    From: cichybartko <c...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jaki kompakt do 300-400zł ?
    Date: Tue, 30 Mar 2010 17:20:56 +0200

    W dniu 2010-03-30 15:31, Norbert pisze:
    > Witam.
    > Proszę Was o pomoc w wyborze aparaciku dla mojej żony.
    > Ja na codzień bawie się nikonem D80 z kolei na małpkach nie znam się
    > wcale dlatego postanowiłem zasięgnąć opinii na grupie.
    > W skrócie aparacik ma być używany w chwili obecnej do fotografowania
    > dziecka , pozniej może jakieś zwykłe rodzinne spotkania itp.
    > Musi posiadać lampę błyskową bo żona często robi zdjęcia w ciemniejszych
    > pomieszczeniach.
    > Jak wiadomo dziecko jest w ciągłym ruchu więc aparat musi "nadążyć" by
    > zdjęcia były ostre , nie rozmyte.

    O szybki kompakt bardzo trudno, dopiero w m4/3 Panasonic pokazał że AF
    może być tak szybki jak w wolniejszych lustrzankach np. pokroju Pentax.
    Jeśli szukasz czegoś co jeśli chodzi o prędkość zagwarantuje komfort
    lustrzanki to masz problem, nie ta technologia. Jedyne sensowe
    rozwiązanie jakie widzę to wykorzystanie dużej głębi ostrości kompaktów,
    czyli poszukaj czegoś co pozwala manualnie ustawić AF oraz dysponuje
    preselekcją przysłony. Jeśli weźmiesz takiego Canona A1100IS ustawisz
    najszerszy kąt, przysłonę 5.6 i ustawisz ostrość na 3m to masz już
    głębie ostrości od jednego metra do nieskończoności. Wyliczyć GO możesz
    sobie tu http://www.dofmaster.com/dofjs.html . Nie jestem pewien czy ten
    wspomniany Canon ma funkcje manualnego ustawiania ostrości ale miałem
    dłużej dwa inne modele serii A i oba miały tą funkcję, najlepiej
    sprawdzić w jakimś sklepie przed zakupem.

    Pozdrawiam,
    Bartosz.