    From: Michal <s...@d...mailexpire.com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jaki free anty-vir polecacie?
    Date: Wed, 12 Jun 2013 23:26:41 +0200

    W dniu 2013-06-12 11:49, $heikh el $hah pisze:

    > Już lepszym rozwiązaniem od Avasta jest brak jakiegokolwiek antywirusa.
    > Wiem, że niektórzy potrafią, a zwłaszcza kobiety (w tym moja siostra),
    > ale jakim cudem Wy łapiecie te wirusy?

    Ostatnim razem normalnego wirusa zdarzyło mi się na własnym komputerze
    złapać jeszcze w czasach MS-DOS i wymiany danych na dyskietkach 5,25",
    czyli gdy o rezydentnej ochronie mowy nie było. Bardziej obawiałbym się
    teraz zaawansowanych rootkitów/backdoorów, w tym rządowych albo takich
    które instalujesz "na własne życzenie" wiedząc że to zło, ale albo
    możesz pożegnać się ze współczesnym oprogramowaniem z DRM, albo klnąc
    pod nosem to akceptować. Swego czasu słynne były exploity na systemy DRM
    dostarczane przymusowo wraz z grami przez Sony, Ubisoft czy inny Origin.
    Co prawda te luki połatano, ale nie ma żadnej pewności że nie znajdzie
    się coś nowego - systemy DRM wnikają bardzo głęboko w system na wysokich
    uprawnieniach. Na dobrą sprawę powinno się mieć zupełnie osobną maszynę
    do pracy/bankowości elektronicznej itp (albo co najmniej bootowalnego
    linuksa) oraz konfigurację multimedialno rozrywkową.
    A z raportów o malware czasem zdarza się zobaczyć ostrzeżenia o
    szkodliwym kodzie java scritp nawet w niektórych sklepach internetowych.
    Inne źródło to np: popularne kiedyś trainery do gier, ale to na
    szczęście jest coraz mniej popularne - raz że wysokobudżetowe tytuły
    pisze się teraz tak, by przeciętny gracz nie odbił się od zbyt wysokiego
    poziomu trudności, a na każdym kroku pojawiają się
    ułatwienia/podpowiedzi. Poza tym w czasach powszechnej dystrybucji
    elektronicznej z DRM w rodzaju steam itp. nie używa się trainerów choćby
    dlatego, by nie dostać bana całego konta od VAC (nie tylko w multi -
    dotyczy to też singla i wstrzykiwania kodu w obszar dll/exe samej gry).

    --
    /MB