  • 1. Data: 2011-05-24 18:19:41
    Temat: Jaka lampa do slow motion?
    Od: "WM " <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Kupiłem sobie aparat cyfrowy Fuji HS 10 z funkcją ''slow motion'' 1000fps .
    Zdjęcia wymagają silnego oświetlenia.
    Włókno zwykłej żarówki filmowane 1000fps, mruga.
    Mam zainstalować prostownik i kondensator, czy co?

    Filmowałem na próbę ekran monitora LCD z puszczonym filmem
    z zawodów gimnastyki artystycznej i zdjęcia wychodzą wystarczająco jasne
    i nie widać mrugania, czyli lampa powinna dawać podobne oświetlenie.

    Pozdrawiam WM

  • 2. Data: 2011-05-24 19:18:48
    Temat: Re: Jaka lampa do slow motion?
    Od: Mariusz 'koder' Chwalba <m...@c...net>

    W dniu 2011-05-24 20:19, WM pisze:
    > Kupiłem sobie aparat cyfrowy Fuji HS 10 z funkcją ''slow motion'' 1000fps .
    > Zdjęcia wymagają silnego oświetlenia.
    > Włókno zwykłej żarówki filmowane 1000fps, mruga.
    > Mam zainstalować prostownik i kondensator, czy co?

    Halogen "budowlany" 500W. Do 1200fps używam 4-6 sztuk. Mają
    wystarczającą bezwładność.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 3. Data: 2011-05-24 22:33:40
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

> [...]

    > Zdjęcia wymagają silnego oświetlenia.
    > Włókno zwykłej żarówki filmowane 1000fps, mruga.
    > Mam zainstalować prostownik i kondensator, czy co?

    To rozwiązanie radykalne. Prostszym będzie wstawienie żarówki o większej
    mocy - włókno będzie grubsze i jego bezwładnosć cieplna będzie większa.
    Można też pomyśleć o żarówkach 24V zasilanych z zasilaczy impulsowych -
    też nie powinny mrugać.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 4. Data: 2011-05-25 05:45:11
    Od: "WM " <c...@W...gazeta.pl>

    Mariusz 'koder' Chwalba <m...@c...net> napisał(a):
    > Halogen "budowlany" 500W. Do 1200fps używam 4-6 sztuk. Mają
    > wystarczającą bezwładność.

    Dzięki za informację.
    Gdzie te lampy kupiłeś?

    Pozdrawiam WM

  • 5. Data: 2011-05-25 05:48:18
    Od: "WM " <c...@W...gazeta.pl>

    Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> napisał(a):

> [...]
    > mocy - włókno będzie grubsze i jego bezwładnosć cieplna będzie większa.
    > Można też pomyśleć o żarówkach 24V zasilanych z zasilaczy impulsowych -

    Fajny pomysł, dziękuję :-)

    Mam nawet nadprogramowy stary zasilacz impulsowy i zapasowe żarówki 24V
    do piwnicy, to zrobię próbę.

    Pozdrawiam WM

  • 6. Data: 2011-05-25 06:22:33
    Od: Mariusz Chwalba <m...@c...net>

    On 25.05.2011 07:45, WM wrote:

    > Dzięki za informację.
    > Gdzie te lampy kupiłeś?

    Praktiker, ale przypuszczam, że będą w dowolnym budowlanym.
    AFAIR kosztowały ~40zł za dwie na statywie. Przydaje się do
    tego wyłącznik na pilota, bo grzeją cholernie.

    Do makro mam jeszcze jakąś świetlówkę kompaktową, która - o dziwo -
    nie mruga. Wyłowiłem metodą filmowania świecących w sklepie :-)

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 7. Data: 2011-05-25 06:51:46
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On May 24, 2:19 pm, "WM " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
> [...]
    > z zawodów gimnastyki artystycznej i zdjęcia wychodzą wystarczająco jasne
    > i nie widać mrugania, czyli lampa powinna dawać podobne oświetlenie.

    Najprostrzy sposob to zarowki samochodowe i akumulator lub nawet
    odpowiedni prostownik.
    Do tego jakies dywfuzory i sprawa rozwiazana.

    -------
    Ziggy Photo - Professional photographer
    http://www.ziggyphotoonline.com/

  • 8. Data: 2011-05-25 20:44:17
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "WM " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > z zawodów gimnastyki artystycznej i zdjęcia wychodzą wystarczająco jasne
    > i nie widać mrugania, czyli lampa powinna dawać podobne oświetlenie.

    U nas do kamery szybkorejestrujacej mamy oswietlenie LEDowe, tyle ze to
    taka specjalna konstrukcja bo kamera rejestruje 17.000 obrazow na sek.

    PZDr
    Adam

  • 9. Data: 2011-05-26 05:06:51
    Od: "WM " <c...@W...gazeta.pl>

    Mariusz Chwalba <m...@c...net> napisał(a):

    > Praktiker, ale przypuszczam, że będą w dowolnym budowlanym.
    > AFAIR kosztowały ~40zł za dwie na statywie. Przydaje się do
    > tego wyłącznik na pilota, bo grzeją cholernie.

    Za tą sumę w Castoramie kupiłem jedną lampę halogenową do 500W
    na regulowanej podstawce.
    Do moich celów wystarczy, ale obraz nieco filuje.

    Pozdrawiam WM