  • 121. Data: 2010-05-12 20:34:59
    Temat: Re: Jaki jest sens stosowania dysków SSD?
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Wed, 12 May 2010 20:17:23 +0200, marfi napisał(a):

    > Ja widzę trzy pomiary w jasno określonych warunkach - na czym polega ich
    > "specjalność" i co niby ma wykazać?

    Kolega Radosław ubzdurał sobie, że podając "fałszywe" wyniki chciałem w ten
    sposób obrazić jego przegrzany CPU i stanął w obronie przyjaciela. Nie
    dostrzegł absurdu takiej personifikacji kawałka elekroniki. Pogubił się
    chłopak w tym wszystkim. Na siłę stara się trzymać fason zamiast przeprosić
    za swoje chamstwo nieuzasadnione. Co tu komentować?

    Dla Twojej informacji: sprawa poszła o to, że miernik z sondą w radiatorze
    pokazał jakieś wartości, które nie pasowały do ideologii Radosława.
    Oczywiste jest aby pomierzyć w ten sposób temperatury musiałem obudowę
    otworzyć. Fotkę nawet pokazałem jak to mierzę i czym. Nadmienię, że w ogóle
    nie chciałem niczego mierzyć - mówiłem o własnych obserwacjach bez
    podawania liczb i tylko sprowokowany PIERWSZYM LEPSZYM sposobem to
    pomierzyłem. Nie jestem w końcu żadnym testerem sprzętu co podkreślałem.
    Zresztą operowałem mało specjalistycznym terminem określającymi
    temperaturę: "letni".

    Później ktoś zupełnie inny poprosił mnie abym sobie program zainstalował
    odczytujący temperaturę bezpośrednio na rdzeniach procesora. Dał mi link do
    tego programu, zrobiłem to i podałem tamtej osobie wyniki z programu.
    Obudowa nie musiała już być otwarta, pomier odbył się bliżej źródła ciepła.
    Wyniki wyszły nieco odmienne z oczywistych względów choć bardzo zbieżne (8
    stopni różnicy i tylko dla 80-100% obciążenia).

    Radosław uznał mnie za kłamcę, manipulanta a także stwierdził iż jeszcze
    nie mam dowodu osobistego, czy jakoś tak :-D Teraz drwiąco określa mnie
    specjalistą.

    ADHD i trollostwo w czystej formie... chyba nie można tego inaczej
    postrzegać?

  • 122. Data: 2010-05-12 23:03:31
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Skoro nie znalazłeś dysków o porównywalnej wielkości to dlaczego
    > twierdzisz że twoje teorie ktoś udowodnił tymi danymi ?

    W przeciwieństwie do ciebie nie wysnuwam żadnych teorii.

  • 123. Data: 2010-05-13 07:55:01
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Thu, 13 May 2010 01:03:31 +0200, MC napisał(a):

    > W przeciwieństwie do ciebie nie wysnuwam żadnych teorii.

    Widzę, że dałeś się wciągnąć trollowi w przepychanki. Zobacz jak w moim
    przypadku w tym wątku dyskusja absurdalnie wyglądała z nim.

    Gałązka Arkadiusz Dymek -> latet -> RadosławF

    Ignoruj takie zachowania, nie szkoda Ci czasu i humoru?

  • 124. Data: 2010-05-13 08:39:09
    Od: Tomasz Bątor <m...@k...pl>

    Dnia Tue, 11 May 2010 15:19:56 +0200, Marek napisał(a):

    > To co napisałeś mówi tylko, że na laptopie masz lepiej. Nie wynika z tego,

    Mówi tylko, że na sporo słabszym sprzęcie pracuje mi się znacznie lepiej
    dzięki obecności SSD. Różnicę się po prostu czuje, po przesiadce na kompa z
    HDD wydaje się, jakby ktoś gdzieś zaciągnął hamulec. I mówię tu o każdym
    kompie, jakiego muszę używać z HDD w środku.

    > że gdybyś np. zmienił Raptora 10k na najprawdopodobniej znacznie "szybsze"
    > rozwiązanie (np. takie jakie sam stosuję), to miałbyś lepiej niż na

    Też rozważałem RAID, ale odstraszył mnie zwiększony czas dostępu i brak
    realnych zysków w normalnej pracy (nie zdarza mi się pracować z dużymi
    plikami)

    t.

    --
    _______ _______ ____ ____ _______ _______
    _\__ __/___\ /___\ _\/ /__\ __)___\ __/_

  • 125. Data: 2010-05-13 09:41:39
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Thu, 13 May 2010 10:39:09 +0200, Tomasz Bątor napisał(a):

    > Też rozważałem RAID, ale odstraszył mnie zwiększony czas dostępu i brak
    > realnych zysków w normalnej pracy (nie zdarza mi się pracować z dużymi
    > plikami)

    No i własnie sprzeczne informacje do mnie docierają... Z jednej strony
    opinie takie jak Twoja, z drugiej strony moje obserwacje z RAIDem 0 (i
    niestety brak doświadczeń z SSD). Otóż 3 programy do pomiaru wydajności
    dysków nie wykazały zwiększonego czasu dostępu nawet o 1 ms w stosunku do
    dysku pojedynczego. Być moze dlatego, że we współczesnych dyskach stosuje
    się NCQ, być może, że płyta główna jakiej używam ma w kontrolerze RAID
    jakiś patent o nazwie Extreme Hard Disk.

    Wspominasz o braku zysków. Zyski są ewidentne. Zapis jest z pewnością 2x
    szybszy. Co do odczytu - sam nie wiem. Programy testowe (3 różne) pokazują
    tą samą gigantyczną prędkość 260MB/s dla plików >= 32kB. Tymczasem
    kopiowanie do nikąd daje zuełnie inny wynik 110MB/s. Natomiast to co
    obserwuję okiem, to 3-4x szybsze ładowanie się systemu i programów. Np.
    Word startuje w ok 1s. To tylko przykład jakiegoś powszechnego programu bo
    odczuwalny zysk jest na tym sofcie, który startował np. 30s a teraz 10s.
    Pytanie czy na SSD nie byłyby to np. 2s...

  • 126. Data: 2010-05-13 10:50:09
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-05-13 09:55, Użytkownik Marek napisał:

> [...]
    >
    > Gałązka Arkadiusz Dymek -> latet -> RadosławF
    >
    > Ignoruj takie zachowania, nie szkoda Ci czasu i humoru?

    Skoro Tobie nie było szkoda to dlaczego żałujesz innym ?
    A no tak, w tamtej dyskusji wykazałem jakim jesteś kłamcą
    i teraz chcesz sie odgryźć. Tylko postaraj się nie mijać
    z prawdą bo znowu przeczytasz że jesteś zakłamanym smarkaczem.

    Pozdrawiam

  • 127. Data: 2010-05-13 10:53:23
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-05-11 13:04, Marek pisze:

    > Szczerze mówiąc nie odczuwam takiej potrzeby - chyba, ze odpisujesz na
    > problem Sergiusza a nie mój. U mnie wszystko śmiga jak burza. Bardzo
    > komfortowe stanowisko pracy powstało z wykorzystaniem 2 zwykłych dysków.
    > RAMu nie wykorzystuję więcej niż 60-70% w skrajnych przypadkach. Stąd
    > właśnie moja wątpliwość odnośnie zastosowania póki co drogich SSD. Już bez
    > zważania na ich cenę - również nie widzę zalet - poza tą, że nie są
    > mechaniczne. Stąd pytanie.

    pisalem o twoim problemie
    " Praca moja polega na zmienianiu co chwilę otwartych programów.
    Irytowało mnie czekanie na ich ładowanie się."
    Jesli masz niewykorzystany RAM tzn ze system operacyjny jest do dupy.
    Prawidlowo dzialajacy system uzywa pozostaly RAM jako cache dyskowy,
    czyli RAM zawsze jest wykorzystany w 100% i tak powinno byc
    Inna sprawa ze jesli miales poprzednio stary skrajnie wolny dysk to jego
    wymiana na nowszy oczywiscie polepszy dzialanie systemu.
    Marx

  • 128. Data: 2010-05-13 10:54:44
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-05-13 01:03, Użytkownik MC napisał:

    > W przeciwieństwie do ciebie nie wysnuwam żadnych teorii.

    Wysuwasz teorię że przeczytałem nieprawdę i to w gazecie
    o modzie. Jak rozumiem często czytasz takie gazety i to upoważnia
    Cię do wysnuwania takich teorii o nieprawdziwych informacjach w takiej
    prasie. Nie bardzo tylko rozumiem co upoważnia do wysnucia teorii
    że przeczytałem to w gazecie o modzie ?

    Pozdrawiam

  • 129. Data: 2010-05-13 10:56:54
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-05-11 15:04, Sergiusz Rozanski pisze:

    > Swapfile na ramdysku to imo pomyłka w założeniach :) na dysku ma lądować
    > nieużywany ram (np śpiących procesów) aby tam wcisnąć używane nagminnie
    > bufory dyskowe.
    jaki system takie rozwiazania :)
    dzialanie swapfile w windows xp czy Vista jest po prostu tragiczne
    Aktualnie dzialam na komputerze ktory ma swap na ramdysku, bo inaczej
    tej pamieci wykorzystac sie nie da (32 bitowy system). Swapowanie na HDD
    wylaczone. I przelaczanie miedzy programami jest blyskawiczne. Wlaczenie
    swapa na HDD niestety pogarsza ta sytuacje :(
    Ale jest tez minus - jak sa jakies wycieki pamieci to pamiec w pewnym
    momencie sie skonczy i trzeba zrobic restart.
    Marx

  • 130. Data: 2010-05-13 11:01:59
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-05-11 12:57, Marek pisze:

    > Pod W7 i po zindeksowaniu proces jest niemalże natychmiastowy (ok 2
    > sekund). Sprawdziłem to przed chwilą. Wyszukanie jakiegoś słowa w treści
    > plików w folderze zawierającym ich 120.000 i 10GB. Załóżmy, że połowa to
    > były pliki tekstowe.
    po jakim zindeksowaniu? ja mowie o procesie indeksowania....

    > W przybliżeniu 1s w sensie szukania w zindeksowanej zawartości.
    ???
    jakie wyszukiwanie w jpg? ja pisze np o indeksowaniu miniaturek...

    > Nie wiem. Trudno to sprawdzić.
    Bardzo latwo. Zrob sobie swap na ramdysku i na hdd i porownaj. Roznica
    jest ogromna.

    > Właśnie tak podejrzewam...
    "Jak fakty przecza naszej tezie, to precz z faktami..."
    Marx