  • 101. Data: 2011-12-11 16:06:44
    Temat: Re: Jak zachowują się piesi na drodze
    Od: Sebastian Kaliszewski <...@b...spamu.informa.pl>

    MadMan wrote:

    > Ja oglądam filmik i wydaje mi się, że on idzie po przejściu dla
    > pieszych. Mam wrażenie że przejście dla pieszych to miejsce, po którym
    > chodzą piesi, niemniej mogę się mylić.

    Nie rozumiesz czy tylko udajesz? Cytat też ci się dziwnie wyciął...

    \SK

  • 102. Data: 2011-12-11 16:15:20
    Od: Sebastian Kaliszewski <...@b...spamu.informa.pl>

    J.F. wrote:

    > Nie przesadzaj. U nas jeszcze nie Anglia, choc niemal Holandia.
    >
    > Bo jak to sobie wyobrazasz - jedzie pociag, zatrzymuje sie w pol
    > przejazdu, przepuszcza samochody z prawej, sprawnie rusza i przejezdza ?
    > I pewnie jeszcze ma dojechac do Warszawy z trzy godziny ? :-)

    Odpowiem w stylu paru trolli PMSowych:

    A kto powiedział że ma? Jak mają nierealne roskłady jazdy to niech je
    zmienią! A co to, kogo 5min zbawi? Jak pociąg nie widzi samochodów to niwxh
    zwolni, należy dostosować prędość do warunków jazdy. Że co musiałby zwolnić
    do 10km/h? No to co, książę jedzie czy co? Niech zwalnia! itede, itepe.

    > Z pieszymi podobnie - owszem, sa drogi z malym natezeniem ruchu, gdzie
    > mozna poczekac pare sekund i przejsc pusta jezdnie.
    > Ale teraz wyobraz sobie pieszego na 6-cio pasowej drodze - breakdance na
    > jezdni ma uprawiac, zeby nie blokowac ruchu samochodom ?

    Na takiej drodze (a w zasadzie jezdni -- bo jak jest pomiędzy jezdniami
    wyspa to te wcześniejsze 3 pasy są odizolowane od kolejnych 3 i problem jest
    skutecznie rozbity na dwa mniejsze). to powinien mieć światła. 6 pasów i
    żadnej wyspy to po prostu za dużo na przejście bez sygnalizacji.

    > Przy czym czasem i na tej drodze sa skrzyzowania i samochody ja
    > przejezdzaja w poprzek.

    Też są wtedy światła. Albo wyspa. Albo i to i to (najczęśćiej).

    ?

    > J.

    pzdr
    \SK

  • 103. Data: 2011-12-11 16:22:06
    Od: Sebastian Kaliszewski <...@b...spamu.informa.pl>

    Marek Dyjor wrote:

    > Wiesz co?

    Ja wiem, ale czy Ty?

    > Dopierdalasz sie do pieszego który miał prawo przechodzić przez jezdnię i
    > nie powinien zostać przejechany przez jakiegoś matoła który powinien
    > jeździć wózkiem ręcznym ze złomem a nie samochodem.

    No i?

    Nie powinien ale został. W jego dobrze pojętym interesie było jednak przyjąć
    do wiadmomości, że na drogach są równierz idioci, zagapieni, niewyspani,
    właśnie opieprzani przez żonę, itd.

    Gdy w takiej sytuacji przechodzę przez jezdnię *zawsze* patrzę na co się
    dzieje na kolejnym pasie. Bo wiem, że idiotów jest dużo. Ba na tym filmiku
    chwilę wcześnie przelatuje lewym koleś jeszcze bardziej rozpędzony -- już
    samo to powinno dać do myślenia pieszemu.

    \SK

  • 104. Data: 2011-12-11 16:25:48
    Od: Sebastian Kaliszewski <...@b...spamu.informa.pl>

    Shrek wrote:

    > I to jest ta wartość użyteczna. Resztę może i widzisz, ale nie
    > rejestrujesz już specjalnie

    Owszem rejestruję. Coś dużego co się rusza i świeci rejestruję. Marki
    nierozpoznam, miny kierowcy nie zobaczę -- ale rejestruję z grubsza kolor i
    że coś jest.

    pzdr
    \SK

  • 105. Data: 2011-12-11 16:31:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Dec 2011 15:23:08 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Samochód może tak robić przy zebrze?
    > A z jakiego powodu on może, a pociąg nie?

    Ano samochod moze, a pociag niezbyt, z powodow technicznych.
    Zreszta nie narzekaj - bo na razie nie wymagamy zeby samochod przystawal
    zawsze przed przejsciem.

    > Ale co to obchodzi kierowcę samochodu?

    Wlasnie przez takie myslenie trzeba wprowadzac odpowiednie przepisy.

    Ale jak rownouprawnienie to rownouprawnienienie - pieszy z prawej strony ma
    pierwszenstwo. Lubisz to ? :-P

    J.

  • 106. Data: 2011-12-11 16:34:40
    Od: Sebastian Kaliszewski <...@b...spamu.informa.pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Raczej się spostrzega ;)
    > Co najśmieszniejsze - strefa ostrego widzenia oka to mniej więcej stopień.
    > żeby sie o tym przekonać, wystarczy wyciągnąć przed siebie dłoń, popatrzec
    > na koniec jednego palca, a potem spróbowac popatrzeć na koniec innego
    > palca bez ruszania głowa i oczami ;)

    W pełni ostrego oczywiście, Ale kształty widać dużo dalej niż to co jest w
    polu objętym żółtą plamką[*]. Mniej więcej te 60stopni.

    Tak na marginesie w nocy to jest miejsce w którym widzenie jest upośledzone.
    M.in. Dlatego też nie da się w nocy czytać -- choć pręcików (a tylko one
    pozwalają na widzenie w nikłym oświetleniu) jest ok 20 razy więcej to są
    rozłożone dużo bardziej równomiernie i nie ma specjalnego "ostrego punktu".

    pzdr
    \SK

  • 107. Data: 2011-12-11 16:35:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Dec 2011 15:21:15 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Bo mają inne prawo.
    > A niektóre debile nie mogą tego pojąć i uważają, że jak coś jest dobre przy
    > innym systemie prawnym, to koniecznie będzie dobre również w Polsce, przy
    > innym. A to bzdura jest.

    A co ma system prawny do organizacji ruchu drogowego ?
    Pomijajac lokalizacje kierowcy, to samochody w UK takie same jak u nas.

    P.S. Czy mi sie wydaje czy w GB zniesli juz pierwszenstwo pieszego ?
    linki do odpowiednich przepisow mile widziane.

    J.

  • 108. Data: 2011-12-11 16:38:20
    Od: Sebastian Kaliszewski <...@b...spamu.informa.pl>

    Marek Dyjor wrote:

    > no to próbował odskoczyć

    Zatrzymał się i w końcu zasłonił rękami.

    > a palant za kierownicą zamiast odbić w lewe odbił
    > w prawo żeby mu lepiej przywalić.

    Tak oczywiście... bo skoro opony piszczały to penie samochód bez ABS i w
    czasnie "panic breaking" jest trochę słabo Sterowny to ci do głowy nie
    przychodzi

    > pewnie myśliwy albo za dużo w gry komputerowe grał.

    To ty żeś się za dużo filmów naoglądał...

    pzdr
    \SK

  • 109. Data: 2011-12-11 17:00:39
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 11-12-2011 16:05, Sebastian Kaliszewski pisze:
    > obu kierowców i pieszego

    Pieszego? No tak, powinien w domu zostać.

    --
    Paweł

  • 110. Data: 2011-12-11 17:02:23
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 11 Dec 2011 14:37:43 +0100, DoQ napisał(a):

    > Ale co tu jest do rozstrzygania? Po to ustawodawca zakazał wyprzedzania
    > na przejściu dla pieszych oraz nakazał ustępować pieszym znajdującym się
    > już na przejściu żebyś nie musiał się zastanawiać.

    Taaak.. nie myśleć. A wiesz, że sa sytuacje, w których ten pierwszy zakaz,
    a raczej jego przestrzeganie stwarza zagrożenie?

    --