  • 31. Data: 2010-05-15 10:02:11
    Temat: Re: Jaka rozdzielczosc pod Photoshopa, karta grafiki
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kris" hskiic$bkf$...@m...internetia.pl

    > do wyglupow piersi a pozniej ludzie googluja i musza odsiewac bzdety

    No, no... Piersi do wygłupów... Zamiast do ssania...
    Do odsiewania bzdety, nie nasienie... ;)
    Cóż to za nowa ,,filozofia''?

    > pytam serio bo jest to dla mnie wazne, nigdy nie mialem panoramy
    > wiec pytam Was liczac na konkretna widze oparta wlasnym doswiadczeniem

    > mam zlozyc kompa do Photoshopa i na dzien dobry liczy sie rozdzielczosc cale i
    grafa to tyle, pytanie jak sie pracuje na
    > panoramie, co mozna z niej wycisnac

    Uruchamiasz PSa i wchodzisz do pomocy... A tam masz opisane co i jak. :)
    Nie szukaj pomocy tam, gdzie jej nie znajdziesz. :) Pierwsze lepsze linki.

    http://kb2.adobe.com/cps/404/kb404898.html
    http://help.adobe.com/en_US/Photoshop/11.0/index.htm
    l?trackingid=DYNQE

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    BTW piersi, nasienia i wygłupiania się...

    -- Po co pan bije się w piersi?
    -- Dla jaj.
    -- Jaja są niżej...

    Komplementarnie:

    -- Słono za to zapłaciłam.
    -- Za co?
    -- Za wiarę w to, że będę ssała piersi królewskie...
    -- Hm... Piersi są wyżej... I raczej nie u mężczyzny...

  • 32. Data: 2010-05-15 10:08:20
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2010-05-15 10:25, Janko Muzykant pisze:

    > Kilka projektantów od maxa, szopa i reszty kolejno próbowało się
    > przerzucić. Każdy odpuszczał z jednego powodu - 130cm pulpitu nie ma
    > sensu ze względu na... mysz. Obracając się w prawo bez przesuwania tejże
    > człowiek nabawia się kontuzji.
    > Skończyło się na tym, że jedna osoba przeszła na dodatkowy stary 15'' na
    > narzędzia, reszta wróciła do jednego monitora.

    Kwestia co kto lubi i na jakim sofcie pracuje.
    W popularnym wśród amatorów Sony Vegas na ten przykład można wysłać Video Preview w
    trybie
    pełnoekranowym na drugi monitor i pracować na podglądzie rzeczywistym 1:1.

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 33. Data: 2010-05-15 10:18:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kris" hslm4i$190$...@m...internetia.pl

    > rozdzielczosci sa te same ale obraz wiekszy gdyz 2 cale wiecej

    Większy -- każda jego kropka jest większa. A może jeszcze
    gorzej -- odległości pomiędzy środkami tych kropek zwiększą
    się, podczas gdy same kropki mogą być tak samo duże/małe, albo
    nawet i mniejsze. :) Ale informacji będzie tyle samo na obydwu
    monitorach -- na przykład 1920*1080=2073600 pikseli. :)

    To jak z mapami -- większa skala nie musi oznaczać większej
    rozdzielczości/szczegółowości.

    Równie dobrze można postawić bardzo jasny, malutki monitorek
    (z przekątną na przykład 1 cala) o tej samej rozdzielczości,
    a za nim postawić lupę. :)

    Można też zbudować monitorki w okularach -- nawet takie są.
    Małe, o dużej rozdzielczości, dające ponoć efekt ogromnych monitorów. :)

    Matryca w aparacie ma zdecydowanie więcej niż 1920 na 1080 a jednak
    jest zdecydowanie mniejsza niż przeciętny monitor o tej rozdzielczości.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 34. Data: 2010-05-15 10:55:04
    Od: Kell a <k...@n...com>

    "Kris" <n...@w...pl> napisał(a):

    Nie umiesz trzymac tematu, plywasz.

    Przypomne:
    Ja:
    >"Po pytaniu widze. ze ty chyba zwyczajnie nie rozumiesz, ze przy tej samej
    >rozdzielczosci czy 22 czy 24 cale to na ekranie zmiescisz tyle samo informacji?"

    Ty:
    >"i tu sie mylisz"

    Ja:
    >"Gdzie sie myle ?:) Ze na LCD 22 i 24 przy tej samej
    >rozdzielczosci 1920x1080 zmiesci sie tyle samo informacji,
    >pomimo, ze monitor gabarytowo bedzie wiekszy? :)

    Ty:
    >jeszcze raz i powoli
    >rozdzielczosci sa te same ale obraz wiekszy gdyz 2 cale wiecej

    Chyba jednak nie wiesz o czym dyskutujemy. Nie chcesz posluchac madrzejszego,
    to po co pytasz o rady na grupie? Zastanow sie chwile czasami co ci chce adwersarz
    przekazac.

    EOT z mojej strony bo do konsensusu to nie dojdziemy.
    Zadowolenia z kupionego monitora.

  • 35. Data: 2010-05-15 10:58:56
    Od: Kell a <k...@n...com>

    "Paweł W." <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    >. Do
    >gier nie ma to znaczenia, bo karta dopasuje obraz gry do posiadanego
    >monitora.

    Co to znaczy dopasowuje? Bedzie taka jaka w grze ustawisz.
    Jak bedziesz chcial miec gre w najlepszej jakosci, to musisz
    w niej ustawic natywna rozdzielczosc monitora, w tym przypadku 1920x1080.
    A tu moze byc problem, bo do takiej rozdzielczosci w HD trzeba mocna grafike.
    jak nie masz takiej, to zjezdzasz z rozdzielczoscia w dol (miedzy innymi)
    a to juz niekorzystnie odbija sie na obrazie.

  • 36. Data: 2010-05-15 11:11:36
    Od: Kell a <k...@n...com>

    Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    >przerzucić. Każdy odpuszczał z jednego powodu - 130cm pulpitu nie ma
    >sensu ze względu na... mysz. Obracając się w prawo bez przesuwania tejże

    Mozesz podkrecic jasnosc wypowiedzi?
    Ja pracuje od ponad 3 lat na 2 monitorach i uwazam, ze jest wiecej niz wygodnie, no
    ale jednemu
    komfort to 200m2 dom, innemu wystarczy kawalerka. Zreszta wszyscy moi znajomi
    siedzacy na 2 monitorach podzielaja moje zdanie, wiec zdziwiony opinia powaznie pytam
    o te kontuzje :)

    >Skończyło się na tym, że jedna osoba przeszła na dodatkowy stary 15'' na
    >narzędzia, reszta wróciła do jednego monitora.
    >
    >Można zawęzić kąt odsuwając monitory, ale albo męczy się wzrok maleńkimi
    >detalami, albo brakuje pionu przy zwiększeniu dpi.

    Hmm... powiem tak. Siedzialem przez moment u kolegi na dwoch 30 calowych
    w rozdzialkach 2560x1600 i to byla dopiero wygoda. Ruchy galka oczna i
    przy jednym monitorze wykonujesz, a przesuniecie myszy na skraj 2 monitora
    to 2 cm wiecej na podkladce. Nie wiem gdzie Ty tu widzisz jakies niedogodnosci.
    Ale fakt - ja mam styl pracy taki, ze odpalonych mam dobrych kilkanascie nawet
    programow, wiec w moim przypadku im wiecej miejsca napulpicie tym lepiej.

  • 37. Data: 2010-05-15 11:16:19
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Fri, 14 May 2010 22:59:34 +0200, Janko Muzykant
    <j...@w...pl> wrote:

    >Jakąkolwiek współczesną najtańszą.

    A za zaoszczędzone pieniądze kup świetlówki Color Proof albo Graphica
    Pro i puszkę popielatej farby do pomalowania ścian.

    Paweł

  • 38. Data: 2010-05-15 12:00:48
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Kell a pisze:

    > Mozesz podkrecic jasnosc wypowiedzi?

    Kąt między ''body'', ręką, a ekranem ma jakieś optimum. Jeśli należy
    skręcić wzrok/głowę/body bez przesuwania ręki o te ~30 stopni to już
    optymalne nie jest.
    Ale to jak kto lubi, ja oraz wymienionych kilka osób (z czego część
    pracuje na tabletach) nie polubiliśmy tak.

    Poza tym to zależy na czym się pracuje. Jak pisałem - to aplikacje
    typowo graficzne (max, adobe bez filmu, corel).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 39. Data: 2010-05-15 12:03:57
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Nie szukaj pomocy tam, gdzie jej nie znajdziesz. :)

    Przylazłeś tu znowu?
    Adobe napisze ci, że jest super hiper, praktycy powiedzą, że z wsparcia
    opengl mamy bardzo fajną interpolację poglądu i kilka nieznaczących nic
    w praktyce bajerów. Być może w nowym szopie coś jeszcze doszło, ale nie
    sprawdzałem i nie sądzę.
    Rewolucja będzie jak grafika zacznie odszumiać/blurować itp.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /z instytucji publicznych najsprawniej działa dom publiczny bo jest
    prywatny/

  • 40. Data: 2010-05-15 12:42:57
    Od: JD <j...@g...com>

    On 15 Maj, 00:44, "Kris" <n...@w...pl> wrote:
    > planuje zakup Windows 7 Prof 64 bit warto ?
    > czy sa jakies problemy z 7 czy 64bitami ?

    Mogą być problemy ze sprzętem dodatkowym.
    Musisz sprawdzić czy pod skaner, drukarkę czy co tam jeszcze zechcesz
    podpiąć
    producent zapewnił 64-bitowe sterowniki, co najmniej do Visty (mogą
    działac w 7).
    Np. skanery nikona nie mają i trzeba używać albo płatnego vuescana
    albo dla nikonscana używać wirtualnej maszyny XPmode (jest 32-bitowy).

    JD