    From: DoQ <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak zachowują się piesi na drodze
    Date: Sun, 11 Dec 2011 14:37:43 +0100

    W dniu 11-12-2011 14:20, mk4 pisze:

    > Prawo jazdy mam od jakiejs dekady. Ale czy z tego wynika, ze musze
    > bezwzglednie i bezwarunkowo umiec rozstrzygnac w prawidlowy sposob kazda
    > sytuacje drogowa w ulamku sekundy? Nie wydaje mi sie. Czytuje grupe

    Ale co tu jest do rozstrzygania? Po to ustawodawca zakazał wyprzedzania
    na przejściu dla pieszych oraz nakazał ustępować pieszym znajdującym się
    już na przejściu żebyś nie musiał się zastanawiać. W omawianym przypadku
    nie ma żadnych niejasności - pieszy nie wtargnął na pasy, a w ostatniej
    chwili dostrzegając samochód zatrzymał się na nich - może liczył na
    logiczny odruch kierowcy, który ominie go z lewej strony?
    Mowa też była o 180 stopniowym polu widzenia którego rzekomo nie miał
    pieszy, gdzie te pole widzenia miał sprawca tego potrącenia? Między
    pośladkami? Nie widział znaków, przejścia i samochodu stojącego przed
    nim? O czym myślał? A może wcale nie myślał? Dlaczego uwagi skupiają się
    na poszkodowanym zamiast na sprawcy? To jakaś kolejna "nowomoda" czy
    zwyczajny sposób trollowania?

    --
    Paweł