  • 1. Data: 2010-03-30 13:31:06
    Temat: Jaki kompakt do 300-400zł ?
    Od: Norbert <n...@M...com>

    Witam.
    Proszę Was o pomoc w wyborze aparaciku dla mojej żony.
    Ja na codzień bawie się nikonem D80 z kolei na małpkach nie znam się
    wcale dlatego postanowiłem zasięgnąć opinii na grupie.
    W skrócie aparacik ma być używany w chwili obecnej do fotografowania
    dziecka , pozniej może jakieś zwykłe rodzinne spotkania itp.
    Musi posiadać lampę błyskową bo żona często robi zdjęcia w ciemniejszych
    pomieszczeniach.
    Jak wiadomo dziecko jest w ciągłym ruchu więc aparat musi "nadążyć" by
    zdjęcia były ostre , nie rozmyte.
    Przydało by się by był w miare energooszczędny by nie trzeba było nosić
    ze sobą całego stosu ładowarek i w miare niewielki by mieściłsię w kieszeni.
    Ogolnie ma to być sprzęcik do robienia fotek "chwili".
    Przedziałcenowy podany w tytule mile widziany bo ma on zastąpił telefon
    komorkowy w ktorym było niby 5MP ale niestety zdjęcia w ruchu dawałtylko
    rozmazane.
    Ostatnie "kryterium" ale nie konieczne to kolor różowy ( ach te kobiety
    ) ale jak napisałęm to nie jest najważniejsze.
    Pozdrawiam i czekam na odzew.
    Norbert

  • 2. Data: 2010-03-30 15:20:56
    Temat: Re: Jaki kompakt do 300-400zł ?
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-03-30 15:31, Norbert pisze:
> [...]
    > pomieszczeniach.
    > Jak wiadomo dziecko jest w ciągłym ruchu więc aparat musi "nadążyć" by

    O szybki kompakt bardzo trudno, dopiero w m4/3 Panasonic pokazał że AF
    może być tak szybki jak w wolniejszych lustrzankach np. pokroju Pentax.
    Jeśli szukasz czegoś co jeśli chodzi o prędkość zagwarantuje komfort
    lustrzanki to masz problem, nie ta technologia. Jedyne sensowe
    rozwiązanie jakie widzę to wykorzystanie dużej głębi ostrości kompaktów,
    czyli poszukaj czegoś co pozwala manualnie ustawić AF oraz dysponuje
    preselekcją przysłony. Jeśli weźmiesz takiego Canona A1100IS ustawisz
    najszerszy kąt, przysłonę 5.6 i ustawisz ostrość na 3m to masz już
    głębie ostrości od jednego metra do nieskończoności. Wyliczyć GO możesz
    sobie tu http://www.dofmaster.com/dofjs.html . Nie jestem pewien czy ten
    wspomniany Canon ma funkcje manualnego ustawiania ostrości ale miałem
    dłużej dwa inne modele serii A i oba miały tą funkcję, najlepiej
    sprawdzić w jakimś sklepie przed zakupem.

    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 3. Data: 2010-03-30 15:40:15
    Od: Norbert <n...@M...com>

    > O szybki kompakt bardzo trudno, dopiero w m4/3 Panasonic pokazał że AF
    > może być tak szybki jak w wolniejszych lustrzankach np. pokroju Pentax.

    > Pozdrawiam,
    > Bartosz.

    Pod pojęciem szybkości chodzi mi raczej nie o ustawianie AF a raczej już
    samo wykonanie zdjęcia.
    Przykładowo kiedy dziecko machnie ręką podczas robienia już zdjęcia by
    nie była ona rozmazana.
    Zdaje sobie sprawe z niedoskonałości małpek w tym przedziale cenowym
    jednak musze wybrać "najmniejsze zło" by potem kobieta nie powiadziałą
    "widzisz , dzidzia się ruszyłą i jest rozmazana tak samo jak na zdjęciu
    z komórki" :-)
    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2010-03-30 16:20:22
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-03-30 17:40, Norbert pisze:
> [...]
    > jednak musze wybrać "najmniejsze zło" by potem kobieta nie powiadziałą
    > "widzisz , dzidzia się ruszyłą i jest rozmazana tak samo jak na zdjęciu

    No to by zamrozić ruch to wiesz czego potrzeba :).
    Nadal uważam że w przypadku amatorów największym problemem jest AF, im
    ciemniej tym gorzej z szybkością, ludzie czekają na zapalenia się
    zielonego kwadracika a momenty uciekają. Czas reakcji na spust w tej
    klasie na manualnym ustawianiu ostrości jest chyba raczej porównywalny.
    Ja bym zaryzykował z jakimś używanym Ixusem 55, są do dostania na
    allegro za 160zł, ludzie mają tego po kilkadziesiąt sztuk więc jakby coś
    nie chodziło to nie będzie problemu z podmianą. Tu masz test:
    http://www.dpreview.com/reviews/canonsd450/page13.as
    No i nie zapominaj że możesz rozszerzyć jego funkcjonalność za pomocą
    http://chdk.wikia.com/wiki/CHDK.
    Pieniądze nie są aż tak wielkie by nie zaryzykować, po rocznej zabawie z
    takim sprzętem żona już będzie wiedzieć co ją najbardziej ogranicza i
    może nastanie era jakiegoś kompaktu z wyminą optyką.
    Aha jeszcze zaproponuje taki artykuł, może coś pomoże:
    http://www.szerokikadr.pl/poradnik/artykul/fotografi
    a_dzieci

    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 5. Data: 2010-03-30 16:52:11
    Od: Norbert <n...@M...com>

    Widzisz moja luba może i będzie chciała się uczyć fotografii, może nawet
    ją to wciągnie, ale poki dziecko jest maleńkie i idac na spacer ma pełen
    wózek kubeczków , pić , termosików , pieluszek itp interesuje ją tylko
    by aparat robił zdjęcia jak najlepszej jakości.
    Teraz po rozmowie z nią doszło jeszcze nieobligatoryjne ale jako miły
    dodatek gdyby aparat umiał też nakręcić jakieś video z dzwiękiem.
    Dlatego zacząłem wertować znany serwis aukcyjny i może troche z racji
    mojego nazwijmy to sentymentu do nikona znalazłem Nikon Coolpix L20.
    Cenowo mieści się w moim kryterium bo można nowego już za około 300zł
    dorwać.
    Jest też wersja L21 , ponoć nowszy ale nie doszedłem jeszcze do tego
    czym się różnią poza ceną i wyglądem.
    Jest sobie jeszcze Canon PowerShot A480 za około 400zł, PENTAX OPTIO E80
    za około 300zł lub P70 za granice budrzetu.
    Oglądam, czytam i naprawde nie wiem który by tu był wart uwagi.
    Do tego zacząłęm się zastanawiać czy lepiej z akumulatorem czy też
    paluszki-akumulatorki...
    Moj D80 na jednym aku wali spokojnie 500 fotek i nawet nie patrze na
    baterie. Kiedyś z kolei miałem aparacik który był na paluszki i 4 mocne
    akumulatorki starczały mu na 15 zdjęć.
    Chciałbym kupić coś dzięki czemu i wilk będzie syty i owca cała :-)

  • 6. Data: 2010-03-30 18:17:14
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    Wez jakiegos lumixa w tej cenie, one ladnie wygladaja, sa rozowe wersje i
    maja szybki AF i czasem wysokie, choc szumne iso. Na prawde, o kompakty
    mozna sie bylo pytac 5 lat temu, teraz one sie niczym nie roznia, wiec
    powiem szczerze, jak bym mial taki kupowac to wzialbym na wyglada i
    parametry, byle mial szeroki kat i jak najmniej Mpix.

  • 7. Data: 2010-03-31 09:02:13
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-03-30 17:40, Norbert pisze:

    > Przykładowo kiedy dziecko machnie ręką podczas robienia już zdjęcia by
    > nie była ona rozmazana.

    1)Wysokie ISO 0 jest teraz w każdym kompakcie, ale jego jakość
    najczęściej woła o pomstę do nieba, choć i tak będzie lepiej niż z telefonu.
    2)Błysk flesza zamrozi ten ruch ręki.

  • 8. Data: 2010-03-31 14:31:00
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-03-30 18:52, Norbert pisze:
    > Chciałbym kupić coś dzięki czemu i wilk będzie syty i owca cała :-)

    Chyba się tak nie da ;). W tym segmencie nie ma jakiś drastycznych
    różnic ani przełomów, jak by tak było to byś dostał natychmiastową
    odpowiedź. Zawsze są mniej lub bardziej subiektywne oceny, jeden dostał
    Panasonica i jest zachwycony, inny od lat siedzi w serii A Canona, a
    innemu nic nie pasuje i szuka świętego Graala. Mój typ znasz :) manualne
    ustawianie ostrości, preselekcja przysłony, kompaktowa niedroga
    konstrukcja, fajnie jakby miał histogram na żywo. Po dokładnym
    sprawdzeniu Ixus tego nie oferuje, przepraszam za wprowadzenie w błąd,
    takie gadżety tylko w starej serii A. Co do reszty producentów to nie
    mam pojęcia jak sytuacja wygląda, według wyszukiwarki dpreview.com za
    wesoło nie jest. Zobacz sam http://www.dpreview.com/reviews/compare.asp

    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 9. Data: 2010-03-31 20:00:43
    Od: Norbert <n...@M...com>

    cichybartko napisał(a):
    Co do reszty producentów to nie
    > mam pojęcia jak sytuacja wygląda, według wyszukiwarki dpreview.com za
> [...]

    W takim razie chyba będę się skłaniał do nikona L20 lub 21.
    Marka której sam używam, wygląd do zaakceptowania , nawet kolor bordowy
    jest :-)

  • 10. Data: 2010-03-31 21:36:53
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-03-31 22:00, Norbert pisze:
> [...]
    >
    > W takim razie chyba będę się skłaniał do nikona L20 lub 21.
    > Marka której sam używam, wygląd do zaakceptowania , nawet kolor bordowy

    Na start będzie dobrze i sumienie spokojne. Żona szybko się przekona
    czego potrzebuje :).

    Pozdrawiam,
    Bartosz.