  • 1. Data: 2009-12-28 21:06:41
    Temat: Komputer z USA
    Od: ikov <i...@z...pl>

    Znajomi dostali komputer (stacjonarny) z USA, jutro mam go zobaczyć, ale
    jest jedna rzecz - jak wygląda sprawa z zasilaniem? Amerykańce mają
    110V, więc czy potrzebna jest wymiana zasilacza? Przez telefon
    dowiedziałem się, że podobno w anglojęzycznej instrukcji jest
    informacja, że zasilacz sam wykrywa jaki to jest prąd i automatycznie
    przełącza się w odpowiedni tryb, ale wcześniej się z czymś takim nie
    spotkałem. Wolałbym nie ryzykować strzału z kondensatorów i spalenia
    nowego sprzętu. Czy spotkaliście się z podobną sytuacją (komp z USA w PL)?
    A jeśli chodzi o wymianę zasilacza, to chyba już od strony sprzętu nie
    ma żadnych różnic w zasilaniu pomiędzy europejskimi a amerykańskimi
    komputerami?

  • 2. Data: 2009-12-28 21:22:30
    Temat: Re: Komputer z USA
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Mon, 28 Dec 2009 22:06:41 +0100, ikov napisał(a):

> [...]
    > informacja, że zasilacz sam wykrywa jaki to jest prąd i automatycznie
    > przełącza się w odpowiedni tryb, ale wcześniej się z czymś takim nie

    Zerknij na tabliczkę znamionową zasilacza. Jeśli jest, że input może być od
    110 V do 230 V i 50 HZ do 60 Hz, wtedy nie ma problemu. Wystarczy dać
    "polski" kabel i tyle.

    --
    GLaF

  • 3. Data: 2009-12-28 21:28:20
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Mon, 28 Dec 2009 22:22:30 +0100, GLaF napisał(a):

    > Zerknij na tabliczkę znamionową zasilacza. Jeśli jest, że input może być od
    > 110 V do 230 V i 50 HZ do 60 Hz, wtedy nie ma problemu. Wystarczy dać
    > "polski" kabel i tyle.

    No i koniecznie sprawdź, czy zasilacz ma przełącznik 230 <-> 110. Niektóre
    mają przełącznik, niektóre dostosowują się automatycznie, a niektóre są
    przystosowane tylko do jednego woltażu.

    --
    GLaF

  • 4. Data: 2009-12-28 22:40:27
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    ikov pisze:
    > Znajomi dostali komputer (stacjonarny) z USA, jutro mam go zobaczyć, ale
    > jest jedna rzecz - jak wygląda sprawa z zasilaniem? Amerykańce mają
    > 110V, więc czy potrzebna jest wymiana zasilacza?

    Tabliczka znamionowa wyjaśni wszystko.
    aczkolwiek co do samego napięcia 110V i używania zasilacza na 230 (czyli
    w druga stronę).
    Całe szczęście ze współcześnie produkuje sie sprzęt komputerowy
    uniwersalny na twe dwa napięcia.
    Miałem awarie sieci energetycznej po silnych wiatrach co skończyło sie
    napięciem około 110V w gniazdku i charakterystycznym czerwonym światłem
    ze zwykłych żarówek. Oblookałem tabliczki znamionowe zasilacza i
    monitora - przyjmowały 110V wiec odpaliłem je zwyczajnie - i działało
    jak gdyby nigdy nic :) I to był jedyny raz kiedy korzystałem ze 110V w PL :)

  • 5. Data: 2009-12-29 07:53:18
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    ..
> [...]
    > przyjmowały 110V wiec odpaliłem je zwyczajnie - i działało jak gdyby nigdy nic
    > :) I to był jedyny raz kiedy korzystałem ze 110V w PL :)

    zbyt niskie napięcie nie uszkodzi sprzętu

  • 6. Data: 2009-12-29 09:19:41
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    qwerty pisze:
    > zbyt niskie napięcie nie uszkodzi sprzętu

    A tu się mylisz, najgroźniejsze dla przetwornic impulsowych
    jest właśnie zasilanie napięciem niższym od dopuszczalnego,
    bo próbują nadrobić to zwiększając prąd.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 7. Data: 2009-12-29 10:31:25
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości grup
    > A tu się mylisz, najgroźniejsze dla przetwornic impulsowych
    > jest właśnie zasilanie napięciem niższym od dopuszczalnego,
    > bo próbują nadrobić to zwiększając prąd.

    Wiem, ale przy przekroczeniu wartości prądu (przeciążenie) zasilacz powinien sam
    się wyłączyć. Jeżeli ma się Codegen to nie ma na co liczyć.
    BTW: http://www.codegen.pl/zasilacze-komputerowe/
    "Pomimo, iż wybór lepszego zasilacza nie przekłada się bezpośrednio na
    zwiększenie istotnych dla przeciętnego użytkownika komputera parametrów, ważne
    jest zainwestowanie w sprzęt, który jest w stanie zapewnić naszemu komputerowi
    długie i bezawaryjne funkcjonowanie. Większość problemów sprzętowych wynika z
    zastosowania zasilacza zbyt niskiej jakości."
    Czyżby poprawili jakość?

  • 8. Data: 2009-12-29 20:01:23
    Od: ikov <i...@z...pl>

    > Tabliczka znamionowa wyjaśni wszystko.

    Dziś zobaczyłem ten sprzęt - jest to Dell Zino HD - i tak jak laptopy,
    działa na zewnętrznym zasilaczu, na którym dopuszczalne napięcie wg.
    tabliczki to 100V do 240V - a więc powinno działać bez żadnych
    problemów. Oby.

    A co do 110V to prawię dekadę temu składałem kompa, na zasilaczu był
    przełącznik 110/220. Niby na 220V ustawiony, ale nie dało się go do
    końca przesunąć (jakby coś mu tam przeszkadzało). Po podłączeniu
    przygasły światła, kupa dymu i pryskający elektrolit... na szczęście nie
    pociągnął za sobą nic więcej, a w sklepie wymienili mi zasilacz bez
    większych problemów.

  • 9. Data: 2010-01-01 14:56:42
    Od: Łukasz Lech <l...@p...onet.pl>

    GLaF pisze:

    > Zerknij na tabliczkę znamionową zasilacza. Jeśli jest, że input może być od
    > 110 V do 230 V i 50 HZ do 60 Hz, wtedy nie ma problemu. Wystarczy dać
    > "polski" kabel i tyle.

    I koniecznie ustawić odpowiednio przełącznik bo inaczej się bardzo
    widowiskowo spali!
    Testowałem to na starym niepotrzebnym zasilaczu od 486 więc od tego
    czasu mogły się pojawić zabezpieczenia, ale lepiej tego nie sprawdzać na
    sprawnym sprzęcie.

    --
    Łukasz Lech
    http://lechlukasz.wordpress.com - o górach, informatyce i nie tylko

  • 10. Data: 2010-01-01 16:20:04
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Fri, 01 Jan 2010 15:56:42 +0100, Łukasz Lech
    <l...@p...onet.pl> wrote:

    >I koniecznie ustawić odpowiednio przełącznik bo inaczej się bardzo
    >widowiskowo spali!

    O ile taki przełącznik znajdzie.
    A właśnie, nawet ciekawe pytanie: ręka do góry, kto widział ostatnio
    wyprodukowany sprzęt, który NIE JEST 100-240 V, 50/60 Hz (bez żadnych
    przełączników)?

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com