    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Jaki 7-osobowy
    Date: Fri, 2 Mar 2012 14:20:29 +0100

    Witam!

    Nie jestem jak to mawiają krakusy "na kupnie", ale za kilka miesięcy mnie to
    czeka i postanowiłem na spokojnie przeanalizować rynek, aby nie szybkich
    aczkolwiek błędnych decyzji :-)

    Potrzebuję autko 7 osobowe z minimum symbolicznym bagażnikiem 100-200 l. Nie
    ma to być zakup na 5 lat tylko raczej na 15 więc chciałbym coś z salonu,
    ewentualnie jakiegoś dwulatka z gwarancją.

    Nie jestem fanem nowinek technicznych, ani luksusowych marek. Z wyposażenia
    chcę tylko podnoszone przednie szybki, manualną klimę i centralny zamek na
    pilota. Nie potrzebuję tysiąca schowków, dwustrefowej automatycznej klimy
    czy tempomatu.

    Autko nie będzie robiło bardzo długich przebiegów na co dzień więc nie musi
    być super oszczędne. Na co dzień będzie nim podróżować 5 osób, na weekendy i
    wakacje na dłuższe trasy 7. Od czasu do czasu trzeba przewieźć coś dużego.

    To tyle w kwestii przydługiego wstępu a teraz ad rem: Przeszedłem się po
    salonach i najtańsze co znalazłem to (kolejność według cen jakie mi
    zaproponowano):

    1. Dacia Logan MCV (ok. 50 tys. benz. 55 tys. diesel)
    + Cena
    + Oszczędny Diesel 1,5 dCi za niewielką dopłatą
    - Mimo wszystko chyba za słabe silniki
    - Trzeci rząd siedzeń na stałe - nie da się go łatwo wymontować

    2. Fiat Doblo w wersji 7 osobowej (ok 60 tys. benz. 70 tys. diesel)
    + Ciągle niezła cena, niezawodny diesel
    + Najlepsze możliwość przewozu towarów
    - Trzeci rząd siedzeń nie składa się w podłogę, ale można go łatwo
    wymontować
    - Całkowity brak bagażnika w wersji 7 miejscowej
    - Mocniejszy silnik wymaga dopłaty

    3. Chevrolet Orlando (ok. 68 tys. benzyna, 77 tys. diesel)
    + Najlepsze osiągi
    + Trzeci rząd siedzeń składa się łatwo i tworzy płaską podłogę
    - bagażnik tylko 100l
    - Spalanie mogłoby być lepsze

    4. Renault Grand Scenic (ok. 72 tys. benzyna, ok 82 tys diesel)
    + Największy bagażnik
    + Trzeci rząd siedzeń chowany w podłodze, a drugi przesuwany co dodatkowo
    umożliwia powiększenie bagażnika
    + Oszczędny diesel
    - Cena
    - Dużo psującej się elektroniki

    5. Sprawdzałem jeszcze: Ford, Citroen, Peugeot, Seat, Opel, Toyota ale
    wszystkie kosztują jeszcze więcej.

    Ps. A teraz subiektywne marudzenie: Wziąłbym Dacię ale trochę trochę nie
    podoba mi się pomysł wyprzedzania na krajówce przy 7 osobach na pokładzie
    przy tak słabym silniku, fiat silnikowo i mechanicznie bardzo mi odpowiada,
    ale osoby siedzące z tyłu czują się jakby siedziały w bagażówce, no i brak
    bagażnika. Orlando najbardziej odpowiada nam stylistyką, no i ma niezłe
    silniki, ale nie grzeszy oszczędnością i ma malutki bagażnik nawet po
    złożeniu trzeciego rzędu siedzeń. Scenic to już trochę drogo no i nie ma
    zbyt dobrych opinii jeśli chodzi o elektronikę, a chciałbym aby nam posłużył
    tych 15 lat.

    Poradźcie coś, może istnieją inne samochody o których nie wiem. Np. o
    Orlando dowiedziałem się przypadkiem od właściciela Dacii.

    Przepraszam za przydługi post i z góry dzięki za odpowiedź.

    PS. Tak mi się skojarzyło (wiem w orginale to było o butach)
    - Klient: Chciałbym mieć samochód który będzie tani, szybki i niezawodny
    - Sprzedawca: Ja też :-)

    Pozdrawiam
    Ergie