  • 21. Data: 2011-03-21 15:34:13
    Temat: Re: Jaki automat w kompakcie polecacie?
    Od: amos <g...@g...com>

    On 21 Mar, 14:41, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > Ja mam DSG i nie uwa am, e jest lepsza od automatu.
    > Szybko 3o milisekund -- tylko na bilbordach.
    > W rzeczywisto ci potrafi zastanawia si nawet
    > sekund (rzadko -- w czasie zdumiewaj cych
    > wyczyn w kierowcy; zwyk ej jazdy to nie
    > dotyczy) i potrafi zmieni bieg w czasie
    > solidnego zakr cania -- mnie zmieni a, co
    > pami ta b d raczej d ugo.
    >
    > Teraz Volvo montuje prawdziwe automaty.
    > Aby zabawniej by o -- s ta sze ni DSG.

    Moze poprostu dobrze zaprojektowane porzadnie przetestowane i
    sprawdzone konstrukcje.

    Co ciekawe niedawno znajomy na codzien jezdzacy automatem (obecnie
    S60), czyli takim klasycznym pieciobiegowcem dostal do testow Passata
    z DSG. Nie pamietam szczegolow, ale po tej przesiadce byl mocno
    niezadowolony z tego wynalazku.

    Moze to kwestia przyzwyczajenia, zakladam, ze DSG pracuje inaczej od
    klasycznej skrzyni hydrokinetycznej i do jej pracy trzeba sie
    przyzwyczaic.

    Ciekaw jestem opinii osob, ktore mialy do czynienia z obydwoma
    rozwiazaniami i ich wrazen oraz opinni na temat skrzyn klasycznych i
    DSG.

    --
    zdrowka
    amos

  • 22. Data: 2011-03-21 15:37:48
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 21 Mar 2011 07:34:13 -0700 (PDT), amos napisał(a):

    > Ciekaw jestem opinii osob, ktore mialy do czynienia z obydwoma
    > rozwiazaniami i ich wrazen oraz opinni na temat skrzyn klasycznych i
    > DSG.

    Wszelkimi zmechanizowanymi skrzyniami się trudniej manewruje niż klasycznym
    automatem. Automat miękko rusza i można hamulcami regulować szybkość, nawet
    dowolnie małą.
    Skrzynia zmechanizowana zachowuje się zgodnie ze swoją konstrukcją - czyli
    jak manualna, tyle, że elektronika nie potrafi prowadzić na półsprzęgle jak
    się da ze skrzynią czysto ręczną.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 23. Data: 2011-03-21 21:22:46
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    W dniu 2011-03-21 10:28, glang pisze:

    > małżonka ma jeździ corollą 2006 rok. jak się już przyzwyczaisz to jest
    > OK :)
    > na początku jedna ktrzeba nauczyć się tym jeździć żeby się nie kiwać
    > przy zmianie biegów :))
    > pzdr
    > GL

    To pewnie ta wersja ze skrzynią zautomatyzowaną, a nie prawdziwym
    automatem. Były i takie i takie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mumin

  • 24. Data: 2011-03-25 11:33:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "amos" 5...@w...goo
    glegroups.com

> [...]
    > S60), czyli takim klasycznym pieciobiegowcem dostal do testow Passata
    > z DSG. Nie pamietam szczegolow, ale po tej przesiadce byl mocno

    Ja byłem niezadowolony po przesiadce z ćwierćwiecznej panny Mercedes,
    gdzie miałem 3 biegi do przodu, jeden podbieg (samochód ruszał z dwójki;
    jedynka była zarezerwowana do trudnych sytuacji) i jeden do tyłu.

    > Moze to kwestia przyzwyczajenia,

    Owszem.

    > zakladam, ze DSG pracuje inaczej od klasycznej skrzyni
    > hydrokinetycznej i do jej pracy trzeba sie przyzwyczaic.

    Chyba tak. Toyota miała swoją pseudoautomatyczną
    do której nie można było przyzwyczaić się. :)

    > Ciekaw jestem opinii osob, ktore mialy do czynienia z obydwoma

    Ja mam. Około 300 tysięcy km z automatem i około 20 tysięcy km z DSG.
    Żal pieniędzy na 21 tysięcy? Żal życia...

    > rozwiazaniami i ich wrazen oraz opinni na temat skrzyn klasycznych i DSG.

    Klasyczne są lepsze, DSG są dla wytrwałych. ;)
    Ale DSG tez zmienia biegi bez [nad]używania rąk.
    Mniej elegancko, bez typowych odgłosów zwykłej,
    z lekkim szarpaniem -- ale zmienia.

    Inna sprawa, że moja Mercedes dobrze zmieniała
    biegi -- bez szarpnięć, gdy silnik nie był zmrożony.
    Później skorodowało coś przy tylnym zawieszeniu -- po
    reperacji czuć było wyraźne szarpanie.

    No i automat w pannie Mercedes można było regulować cięgnami
    za pomocą kluczyka. DSG -- ,,komputerem''.

    W DSG przełożenia są do siebie podobne (sześć biegów) a mimo tego
    potrafi szarpnąć. W typowym automacie są urządzenia łagodzące te
    szarpnięcia.

    Ale jeździć można. Szkoda, że nie pokazuje, na
    jakim jest biegu i który bieg trzyma w zapasie.

    Co do sekwencyjnego zmieniania rękami -- w automacie łatwo było zrzucić
    bieg, tutaj i zrzucić i wrzucić wyższy, z tym że w czasie ręcznych
    robótek skrzynia potrafi pogubić się. :)

    Kikdałna ;) w automacie nie nadużywałem -- zwykle był zepsuty
    (chyba przecierał się przewód przy skrzyni biegów i przepalał
    bezpiecznik; było to jedno z nielicznych stałych uszkodzeń
    w tym samochodzie) i raczej nieprzydatny. W DSG nawet nie
    mam pewności co do tego, czy jest coś takiego jak kickdown. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 25. Data: 2011-03-25 11:35:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldek Godel" 1...@l...institute.com

    > Wszelkimi zmechanizowanymi skrzyniami się trudniej manewruje niż klasycznym
    > automatem. Automat miękko rusza

    Miękko. I miękko zmienia później.

    > i można hamulcami regulować szybkość, nawet
    > dowolnie małą.

    W DSG też można.

  • 26. Data: 2011-03-27 23:06:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "to" 4d866d8b$0$2456$6...@n...neostrada.pl

    > Wszystko co zmienia biegi automatycznie jest skrzynią automatyczną.
    > Sprawdź sobie w słowniku co znaczy wyraz "automatycznie", może Ci się
    > rozjaśni.

    Przejedź się Toyotą z ,,automatyczną'' skrzynią biegów -- po kilku
    kiwnięciach będziesz wiedział, że nie wszystko, co zmienia biegi
    bez angażowania rak, można nazwać automatyczną skrzynią biegów.

    DSG to pseudoautomat -- zmienia całkiem nieźle, ale całkiem
    nieźle jak na nieutomat. Automat zmienia biegi miękko. :)
    DSG trzaska biegami. W normalnej jeździe to nie przeszkadza.
    W zestawieniu z ręcznym zmienianiem -- DSG jest cudem. Ale
    gdybym miał do wyboru automat tradycyjny i DSG, to raczej ;)
    do jeżdżenia (nie do testowania nowinek) wybrałbym tradycję.

    Ale warto pojeździć i DSG -- aby mieć pojęcie o niej.

    Słowem -- jeździ się dobrze, ale automat tradycyjny jest IMO lepszy niż DSG.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 27. Data: 2011-03-27 23:18:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "glang" 4d871a57$0$2453$6...@n...neostrada.pl

    > małżonka ma jeździ corollą 2006 rok. jak się już przyzwyczaisz
    > to jest OK :) na początku jedna ktrzeba nauczyć się tym jeździć żeby się nie kiwać
    przy zmianie biegów :))

    Współczuję -- jechałem tym czymś.
    Gdy się wywaliło kupę szmalu na takie coś -- nie tyle można,
    co trzeba przyzwyczaić się. :)

    Tak samo można (i trzeba) przyzwyczaić się do tego, że
    BMW potrafi zgasić silnik :) wtedy, gdy trzeba szybko
    zjechać ze skrzyżowania na mocno skręconych kołach.

    | _ : || : ||
    || |: _ || : ||
    ||_|:| ||| : ||
    | v :|_||| : ||
    | v : v || : ||
    | : v || : ||
    | : || : ||
    | : :: : ||
    : : :: : ||
    : : :: : ||
    : : :: : ||
    - - - : :: _ : ||
    : : ::| |: || BMW
    : : ::|_|: || <--- skręt w lewo
    | : :: : ||
    | : || : ||
    | : || : ||
    | : || : ||

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 28. Data: 2011-03-27 23:22:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomek" 4d874639$0$2446$6...@n...neostrada.pl

    > W tych latach nie było jeszcze DSG.
    > Opcji +/- użyjesz raz, dla sprawdzenia, jak to działa - generalnie
    > redukuje i tak automatycznie, a zmiany na wyższe przełożenie nie
    > wymusisz, jeśli nie masz odpowiednich obrotów. Taki gadżet moim
    > zdaniem. Mnie przydaje się tylko przy długiej jeździe z prędkoscią
    > ok. 70 km/godz., kiedy automat załacza 5. bieg przy 80. Można
    > wymusić przy nieco mniejszej prędkości... Szukaj skrzyń
    > elektromechanicznych, są tańsze w naprawach. Bodaj Opel ma
    > takie (zmiana biegów za pomocą siłowników). Ew. popatrz za CVG.

    W naprawie? Czy wszystko się psuje? Psuje mimo przepisowego
    zmieniania oleju? W mojej Mercedes przeciekał olej -- poza
    tym skrzyni nie udało się popsuć mimo szczerych ;) chęci
    wielu osób. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 29. Data: 2011-03-28 14:38:44
    Od: "Tomek" <k...@w...pl>

    napisał w wiadomości news:imo9q3$dur$4@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > zmieniania oleju? W mojej Mercedes przeciekał olej -- poza
    > tym skrzyni nie udało się popsuć mimo szczerych ;) chęci

    Generalnie to wyłącznie moje domysły - skrzynia hydrokinetyczna jest
    znacznie bardziej skomplikowana w konstrukcji. Padają konwertery i zawory.
    Sądzę (ale nie wiem - nie mam danych co do napraw skrzyń DSG), że naprawa
    skrzyni mechanicznej będzie tańsza od hydrokinetycznej. Tak jak naprawa
    Poloneza bedzie tańsza od naprawy nowoczesnego auta.
    Moja skrzynia była serwisowana regularnie i mimo to szarpie. Nie wymieniam
    jej, bo nie mam tych drobnych 10 tys. na wymianę skrzyni. Sam konwerter też
    kosztuje niemałe pieniadze, bo rozbiórka skrzyni jest kłopotliwa i przez to
    droga.
    Tomek

  • 30. Data: 2011-03-30 03:10:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomek" 4d90816b$0$2446$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    nie mam tych drobnych 10 tys. na wymianę
    > skrzyni. Sam konwerter też kosztuje niemałe pieniadze, bo rozbiórka skrzyni jest

    Ja w Pannie Mercedes zlikwidowałem szarpanie (które pojawiło się po naprawie
    silnika, przy której zdejmowana była pokrywa zaworów, pod którą są cięgna
    prowadzące co skrzyni) za pomocą regulacji cięgien.

    W Mitsubishi powiedziano mi, że nowa skrzynia kosztuje więcej niż cały
    ,,stary'' (czyli taki, któremu skończyła się gwarancja) samochód...

    A tłumaczył to tym, że sama dopłata do ASB w nowym samochodzie kosztuje
    kilka tysięcy złotych -- sama dopłata, zaś nowa skrzynia biegów będzie
    droższa niż ta zamontowana w nowym samochodzie -- samochód kupiony
    część po części jest baaardzo drogi...

    A jak jest -- nie wiem. W Pannie Mercedes nie zepsuła się skrzynia
    mimo szczerych :) chęci wielu ludzi.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'