  • 1. Data: 2010-03-29 20:06:05
    Temat: Wybór lampy do Canona
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Witam.

    Planuję dokupić lampę błyskową do mojego Canona EOS-a 1000D. I mam z tym
    problem, bo nie wiem, co wybrać.
    Na razie oglądałem te lampy:

    http://allegro.pl/item974192693_sunpak_pz42x_canon_4
    0d_450d_50d_500d_1d_300d_350d.html -
    Ta mi leży najbardziej, chociaż w opisie nie jest wymieniony 1000D. Ale
    skoro chodzi na 450D, to i na 1000D tez powinna. Tylko mogła by być
    mniejsza. (Lżejsza).

    --------------------------------------

    http://allegro.pl/item970113237_sunpak_rd2000_canon_
    e_ttl_ii_20d_30d_350d_400d_50d.html -
    Ta jest chyba najlżejsza, co też nie jest bez znaczenia. Ale jaki był by
    efekt? Jakie zdjęcia?

    ---------------------------------------
    A może ta:

    http://allegro.pl/item965571338_lampa_nissin_di_622_
    di622_dyfuzor_vbstudio_sklep.html
    Chociaż co do tej - nie jestem przekonany.
    Pierwsza ma największą liczbę przewodnią, i największy zakres obrotów itp.
    Druga jest z kolei najlżejsza, czyli najwygodniejsza.
    A może jeszcze inne propozycje?
    Kryteria wyboru są proste:
    Zdjęcia całkowicie amatorskie. Domowe. Imprezki itp. Lampa nie powinna być
    ciężka, czyli niewygodna, niezbyt droga (powiedzmy, że 500zł to górna
    granica), i dawać światło umożliwiające robienie równomiernie naświetlonych,
    i DOŚWIETLONYCH fotek.

    Pozdrawiam.
    Ajgor.

  • 2. Data: 2010-03-29 20:46:18
    Temat: Re: Wybór lampy do Canona
    Od: "andrzej dulek" <x...@g...com>

    Mam PZ-42 z 1000D i jestem zadowolony. W tej cenie nie znajdziesz nic
    lepszego.Minusem jest brak synchronizacji na drugą lamele i brak trybu
    slave. Nie są to funkcje używane przez amatorów takich jak ja i nie cierpię
    z tego powodu.
    AD

  • 3. Data: 2010-03-29 21:15:44
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    andrzej dulek wrote:
> [...]
    > slave. Nie są to funkcje używane przez amatorów takich jak ja i nie cierpię

    Druga lamelka się jednak przydaje.
    Ja kupiłem Sigme EF-500 DG Super używaną za niewiele więcej niż ten
    Sunpak i jestem bardzo zadowolony. Tańsza od Canona 430 a sporo więcej
    możliwości.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 4. Data: 2010-03-30 09:27:45
    Od: "VomitroN" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin Lubojański" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:hor59s$hl6$1@news.onet.pl...

    > Druga lamelka się jednak przydaje.
    > Ja kupiłem Sigme EF-500 DG Super używaną za niewiele więcej niż ten Sunpak
    > i jestem bardzo zadowolony. Tańsza od Canona 430 a sporo więcej
    > możliwości.

    A ja postanowilem zakosztowac chinszczyzny i zamowilem na ebayu YN-467
    E-TTL. Podobnie jak Nissin, lampa zbiera bardzo pozytywne komentarze. Cena
    96$. Zobaczymy jak sie sprawi. Synchro na druga kurtynke oczywiscie jest. :)

    --
    VomitroN

    " All those moments will be lost in time, like... tears in rain "

  • 5. Data: 2010-03-30 16:42:55
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "andrzej dulek" napisał w wiadomości

> [...]
    > lepszego.Minusem jest brak synchronizacji na drugą lamele i brak trybu
    > slave. Nie są to funkcje używane przez amatorów takich jak ja i nie

    Ciekawa sprawa. Z tego, co wcxzoraj wyczytałem gdzieś w sieci, ten Nissin ma
    synchronizację na drugą kurtynę, i slave, tylko nie jest to wymienione ani w
    specyfikacji, ani nawet w instrukcji. Ale opcja w ustawieniach jest...

  • 6. Data: 2010-03-31 22:48:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Mar 2010, andrzej dulek wrote:

    > Minusem jest brak synchronizacji na drugą lamele

    Zara. Powoli.
    To Canon coś wymyślił, żeby to *nie aparat* wyzwalał na 2. lamelę, tylko
    lampa musiała coś kombinować (mam rozumieć, że z sygnałami innymi niż
    "główna stopka")???
    Jakoś tak podejrzliwy jestem wobec tej tezy, oscylogram bym najchętniej
    obejrzał ;)

    Na mój gust, po prostu nie ma w opisie dlatego, że jest to *wyłącznie*
    funkcja aparatu (a nie lampy).

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2010-04-01 07:06:50
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości

> [...]
    > obejrzał ;)
    >
    > Na mój gust, po prostu nie ma w opisie dlatego, że jest to *wyłącznie*

    Chyba nie do końca. Wczoraj w Rtv-Euro-Agd oglądałem Nissina Di622. W moim
    Canonie dopiero po podłączeniu lampy
    pojawiły się opcje ustawień lampy, i właśnie tam był przełącznik
    synchronizacji na 1-szą/2-gą kurtynę.
    Co ciekawe - ani w opisie, ani w instrukcji nie ma o tym ani słowa :)
    Po za tym we wszystkich opisach LAMP (a nie aparatów) w internecie jest
    zaznaczona ta synchronizacja.

  • 8. Data: 2010-04-01 15:33:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Apr 2010, Ajgor wrote:

    > Chyba nie do końca. Wczoraj w Rtv-Euro-Agd oglądałem Nissina Di622. W moim
    > Canonie dopiero po podłączeniu lampy
    > pojawiły się opcje ustawień lampy, i właśnie tam był przełącznik
    > synchronizacji na 1-szą/2-gą kurtynę.

    Hm... czyli można przypuszczać, że Canon celowo komplikował życie
    "producentom trzecim".

    > Co ciekawe - ani w opisie, ani w instrukcji nie ma o tym ani słowa :)
    > Po za tym we wszystkich opisach LAMP (a nie aparatów) w internecie jest
    > zaznaczona ta synchronizacja.

    Ktoś wie, jak wygląda ta sprawa w Canonie (i innych systemach)?
    Przypomnę - chodzi o "drugą lamelkę", nie o TTL, nie o HSS i nie
    o kilkanaście innych ficzerów które zdroworozsądkowo *mogą* mieć
    potrzebę komunikacji lampa-aparat.
    Jak nie zapomnę, to popróbuję stopniowo z jakimś "zwykłym" kabelkiem
    (tylko styk centralny, aby innej komunikacji nie było) w różnych
    systemach.
    Ale może ktoś umie zapodać od ręki.

    pzdr, Gotfryd