  • 81. Data: 2013-05-22 14:15:30
    Temat: Re: Jaka k. graf. do gier?
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-05-21 21:31, Jaskiniowiec pisze:

    > Załapałem, tylko to nie ja obwieszczałem wszem i wobec, że młody po
    > zakupie tegoż komputera z automatu będzie złodziejem, co sugerowałeś w
    > poprzednich postach, popierając to jednym zdaniem wyrwanym z mojej
    > wypowiedzi .

    Ani ja ani nikt inny nie nazwał dziecka złodziejem jak Ci się
    histerycznie wydaje. Prewencyjnie zwracamy za to uwagę by rodzice tego
    8-latka dopilnowali tego i wyjaśnili takiemu dziecku że nie należy
    przynosić płyt od kolegów ze szkoły, bo w większości przypadków może to
    być niezgodne z prawem (nieautoryzowane kopie lub również niezgodne z
    prawem użyczanie oprogramowania), a sam napisałeś że zestaw ma udźwignąć
    gry jakie dziecko przyniesie ze szkoły. Od tego są
    m.in. grupy i jak widać parę osób tu się szczerze zdziwiło, że nie wolno
    użyczać oprogramowania.
    Nikt nie może a priori założyć, że ktoś popełni przestępstwo, natomiast
    w kontekście o jakim pisałeś, zwłaszcza w zestawieniu z raczej drogim
    komputerem na planowanym pierwotnie i7, celebrowaniem komunii gdzie
    8-latkowie recytują dekalog trzeba takiemu dziecku jasno wytłumaczyć, że
    pewnych rzeczy nie wolno robić i nie należy stosować podwójnych
    standardów. Komunista jeszcze nic nie zrobił, bo komputera nie dostał,
    ale biorąc pod uwagę powszechność "lekkiego" podejścia do naruszeń
    trzeba od najmłodszych lat takim dzieciom zwracać na to uwagę. Od tego
    właśnie są dorośli - rodzicie i rodzina dająca w prezencie drogi
    komputer do gier: by wpoiła brzdącowi, że gier nie "przynosi się ze
    szkoły" tylko należy za nie zapłacić.

    > Jeden przedsiębiorca to nie wszyscy. Jedna jaskółka wiosny nie czyni...
    > Nie ja zaczynałem dysputy o tym, jacy to obecnie sprzedawcy są niekumaci
    > i namawiają klientów do przestępstwa. Gdybyś był taki praworządny,
    > powinieneś zgłosić nieuczciwego sprzedawcę na policję, a nie trąbić
    > wszem i wobec, że sklepikarze to złodzieje.

    Po pierwsze: przestań uogólniać że "wszyscy sklepikarze". A że
    zdziwienie o co chodzi z tym AMD Never Settle jak "można pobrać z
    torrenta" jest powszechne to zupełnie inna sprawa.
    Co do zgłoszenia: nikt nic nie pobrał, nawet nie można tego nazwać
    podżeganiem, więc o żadnym przestępstwie nie ma mowy. Co innego ocena
    moralna takiego podejścia do dystrybucji torrentowej czy
    płytowo-szkolnej, zwłaszcza jak piszemy o komunii i wpajaniu dziecku
    pewnych zasad.

> [...]
    > na przemysłową skalę wszystkie gry jakie istnieją, pomimo, że nawet ja
    > nie mam pojęcia, co oni z tym komputerem będą robić. A nawet gdybym
    > wiedział, to nie ja jestem od umoralniania wszystkich i wszystkiego, Co
    > mogłem, to uczyniłem, ale to nie mój syn. Ma ojca więc to na rodzicu
    > spoczywa obowiązek dopilnowania, by dzieciaka wychowywać a nie mój.
    > Ojciec jest dorosły i wg mojej opinii jest odpowiedzialną osobą. W zw. z
    > tym, że jest właśnie dorosłym człowiekiem, odpowiada sam za siebie, a
    > nie ja czy Ty, czy ktokolwiek z forum ma myśleć za niego...

    Masz chyba problemy z czytaniem albo popadasz w histerię. Gdzie "była
    mowa o kopiowaniu na strychu na masową skalę" poza Twoją histeryczną
    reakcją nieadekwatną do sytuacji.
    Jeśli już wspomniałeś o przynoszeniu gier ze szkoły jako o czymś
    naturalnym, to nie od rzeczy byłoby też obok tego prezentu zwrócić
    delikatnie rodzicom takiego dziecka uwagę by mu na to nie pozwolili. Od
    takich drobnych spraw powstają później nawyki, w tym i przy prowadzeniu
    działalności gospodarczej, na zasadzie "czym skorupka za młodu nasiąknie".

> [...]
    > że zwiększenie RAM na chwilę obecną NIE chodzi w grę i że RAM zawsze
    > można dołożyć w miarę potrzeb. A mimo to, wciąż wszyscy chcą mi wmówić,
    > że to ja niby wymyśliłem sobie jak najwięcej RAM i że to ja się nie
    > znam. Podobnie było z i7, gdzie na samym początku napisałem, iż biorę
    > pod uwagę, ale nigdzie nie napisałem, że uparłem się przy nim. Decyzję
    > podejmę, gdy będę miał jasność co do pozostałych kosztów i potrzeb, ale
    > niektórzy byli na tyle tępi, iż powielili jakąś wypowiedź pierwszego
    > imbecyla, który nawet nie zadał sobie trudu przeczytania ze zrozumieniem

    Mógłbyś z łaski swojej przestać wymyślać ludziom od imbecyli,
    tępaków, trolli a potem histerycznie płakać że ktoś Cie jakoby obraża.
    Bo takie łatwe obrzucanie ludzi wyzwiskami źle świadczy przede wszystkim
    o tym, kto takich słów nad wyraz łatwo używa.

    > Co innego doradzić komuś: "na twoim miejscu wziąłbym to i to, bo
    > zaoszczędzisz kilka zl, a to i to i tak nie wykorzystasz, a to i to ci
    > się przyda/będzie lepsze w tym wypadku",

    Przecież ludzie w tym wątku niemal od samego początku sugerują zejście z
    i7, RAM w rozsądnej ilości, za to dołożenie oszczędności na tych
    komponentach do karty graficznej - ile zostanie. Dla komputera gracza
    nawet karta za ponad 1200-1400 zł wcale nie będzie niczym szczególnym,
    zostanie wykorzystana i jako pierwsza się zestarzeje. Dla dobrego
    przykładu można kupić też wraz z komputerem wymarzoną grę kosztującą
    drobny ułamek jego całkowitej wartości, by 8-latek nie przynosił jej ze
    szkoły.

> [...]
    > nie jest wiarygodna i dlatego pomijam takie "rady". Gdyby koledzy
    > doradzali kulturalniej, ich opinie byłyby mile rozpatrzone. Tam jednak,
    > gdzie już w pierwszym zdaniu jest pogarda i nie zadbanie nawet o
    > przeczytanie ze zrozumieniem, tam i taka opinia, nawet poprawna, jest
    > ignorowana. Ktoś, kto chce by go wysłuchać, powinien się jakoś
    > dostosować, bo nie jest pępkiem świata, nie zna osoby po drugiej stronie
    > i tak jak on chce być przeczytany, tak samo powinien mieć szacunek do
    > osoby po drugiej stronie kabla. Nawet pomimo pozornej anonimowości...

    "Lekarzu, ulecz się sam". Przeczytaj to co napisałeś jeszcze raz ...i
    postaraj zastosować do siebie. Bo poza histeryzowaniem to właśnie Ty
    wymyślasz tu ludziom od imbecyli i tępaków.

    > Gdybyś nie zaśmiecał tematu insynuacjami o piractwie młodocianych i
    > wszędobylskich złych przedsiębiorcach, co to tylko patrzą by oszukać, to
    > może byś to dostrzegł...

    Zwróciłem Ci uwagę, że wbrew temu co napisałeś dziecko nie powinno
    przynosić gier ze szkoły od kolegów. Teraz już wiesz na 100% że tak nie
    wolno, niezależnie czy są to gry kopiowane, czy nawet użyczane - z
    powołaniem na konkretne przepisy prawa autorskiego. Czy Ty jako
    darczyńca porządnego zestawu do gier oraz sami rodzice dopilnują by taki
    8-latek zachowywał się przyzwoicie to już kwestia Twojego oraz ich
    sumienia, zwłaszcza w kontekście wartości jakie wpaja się dzieciom
    przy okazji 1-ej komunii.

    --
    /MB

  • 82. Data: 2013-05-22 14:21:28
    Temat: Re: [OT] Re: Jaka k. graf. do gier?
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-05-22, o godz. 14:07:50
    GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl> napisał(a):

    > O co chodzi z tym skanowaniem poczty na gmailu? Macie jakieś
    > potwierdzenie tej teorii (pytam poważnie) czy po prostu zwykła
    > paranoja, bo jak google to na pewno szpieguje cały świat?

    Google indeksuje zawartość kont pocztowych na Gmailu w celu
    personalizowania reklam. Zerknij w Pomoc w Gmailu a znajdziesz tam np.
    coś takiego:

    "Jak działają reklamy w Gmailu

    Treść reklam w Gmailu jest powiązana z zawartością Twojego konta
    Google. Naszym celem jest przedstawienie użytkownikom Gmaila reklam,
    które są przydatne i adekwatne do ich zainteresowań.

    Udostępniliśmy już takie funkcje jak Priorytety, które mają pomóc Ci
    przedrzeć się przez wiadomości typu ,,bacn", czyli mało ważne e-maile,
    które nie są spamem, ale przeszkadzają. Podobne podejście stosujemy
    wobec reklam. Korzystając z tych samych sygnałów, które pomagają
    określić wiadomości najprawdopodobniej dla Ciebie istotne. Jeśli na
    przykład ostatnio na Twoją skrzynkę przychodziło dużo wiadomości
    dotyczących fotografii i aparatów fotograficznych, interesująca może Ci
    się wydać oferta lokalnego sklepu fotograficznego. Z drugiej strony,
    jeśli te wiadomości zostały oznaczone jako spam, najprawdopodobniej
    taka oferta Cię nie zainteresuje. Ten rodzaj automatycznego skanowania
    działa tak samo jak mechanizmy oferujące funkcje filtrowania spamu czy
    sprawdzania pisowni oferowane w wielu usługach pocztowych, nie tylko w
    Gmailu. "

    Zdrówko

  • 83. Data: 2013-05-22 14:27:28
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-05-21 19:13, Przemysław Ryk pisze:

    > Najprostszym rozwiązaniem jest zakup konsoli, gdzie - pomimo różnych
    > problemów również z wydajnością - tego typu koniecznych upgrade'ów sprzętu
    > nie ma do momentu wyjścia na rynek nowej generacji konsol.

    Tyle tylko, że MS i Sony nie przewidziało w cyklu produkcyjnym NextGenów
    PL zakupów komunijnych, a kupowanie w maju 2013 r. PS3 czy X360 ma chyba
    jeszcze krótsze nogi, niż peceta do gier.

    BTW:
    Sony i MS zapowiedzieli już ile te nowe konsole będę kosztować na
    starcie? Do 10 czerwca jeszcze trochę zostało, ale co z cenami?

    --
    /MB

  • 84. Data: 2013-05-22 14:37:34
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    > Google indeksuje zawartość kont pocztowych na Gmailu w celu
    > personalizowania reklam. Zerknij w Pomoc w Gmailu a znajdziesz tam np.
> [...]

    No dobra, to akurat znam, dawno czytałem i mnie nie przeraziło.
    Skanują sobie treść, żeby automat dopasował reklamy. Nigdzie nie ma
    powiedziane, że te dane są wykorzystywane do czegkolwiek więcej.
    Z drugiej strony na większości serwerów są filtry antyspamowe i
    antywirusy, które też skanują pocztę i jakoś nikt nie protestuje, a
    możnaby je posądzić o to samo.

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 85. Data: 2013-05-22 14:45:26
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-05-22, o godz. 14:37:34
> [...]

    > Z drugiej strony na większości serwerów są filtry antyspamowe i
    > antywirusy, które też skanują pocztę i jakoś nikt nie protestuje, a

    Tyle że nad antywirami/antyspamami na swoim serwerze masz kontrolę. Nad
    tym co robi Google już nie.

    Zdrówko

  • 86. Data: 2013-05-22 14:46:14
    Od: m <m...@g...com>

    On 05/22/2013 02:37 PM, GAD Zombie wrote:

> [...]
    > Z drugiej strony na większości serwerów są filtry antyspamowe i
    > antywirusy, które też skanują pocztę i jakoś nikt nie protestuje, a

    Do czasu kiedy zmienią regulamin. A wtedy jak przegapisz - masz
    niepowtarzalną szansę stac się kolejną twarzą kampanii reklamowej kremu
    do wybielania sromu i odbytu, jak jedna z naszych modelek co nie
    doczytała regulaminu.

    p. m.

  • 87. Data: 2013-05-22 15:08:54
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    > Tyle że nad antywirami/antyspamami na swoim serwerze masz kontrolę. Nad
    > tym co robi Google już nie.

    Jak napisałeś - na swoim serwerze.
    Większość ludzi nie ma swojego serwera tylko korzysta z wykupionego
    konta. Czyli wszędzie tam pozostaje ta sama wątpliwość.
    A może nawet tam siedzi jakiś znudzony admin i czyta maile w formie
    tekstowej, bo tak zapisane są na dysku :)

  • 88. Data: 2013-05-22 15:11:02
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2013-05-22 14:46, m pisze:
> [...]
    > niepowtarzalną szansę stac się kolejną twarzą kampanii reklamowej kremu
    > do wybielania sromu i odbytu, jak jedna z naszych modelek co nie

    Tylko tak szczerze, powiedz mi, po cholerę Google miałoby robić sobie
    tak bardzo koło dupy? Przecież wiadomo, że gdyby zrobili coś takiego, to
    by był szum na cały świat. Potrzebna im taka antyreklama? Więcej by na
    tym stracili (utrata zaufania na świecie to wielka strata dla tej firmy)
    niż zyskali.

  • 89. Data: 2013-05-22 15:29:35
    Od: m <m...@g...com>

    On 05/22/2013 03:11 PM, GAD Zombie wrote:

    > Tylko tak szczerze, powiedz mi, po cholerę Google miałoby robić sobie
    > tak bardzo koło dupy? Przecież wiadomo, że gdyby zrobili coś takiego, to
    > by był szum na cały świat.

    W pewnym sensie Facebook już to zrobił. Tj zmiany w regulaminie
    Instagramu *już* w zasadzie pozwalają na użycie twoich obrazków w
    dowolnym biznesowym celu.

    Ostatnie zmiany w regulaminie Googli tez chyba im zaczęły pozwalać na
    wiele.

    Było wiele szumu i się rozmyło.

    > Potrzebna im taka antyreklama? Więcej by na
    > tym stracili (utrata zaufania na świecie to wielka strata dla tej firmy)
    > niż zyskali.

    W pewnym momencie mogą być big enough żeby im taka antyreklama zwisała
    niskim kalafiorem. Albo, mogą byc small enough żeby im było już wszystko
    jedno i jedynym widokiem na zarobek by była sprzedaż danych tych którzy
    kilka lat wcześniej mówili "więcej by na tym stracili niż zyskali".

    p. m.

  • 90. Data: 2013-05-22 16:53:20
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 22 May 2013 14:27:28 +0200, Michal napisał(a):

    > Tyle tylko, że MS i Sony nie przewidziało w cyklu produkcyjnym NextGenów
    > PL zakupów komunijnych, a kupowanie w maju 2013 r. PS3 czy X360 ma chyba
    > jeszcze krótsze nogi, niż peceta do gier.

    Albowiem gdyż ponieważ? A nie - przepraszam - cały czas zapominam, że to
    dzieciak po komunii jest, więc nie ma bata - skoro wyszły Xbox One i
    PlayStation 4, to granie w tytuły z Xboxa 360 czy PlayStation 3 nie pozwoli
    na zdobywanie punktów lansu u kolegów. Do tego na bank każdy wydawca gier
    ten rynek dotychczasowych posiadaczy Xboxa 360 czy PlayStation 3 oleje
    szerokim łukiem.

    (ciach...)

    [ Bo z kobietami drodzy panowie to trzeba krótko! Najdłużej trzy lata. ]
    [ (znalezione w necie) ]