  • 21. Data: 2011-11-13 22:19:58
    Temat: Re: Jak ucyfrowić zdjęcia analogowe?
    Od: Mandinka <m...@g...com>

    On 13-11-2011 23:07, Janko Muzykant wrote:

    > Mowa jest o rozdzielczości zdjęcia, a nie kliszy.

    No nie wiem...
    "I teraz pytanie, jaką maksymalną ilość pixeli można "wycisnąć" z
    pojedynczej kliszy analogowej?".

  • 22. Data: 2011-11-13 22:20:03
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    > Nie miałyby. Kolor prawie zawsze dobiera się do zadowalającego efektu,
    > a nie kalibracji. Nawet jeśli wydaje się nam inaczej.

    I chyba tak właśnie brzmi ostateczna prawidłowa odpowiedź (a tylko
    ja mam czasem skłonność do kombinowania... :))

    Aaa, i uwaga dla wątkotwórcy: choćby minimalna kalibracja monitora
    przy takiej robocie to podstawa! Bo wyreguluje kolory do czegoś, na co
    potem może być przykro patrzeć... :))

    [mr.]

  • 23. Data: 2011-11-13 22:23:34
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-11-13 22:12:10 +0000, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Wtedy płytki były lepszej jakości (i nie działa tu efekt ''panie, przed
    > wojną wszystko było lepsze'').

    Panie, ale po co komu wojna.
    10 lat temu wszystko było lepsze. I to wcale nie jest efekt. To prawda.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2011-11-13 22:25:36
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-11-13 23:19, Mandinka pisze:

    > No nie wiem...
    > "I teraz pytanie, jaką maksymalną ilość pixeli można "wycisnąć" z
    > pojedynczej kliszy analogowej?".

    Rzecz w tym, że zazwyczaj faktyczna rozdzielczość zdjęcia jest mniejsza
    od maksymalnej teoretycznej, na jaka pozwala klisza. I jedną z możliwych
    przyczyn jest poruszenie zdjęcia.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 25. Data: 2011-11-13 22:31:06
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-11-13 23:19, Mandinka pisze:
    > No nie wiem...
    > "I teraz pytanie, jaką maksymalną ilość pixeli można "wycisnąć" z
    > pojedynczej kliszy analogowej?".

    I uważasz, że problem dotyczy wyciskania pikseli z kliszy bez względu na
    to, jak została naświetlona (i czy w ogóle :) ?

    --
    pozdrawia Adam
    /odpowiedź jest natychmiastowa: tak - albo nie; nie wiem... znaczy wiem!/

  • 26. Data: 2011-11-13 22:35:10
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-11-13 23:23, JA pisze:
    > Panie, ale po co komu wojna.
    > 10 lat temu wszystko było lepsze. I to wcale nie jest efekt. To prawda.

    Wszystko, a najbardziej cyfrowe aparaty.

    --
    pozdrawia Adam
    /chciałem zostać marynarzem, wstąpiłem do Krakowskiej Żeglugi Wiślanej/

  • 27. Data: 2011-11-13 22:59:09
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-11-13 22:35:10 +0000, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Wszystko, a najbardziej cyfrowe aparaty.

    No dobra. Nie wszystko. Wyjątek potwierdzający regułę.

  • 28. Data: 2011-11-14 06:40:15
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 13 Nov 2011 23:59:09 +0100, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>
    wrote:

    >No dobra. Nie wszystko. Wyjątek potwierdzający regułę.

    Dziesięć lat temu byliśmy dziesięć lat młodsi, mieliśmy większą chęć
    do życia, bardziej się chciało i więcej nadążaliśmy z rozwojem
    techniki.Teraz już nie nadążamy i/lub nie chcemy no to narzekamy.
    Normalka ;) Do tego brak słońca, w zimie zimno doskwiera, młodzież
    opryskliwa i starszych nie szanuje, w TV nie ma nic do oglądania,
    Windows to już nie to, kochany panie, co stary dobry NC, tak, tak.
    Upadek, ruja i poróbstwo ;) To nie jest kraj dla starych ludzi ...
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 29. Data: 2011-11-14 08:08:57
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-11-14 07:40, Grzegorz Krukowski pisze:
> [...]
    > Windows to już nie to, kochany panie, co stary dobry NC, tak, tak.
    > Upadek, ruja i poróbstwo ;) To nie jest kraj dla starych ludzi ...

    Starość jest definicją, a nie stanem. Ale to inna historia...

    --
    pozdrawia Adam
    /jestem błędem statystycznym, ale szczęśliwym/

  • 30. Data: 2011-11-14 08:22:34
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 14 Nov 2011 09:08:57 +0100, Janko Muzykant
    <j...@w...pl> wrote:

    >Starość jest definicją, a nie stanem. Ale to inna historia...

    Nie zgodzę się, o ile nie dotyczy to starości matrykalnej. To jest
    stan i to jak najbardziej subiektywny. Każdy rozumie pod tym co
    innego.