    From: Marcin Fal <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jaka lustrzanka do 2000...
    Date: Mon, 8 Jun 2009 05:01:58 -0700 (PDT)

    On 8 Cze, 00:04, "Norbert" <i...@h...spam> wrote:
    >wybieram
    > pomiedzy:
    > - Sony A200
    > - Nikon D60
    > - Pentax K-m
    > Wszystkie z KITowymi obiektywami.
    > Sony wyglada tak plastikowo (ajjj te sanki) ze w zasadzie od razu go
    > odrzucam. Najbardziej sklaniam sie do tego Pentaxa. Stabilizacja mi sie
    > przyda, zwlaszcza ze chcialbym uzywac tez stare szkla na m42. Pewnie
    > dokupilbym jakas tansza lampe Tumaxa i  jakis teleobiektyw (Albo ten pentax
    > z doublekit).
> [...]

    Z tego co piszesz to dla Ciebie właśnie Pentax będzie najlepszym
    wyborem.

    Stabilizacja w Sony podobno jest lepsza niż w Pentaksie, ale gorzej
    współpracuje ze szkłami m42, na pewno nie da się ręcznie wprowadzić
    wartości ogniskowej co jest potrzebne do poprawnej pracy stabilizacji
    ze szkłami niesystemowymi (sprawdź czy Pentax to umożliwia)

    Do Sony potrzebne są dedykowane lampy z ichnią stopką, więc kolejny
    plus dla Pentaxa.