    From: Marek <b...@e...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jaki jest sens stosowania dysków SSD?
    Date: Thu, 13 May 2010 11:41:39 +0200

    Dnia Thu, 13 May 2010 10:39:09 +0200, Tomasz Bątor napisał(a):

    > Też rozważałem RAID, ale odstraszył mnie zwiększony czas dostępu i brak
    > realnych zysków w normalnej pracy (nie zdarza mi się pracować z dużymi
    > plikami)

    No i własnie sprzeczne informacje do mnie docierają... Z jednej strony
    opinie takie jak Twoja, z drugiej strony moje obserwacje z RAIDem 0 (i
    niestety brak doświadczeń z SSD). Otóż 3 programy do pomiaru wydajności
    dysków nie wykazały zwiększonego czasu dostępu nawet o 1 ms w stosunku do
    dysku pojedynczego. Być moze dlatego, że we współczesnych dyskach stosuje
    się NCQ, być może, że płyta główna jakiej używam ma w kontrolerze RAID
    jakiś patent o nazwie Extreme Hard Disk.

    Wspominasz o braku zysków. Zyski są ewidentne. Zapis jest z pewnością 2x
    szybszy. Co do odczytu - sam nie wiem. Programy testowe (3 różne) pokazują
    tą samą gigantyczną prędkość 260MB/s dla plików >= 32kB. Tymczasem
    kopiowanie do nikąd daje zuełnie inny wynik 110MB/s. Natomiast to co
    obserwuję okiem, to 3-4x szybsze ładowanie się systemu i programów. Np.
    Word startuje w ok 1s. To tylko przykład jakiegoś powszechnego programu bo
    odczuwalny zysk jest na tym sofcie, który startował np. 30s a teraz 10s.
    Pytanie czy na SSD nie byłyby to np. 2s...