  • 111. Data: 2011-12-11 17:09:24
    Temat: Re: Jak zachowują się piesi na drodze
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 11-12-2011 16:38, Sebastian Kaliszewski pisze:
    > Tak oczywiście... bo skoro opony piszczały to penie samochód bez ABS i w
    > czasnie "panic breaking" jest trochę słabo Sterowny to ci do głowy nie
    > przychodzi

    Aha, czyli kierowca ma prawo zareagować panicznie i głupio, ale już
    pieszy takiego prawa nie posiada mimo że w ciągu ułamków sekund znajduje
    się w stresującej sytuacji.

    --
    Paweł

  • 112. Data: 2011-12-11 17:14:10
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > Taaak.. nie myśleć. A wiesz, że sa sytuacje, w których ten pierwszy zakaz,
    > a raczej jego przestrzeganie stwarza zagrożenie?

    Na pewno, zakaz wyprzedzania może stworzyć szereg zagrożeń.

    --
    Paweł

  • 113. Data: 2011-12-11 17:17:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Dec 2011 16:15:20 +0100, Sebastian Kaliszewski napisał(a):

    > Na takiej drodze (a w zasadzie jezdni -- bo jak jest pomiędzy jezdniami
    > wyspa to te wcześniejsze 3 pasy są odizolowane od kolejnych 3 i problem jest

    Czasem sa, a czesem nie nie ma. A czasem piesi sie nie mieszcza.

    > skutecznie rozbity na dwa mniejsze). to powinien mieć światła. 6 pasów i
    > żadnej wyspy to po prostu za dużo na przejście bez sygnalizacji.

    Tu sie zgodzimy - powinien.
    Ale ... co to za uprzywilejowywanie pojazdow ? System "all red" i swiatla
    na przycisk. Dla kierowcow przycisk :-)

    > Też są wtedy światła. Albo wyspa. Albo i to i to (najczęśćiej).

    Albo nie ma.

    > ?

    Jedzie taki tir, albo traktor z dwiema przyczepami, do skrzyzowania z
    glowna droga, przejezdza polowe i czeka. I Cavallino na tej glownej nie
    protestuje, tylko grzecznie zwalnia.

    Choc nie - Cavallino protestuje. Co oni tu robia, zakazac im, traktory na
    pola, tiry do Rosji itd.
    On by nawet protestowal gdyby to kia ceed byla :-)

    J.

  • 114. Data: 2011-12-11 17:28:50
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-12-11 16:25, Sebastian Kaliszewski wrote:

    > Owszem rejestruję. Coś dużego co się rusza i świeci rejestruję. Marki
    > nierozpoznam, miny kierowcy nie zobaczę -- ale rejestruję z grubsza kolor i
    > że coś jest.

    Z grubsza, że coś jest. Tylko po co kombinować, jak można łeb odwrócić?

    Shrek

  • 115. Data: 2011-12-11 19:02:33
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-12-11 17:02, Adam Płaszczyca wrote:

    > Taaak.. nie myśleć. A wiesz, że sa sytuacje, w których ten pierwszy zakaz,
    > a raczej jego przestrzeganie stwarza zagrożenie?

    Oczywiście - na przykład możesz komuś wjechać w d4. Przecież jakbyś go
    wyprzedził, to nie byłoby jak mu potem w dupę wjechać - jak nic wina
    tego nieszczęsnego zakazu.

    Shrek

  • 116. Data: 2011-12-11 19:27:27
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-12-11 12:52, Sebastian Kaliszewski pisze:

    > Jeszcze nie było przypadku, żeby prawna ochrona komuś życie przywróciła.

    To może przy tym pozostań, ponieważ naprawdę nudne jest takie
    sprowadzenie dyskusji na boczny tor.

    > Oczywiście, że wina jest kierowcy -- ale to nie oznacza, że można było
    > uniknąć wypadku nawet mimo kompletnego debilizmu kierującego.

    Masz rację - to nie oznacza, że można było uniknąć wypadku, a wręcz
    bym poszedł dalej - można spokojnie przyjąć, że do niego by doszło.

  • 117. Data: 2011-12-11 19:31:43
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-12-11 12:39, Sebastian Kaliszewski pisze:

    > Jak zwykle dyskutujesz ze swoimi imaginacjami.

    Z całą pewnością - żebyś jeszcze umiał czytać ze zrozumieniem...

    > Co zabawniejsze, częśto masz
    > o to pretensje do innych, choć sam to nagminnie uprawiasz...

    Poćwicz trochę - może z czasem zrozumiesz co to jest np. ironia,
    zamiast się bezpodstawnie czepiać dla zasady.

  • 118. Data: 2011-12-11 19:38:55
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-12-11 17:09, DoQ pisze:

    > Aha, czyli kierowca ma prawo zareagować panicznie i głupio, ale już
    > pieszy takiego prawa nie posiada mimo że w ciągu ułamków sekund znajduje
    > się w stresującej sytuacji.

    Oczywiście, że winny jest pieszy. Kierowca ma prawo zap., wyprzedzać
    (i co gorsze) omijać samochody stające przed pasami, po których
    przechodzą piesi, a piesi mają dokładnie wszystko sprawdzić, nie
    maja prawa zgłupieć jak nagle zobaczą wjeżdżający w nich samochód...
    Przecież to kierowca ma prawo być "zakoczony", a pieszy w luksusowych
    warunkach lewitować dla przyjemności...

  • 119. Data: 2011-12-11 20:00:09
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 11 Dec 2011 17:14:10 +0100, DoQ napisał(a):

    > Na pewno, zakaz wyprzedzania może stworzyć szereg zagrożeń.

    Ależ może.

    Proszę bardzo, sytuacja następująca - jezdnia dwupasowa, na prawym jedzie
    90km/h zestaw z naczepą, ja na lewym go doganiam.
    Kiedy jestem na równi z tyłem naczepy widze przed sobą przejście. Więc
    równam prędkość i tak jadę.
    Efekt - nie widzę tego, co się dzieje na prawej krawędzie jezdni przed
    przejściem. Pieszy, który tam stoi też nie widzi mnie.
    Jaki może być skutek? Pieszy może zacząć przechodzić licząc na to, że zdąży
    przed ciężarówką. I zdąży. Tylko sekunde później będzie na mojej masce.

    Gdybym jednak wyprzedzał ciężarówkę, to zarówno ja bym widział pieszego,
    jak i pieszy mnie. Dzięki czemu gdyby pieszy zaczął wchodzić na przejście,
    to bym mógł zatrzymać samochód.

    --
    ___________ (R)

  • 120. Data: 2011-12-11 20:05:30
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 11-12-2011 19:38, Artur Maśląg pisze:

    > Przecież to kierowca ma prawo być "zakoczony", a pieszy w luksusowych
    > warunkach lewitować dla przyjemności...

    Oczywiście. Postuluję o zakaz przechodzenia przez przejścia osobom
    słabym fizycznie tj. osobom starszym, niewidomym czy poruszającym się o
    kulach. Dorzuciłbym jeszcze zakaz przechodzenia przez osoby pod wpływem
    alkoholu oraz wyrywkowe kontrole policyjne na przejściach. Wreszcie
    skończy się szlajanie staruchów i meneli po piwku, a kierowcy będą mogli
    bezpiecznie omijać samochody ustępujące pierwszeństwa.

    --
    Paweł