  • 1. Data: 2009-12-29 22:17:24
    Temat: Jaka klawiatura z myszką dla programisty/grafika?
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Witam,

    Szukam idealnej dla siebie klawiatury z myszką. Pewnie zwariowałem ale będę
    próbował. Może coś mi doradzicie? Oto moje wymagania:
    - bezprzewodowa
    - posiada możliwość szybkiego uruchamiania ulubionych aplikacji (to dla mnie
    kluczowe więc rozpiszę się)
    Najlepiej aby działało to tak: wciskam jakiś JEDEN klawisz, otwiera mi się
    lista ulubionych aplikacji, wciskam literę przypisaną do aplikacji i
    startuje mi ona. Odpadają chore rozwiązania zmieniające definicję klawiszy
    funkcyjnych bo non stop używam ich wszystkich.
    - posiada możliwość pod INNYM przyciskiem zdefiniowania kilku adresów URL
    - no i pod jeszcze innym listy linków do dokumentacji (kilka plików PDF itp)

    Do tej pory udało mi się to osiągnąć grzebiąc ręcznie w pliku
    konfiguracyjnym XML Logitecha (oprogramowanie SetPoint). Przedefiniowałem w
    ten sposób klawisz "play" bo nigdy nie używam sterowania multimediami. Jeśli
    się da, to wolałbym unikać takich obejść.

    - klawisze powinny być trwałe. Po roku z kawałkiem używania Logitech S 510
    wytarła się i część opisów klawiszy. Creative jeszcze gorszy był w tym
    względzie.
    - brak przekłamań klawiatury. Jeśli wciskam A to ma być ZAWSZE A a nie
    czasem B lub inny ciąg znaków jak to Creative czynił.

  • 2. Data: 2009-12-29 22:32:42
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Marek pisze:
> [...]
    > startuje mi ona. Odpadają chore rozwiązania zmieniające definicję
    > klawiszy funkcyjnych bo non stop używam ich wszystkich.

    A czemu tego nie załatwisz jakimś programem niezależnym od
    klawiatury tylko wymagasz, by taki program został dostarczo-
    ny razem z klawiaturą, co jest nierealne? :)

    Przecież takie coś robi się na poziomie oprogramowania, a
    nie klawiatury czy jej sterowników.

    > - posiada możliwość pod INNYM przyciskiem zdefiniowania kilku adresów URL

    Jak wyżej.

    > - no i pod jeszcze innym listy linków do dokumentacji (kilka plików PDF
    > itp)

    Jak wyżej.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 3. Data: 2009-12-30 13:14:10
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > A czemu tego nie załatwisz jakimś programem niezależnym od
    > klawiatury tylko wymagasz, by taki program został dostarczo-
    > ny razem z klawiaturą, co jest nierealne? :)

    Hmm.. może masz rację, nie mam w tej materii doświadczeń lecz wydaje mi się,
    że rozwiązanie polegające na wykorzystaniu dodatkowych przycisków klawiatury
    jest najbardziej wygodnym. Oczywiście również mógłbym zastosować i takie
    rozwiązanie jak proponujesz. Mógłbyś polecić jakiś wygodny program odpalany
    w ergonomiczny sposób? Byłoby idealnie gdyby można skojarzyć ten program z
    dowolnym dodtatkowym klawiszem w klawiaturze. Zależy mi na szybkości dostępu
    a nie kombinowaniu z Alt + coś tam.

    "Nierealne" może niekoniecznie. Logitech w starszych produktach miał takie
    możliwości. Było parę klawiszy dodatkowych, które można było sobie dowolnie
    zaprogramować. W obecnych klawiaturach Logitecha chyba tylko 2 klawisze na
    to pozwalają: "home" i "nutka" (wykluczam bezużyteczne funkcyjne). Inne
    trzeba było sposobem przedefiniować - jak wspominałem. Może istnieje jakiś
    model, który ma więcej programowalnych klawiszy?

    > Przecież takie coś robi się na poziomie oprogramowania, a
    > nie klawiatury czy jej sterowników.

    Bo ja wiem... Współczesne klawiatury mają coś takiego w standardzie. Sęk w
    tym, że nie jest jasno napisane ma stronach producentów jak te funkcje są
    faktycznie zrealizowane lecz tylko, że są. Np. Logitech zaprzestał
    publikowania dokumentacji oprogramowania. Trzeba najpierw klawiaturę kupić a
    potem dowiadujemy się, ze tylko 2 przyciski da się zaprogramować w pełni a
    trzeci połowicznie.

  • 4. Data: 2009-12-31 08:12:43
    Od: Robert <r...@w...pl>

    Marek napisał(a):

> [...]
    > publikowania dokumentacji oprogramowania. Trzeba najpierw klawiaturę
    > kupić a potem dowiadujemy się, ze tylko 2 przyciski da się zaprogramować

    Klawiatura Razer - dla graczy.
    r.

  • 5. Data: 2009-12-31 18:58:50
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Klawiatura Razer - dla graczy.

    Dziękuję Robercie, zerknę w ich ofertę. I wszystkiego dobrego w Nowym Roku
    :)

  • 6. Data: 2010-01-03 20:03:53
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Marek pisze:
    > Hmm.. może masz rację, nie mam w tej materii doświadczeń lecz wydaje mi
    > się, że rozwiązanie polegające na wykorzystaniu dodatkowych przycisków
    > klawiatury jest najbardziej wygodnym. Oczywiście również mógłbym

    W czym wygodniejsze od wykorzystania np. F12? :)

    Pomijam już fakt, że mógłbyś również oprogramować jakikolwiek
    dodatkowy klawisz klawiatury.

    > zastosować i takie rozwiązanie jak proponujesz. Mógłbyś polecić jakiś
    > wygodny program odpalany w ergonomiczny sposób? Byłoby idealnie gdyby

    Napisałeś "dla programisty". Napisz coś! Nie znam gotowca,
    bo Twój pomysł jest raczej niezbyt standardowy.

    > funkcyjne). Inne trzeba było sposobem przedefiniować - jak wspominałem.
    > Może istnieje jakiś model, który ma więcej programowalnych klawiszy?

    Model? To zależy od ich *oprogramowania*. Klawiatura jest
    klawiaturą: po prostu zwraca jakieś kody klawiszy, a jakiś
    EXEc siedzący w pamięci je przechwytuje i na podstawie ja-
    kichś reguł -- wykonuje akcje lub uruchamia programy.

    > Bo ja wiem... Współczesne klawiatury mają coś takiego w standardzie. Sęk

    Nie. Mają dołączone oprogramowanie. To jest pewna różnica.

    I sam widzisz, że nie jest tak, że *wszystkie* klawiatury ma-
    ją dołączone odpowiednie oprogramowanie, bo masz problem coś
    takiego znaleźć.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |