  • 81. Data: 2011-12-11 14:15:19
    Temat: Re: Jak zachowują się piesi na drodze
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-12-11 12:45, Bydlę wrote:

    >> Raczej coś między 60 a 80.
    >
    > <http://pl.wikipedia.org/wiki/Pole_widzenia>

    To jest teoretyczne pole widzenia. To znaczy, że jeszcze "coś"
    zobaczysz- natomiast juz nie specialnie będziesz wiedział co.

    Shrek.

  • 82. Data: 2011-12-11 14:15:46
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Shrek

    > I to jest ta wartość użyteczna. Resztę może i widzisz, ale nie
    > rejestrujesz już specjalnie

    To może Ty.

  • 83. Data: 2011-12-11 14:16:45
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Shrek

    > To jest teoretyczne pole widzenia. To znaczy, że jeszcze "coś"
    > zobaczysz- natomiast juz nie specialnie będziesz wiedział co.

    Jak idziesz po przejściu a coś dużego i świecącego zbliża się z boku to
    co to może być? UFO, dwa synchroniczne pioruny kuliste czy może jednak
    samochód?

  • 84. Data: 2011-12-11 14:17:28
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 11-12-2011 14:13, to pisze:
    > A pisałem coś o wtargnięciu? Szedł przez jezdnie, po której z definicji
    > jeżdżą samochody i nie zwracał na nie uwagi i to pomimo, że jedno z aut
    > chwilę wcześniej zrobiło prawie to samo co to, które go walnęło. Zwykła
    > głupota i tyle.

    Ale czyja głupota?

    --
    Paweł

  • 85. Data: 2011-12-11 14:18:38
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-12-11 14:15, to wrote:
    > begin Shrek

    > To może Ty.

    Tak wiemy, ty jesteś nadczłowiekiem, co umożliwa ci zapierdalanie szybko
    ale bezpiecznie.

    Shrek.

  • 86. Data: 2011-12-11 14:20:05
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2011-12-11 13:57, DoQ wrote:

    > Pieszy idący po przejściu nie ma pierwszeństwa? Ty masz PJ?

    Dobrze wiesz o co mi chodzi. Tak to jest sformulowane bo inaczej nie
    bardzo da sie zapisac. Ale doskonale wiesz, ze nie wolno im wejsc - albo
    wolno spelniajac pewne warunki. A zapis o pierwszenstwie pieszego, ktory
    znalazl sie na pasach jest nie po to aby wynikalo z niego, ze ma
    bezwzgledne pierwszenstwo w ogole i w zwiazku z tym zeby wlezc juz
    zadnych warunkow byc nie musi ale po to aby jak juz sie tam znajdzie byl
    przepuszczony przez pojazdy i nie bylo omijania go na pelnym gazie to z
    lewej to z prawej. To chyba jasne.
    Nie podoba mi sie natomiast medialny belkot o pierwszenstwie pieszego na
    przejsciu - to jest zwykla nieprawda, naciaganie i naduzycie - do tego
    szkodliwe bo taki jad saczy sie do glow ludzi, ktorzy z czasem
    rzeczywiscie bezkrytycznie uznaja, ze to pierwszenstwo maja
    bezwarunkowo. A w praktyce tak nie jest - bo wolno im wejsc tylko po
    spelnieniu okreslonych kryteriow.

    O rowerach juz nawet nie pisze bo to zgroza.

    > A jaki to ma związek z omawianą sytuacją?

    Zaden szegolny bo sytuacja poczatkowa to ewidentna wina kierowcy.
    Niemniej jednak znow podniosly sie glosy "o pierwszenstwie na przejsciu"
    a problem zredukowany do takiej postaci wzbudzil moj wewnetrzny sprzeciw.

    PS.
    Prawo jazdy mam od jakiejs dekady. Ale czy z tego wynika, ze musze
    bezwzglednie i bezwarunkowo umiec rozstrzygnac w prawidlowy sposob kazda
    sytuacje drogowa w ulamku sekundy? Nie wydaje mi sie. Czytuje grupe
    miedzy innymi po to aby poszerzac wiedze na temat przepisow oraz
    zachowan na drodze. Czasem zdarza sie, ze zwyczajnie w zadanym czasie
    nie jestem w stanie poprawnie zinterpretowac sytuacji na drodze - jak
    dotad noga z gazu, oczy dookola glowy oraz szczegolna ostroznosc
    wystarczaly aby obylo sie bez przykrych konsekwencji. Jednak kazda taka
    sytuacja sklania do zastanowienia sie oraz jej analizy.

    --
    mk4

  • 87. Data: 2011-12-11 14:21:34
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-12-11 14:16, to wrote:
    > begin Shrek

    > Jak idziesz po przejściu a coś dużego i świecącego zbliża się z boku to
    > co to może być? UFO, dwa synchroniczne pioruny kuliste czy może jednak
    > samochód?

    Życzę ci powodzenia w określaniu rozmiaru, prędkości i identyfikacji
    obiektów w zakresie 180 stopni - najlepiej z obu kierunków. Doradziłbym
    ci żebyś się zatrzymał przed skrzyżowaniem na podporządkowanej, a potem
    przejechał patrząc tylko do przodu, nie obracając łba. Ale się
    powstrzymam, bo jeszcze kogos zabijesz.

    Shrek.

  • 88. Data: 2011-12-11 14:37:43
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 11-12-2011 14:20, mk4 pisze:

    > Prawo jazdy mam od jakiejs dekady. Ale czy z tego wynika, ze musze
    > bezwzglednie i bezwarunkowo umiec rozstrzygnac w prawidlowy sposob kazda
    > sytuacje drogowa w ulamku sekundy? Nie wydaje mi sie. Czytuje grupe

    Ale co tu jest do rozstrzygania? Po to ustawodawca zakazał wyprzedzania
    na przejściu dla pieszych oraz nakazał ustępować pieszym znajdującym się
    już na przejściu żebyś nie musiał się zastanawiać. W omawianym przypadku
    nie ma żadnych niejasności - pieszy nie wtargnął na pasy, a w ostatniej
    chwili dostrzegając samochód zatrzymał się na nich - może liczył na
    logiczny odruch kierowcy, który ominie go z lewej strony?
    Mowa też była o 180 stopniowym polu widzenia którego rzekomo nie miał
    pieszy, gdzie te pole widzenia miał sprawca tego potrącenia? Między
    pośladkami? Nie widział znaków, przejścia i samochodu stojącego przed
    nim? O czym myślał? A może wcale nie myślał? Dlaczego uwagi skupiają się
    na poszkodowanym zamiast na sprawcy? To jakaś kolejna "nowomoda" czy
    zwyczajny sposób trollowania?

    --
    Paweł

  • 89. Data: 2011-12-11 14:45:10
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2011-12-11 14:37, DoQ wrote:

> [...]
    > nim? O czym myślał? A może wcale nie myślał? Dlaczego uwagi skupiają się
    > na poszkodowanym zamiast na sprawcy? To jakaś kolejna "nowomoda" czy

    A ty w ogole odpisujesz na moj post? Bo jak czytam to mam uzasadnione
    watpliwosci, ze nie. Ja sie jednym zdaniem odnioslem do sytuacji z
    pierwszego posta - "100% winy kierowcy w tym przypadku" (ktore zreszta
    nie wiem czemu zostalo wyciete). Reszta mojej wypowiedzi odnosila sie do
    przejsc dla pieszych w ogolnosci. A ty mi wyskakujesz z powyzszym...
    Bardzo brzydki i zupelnie nizrozumialy postepek.

    --
    mk4

  • 90. Data: 2011-12-11 14:50:09
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 11-12-2011 14:45, mk4 pisze:
> [...]
    > przejsc dla pieszych w ogolnosci. A ty mi wyskakujesz z powyzszym...
    > Bardzo brzydki i zupelnie nizrozumialy postepek.

    Nikt ci krzywdy nie robi, poczytaj wątek - większość odpowiedzi dotyczy
    _tego_ przypadku. Poza tym odpowiadając tobie, jednocześnie uwzględniam
    "zasługi" innych. A to że piesi potrafią wtargnąć na jezdnię czy pasy to
    żadna nowość i raczej mało kto usprawiedliwia takie zachowania.

    --
    Paweł