2011-03-06 09:21:33
    Od: "LP" <u...@o...pl>

    Użytkownik "Ewa" > Witam!

    > żeby móc
    > korzystać ze wszystkich możliwości programu
    > SuperMemo

    Przepraszam, ale zapomniałem dodać, że jeśli jednak chodzi o mnogość
    oprogramowania i łatwość korzystania i przyswajania wiedzy z każdej
    dziedziny - nic nie przebije jednak Matriksa...

    --
    LP

  • 5. Data: 2011-03-06 09:39:45
    Od: "Ewa" <E...@t...pl>

    Bardzo dziękuję za odpowiedzi.

    Pisząc, że ma być możliwość używania w "dowolnym miejscu i czasie"
    chodziło mi o to żeby był lekki, poręczny i miał możliwość działania
    zarówno na baterii, w miarę wydajnej, jak i przy podłączeniu do sieci
    elektrycznej. Ładowarkę samochodową zawsze da się dokupić.
    Możliwość korzystania z Internetu byłaby oczywiście zaletą,
    ale do korzystania z SM nie jest niezbędna. Chyba że do wyszukania
    jakiegoś słówka, które nie występuje w zapisanym na komputerku
    słowniku. Ale to byłaby wyjątkowa sytuacja.

    Próbowałam korzystać z nawigacji, która ma zaszyty komputer z WinCE.
    Niektóre programy chodzą tam całkiem dobrze, jak na przykład takie do
    oglądania filmów (pominąwszy mały ekran). Jednak SuperMemo ciągle
    się zacina, więc szukam czegoś innego.

    Napęd CD/DVD nie jest niezbędny. Wystarczy by był port USB, a ten
    pewnie teraz jest już standardem w każdego typu komputerkach.

    Co do korzystania z Matrixa, to podejrzewam, że bazy przygotowane
    pod SM nie dałoby się wyeksportować do Matrixa, a w przygotowanie
    ich włożyłam już zbyt wiele pracy żeby teraz z nich zrezygnować.

    Też myślałam ewentualnie o netbooku, ale nie wiem co wybrać.
    Jaki minimalny netbook byłby wart kupienia?

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 6. Data: 2011-03-06 10:40:27
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sun, 6 Mar 2011 10:21:33 +0100, LP napisał(a):

> [...]
    > oprogramowania i łatwość korzystania i przyswajania wiedzy z każdej
    > dziedziny - nic nie przebije jednak Matriksa...

    Czy Matrix, to film o koniu? Jakos tak mi sie kojarzy;)

  • 7. Data: 2011-03-06 10:50:48
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-03-06 10:39, Użytkownik Ewa napisał:

> [...]
    > jakiegoś słówka, które nie występuje w zapisanym na komputerku
    > słowniku. Ale to byłaby wyjątkowa sytuacja.

    Były wersje programu na PocketPC, Palma oraz IOS (iPhone, iPad).
    Chyba nic bardziej przenośnego nie znajdziesz, tyle że sprawdził
    bym czy bazy danych można dowolnie przenosić na programy
    pod różnymi systemami.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-03-06 13:32:20
    Od: "Ewa" <E...@t...pl>

> [...]
    > Chyba nic bardziej przenośnego nie znajdziesz, tyle że sprawdził
    > bym czy bazy danych można dowolnie przenosić na programy

    Bardzo Ci dziękuję.

    Sprawdziłam na stronie SM i piszą, że można przenosić bazy
    z komputera na PDA.
    Mam zatem pytanie: jaki sprawdzony, niedrogi PDA warto kupić?

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 9. Data: 2011-03-06 18:32:56
    Od: "LP" <u...@o...pl>

    Użytkownik "Jacek" > Dnia Sun, 6 Mar 2011 10:21:33 +0100, LP napisał(a):

    > Czy Matrix, to film o koniu? Jakos tak mi sie kojarzy;)

    O ile pamiątam to o robieniu w konia, ale to już temat na inną grupę;)

    --
    LP

  • 10. Data: 2011-03-06 18:39:37
    Od: "Ewa" <E...@t...pl>

    > O ile pamiątam to o robieniu w konia, ale to już temat na inną grupę;)

    Właśnie. Co miałeś na myśli wymieniając nazwy Matriks i Wuch,
    bo jakoś nic w Internecie na ten temat nie ma, przynajmniej odnośnie tematyki tego
    wątku.

    Nadal jestem zainteresowana sugestiami odnośnie wyboru sprawdzonego,
    niedrogiego PDA.

    Pozdrawiam
    Ewa