  • 41. Data: 2009-11-27 11:57:02
    Temat: Re: Jak to policzyć ?
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 27 Nov., 12:56, "CeZ__134" <N...@p...onet.pl> wrote:

    > Mysle ze to tej jego cudowny tamron ma takie udoskonalenie :)) Wkoncu
    > wychwala go w co drugim poscie pod niebiosa :)
    >
    > CeZ__134

    pokaz mi co drugi post , w ktorym wychwalam tamrona pod niebiosa.

    pokaz mi post w ktorym pisze ,. ze zdjecie jest robione tamronem.

    wowczas potraktuje Cie powaznie.

  • 42. Data: 2009-11-27 11:58:42
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    pkw wrote:

    > Jak dla mnie, w zadnym przypadku nie jest to zdjecie z 10km. Obraz jest
    > zbyt wyrazny, oraz ma zbyt intensywne kolory jak na taki dystans.
    > Poza tym, pozorna roznica wielkosci obiektow wskazuje, ze to zdjecie
    > jest wykonane ze znacznie mniejszej odleglosci niz Twoje. Takze jezeli
    > Twoje zdjecie bylo z ziemi wykonane, przy 10km i takich katach, to
    > zdjecie musialoby byc spod ziemi zrobione:)

    Spojrzałem jeszcze raz, czy te zdjęcie nr 1 i te gałęzie to nie jest ten
    iglak, który widać na zdjęciu numer 2? ;) Czyli zdjęcie robione z
    mniejszej odległości jeszcze niż nr 2 :)

    wer

  • 43. Data: 2009-11-27 12:55:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Radek D" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A wystarczy ponad 300 metrowy maszt radiowy ;-) ?

    Wystarczy .. ale dochodzi wtedy dalsza czesc.
    To zdjecie nie bylo zrobione "z gory", tylko "z dolu".
    Co prawda wymaga to ponizej 74m wysokosci przy 10km, z ewentualna
    poprawka na niepoziomosc budynku, ale wtedy .. trzeba sie rozejrzec
    po okolicy czy jakiejs przeszkody nie ma.

    J.

  • 44. Data: 2009-11-27 13:06:12
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 27 Nov., 13:55, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > poprawka na niepoziomosc budynku, ale wtedy .. trzeba sie rozejrzec
    > po okolicy czy jakiejs przeszkody nie ma.

    mozna bardzo prosto przeprowadzic rachunek szacunkowy

    przy odlegosci 10 km dla obiektywu o kacie widzenia np 10 st
    obejmowany bedzie obszar o szerokosci ok 1700 m

    jesli obiektyw i matryca daja rozdzielczosc rzedu 2000 lini /
    szerokosc to da to rozdzielczosc ok 35 cm

    tzn taki najmniejszy szczegol bedzie w stanie zopbaczyc obiektyw.

    na zdjeciu widac wyraznie framugi okna o szerokosci parunastu
    cm ,mozna rozpoznac galezie o grubosci paru cm.

    z odleglosci 10 km obiektywem 500 m nie a sie rysowac z taka
    rozdzielczoscia.

    pare km moze byc 2 , 3? ale nie 10

  • 45. Data: 2009-11-27 13:08:09
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Hehhe.

    Mam nowe dane.
    Fotka była zrobiona Canonem 7D i L24-105.
    Zakładając, że był to crop to jakiej wysokości
    musiałby być kościół ?

    Kurcze chyba stracę jednego znajomego na NK :-(
    Bo jakkolwiek bym nie patrzał to mi wychodzi, że
    to fake.

  • 46. Data: 2009-11-27 13:22:10
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Radek D napisał(a):
    > Hehhe.
    >

    > Mam nowe dane.
    > Fotka była zrobiona Canonem 7D i L24-105.
    > Zakładając, że był to crop to jakiej wysokości
    > musiałby być kościół ?

    http://www.bobatkins.com/photography/technical/field
    _of_view.html

    Dla tego aparatu i ogniskowej 105 mm przy odległości 10 km kadr w
    aparacie obejmie obszar, który w naturze ma rozmiary 2.14 na 1.43
    kilometra...

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 47. Data: 2009-11-27 13:22:49
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 27 Nov., 14:08, Radek D <r...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > musiałby być kościół ?
    >
    > Kurcze chyba stracę jednego znajomego na NK :-(
    > Bo jakkolwiek bym nie patrzał to mi wychodzi, że

    niemozliwe

    105 ma za szeroki kat widzenia.

    zobacz jaki ma kat widzenia 105 i jaki obszar obejmie z 10 km

    przyjmij rozdzielczosc 4000 lini na szerokosc obrazu i oszacujesz
    najmniejszy element jaki moze 105 ka rozroznic - tak na oko bedzi to
    ok pol metra z takiej odleglosci jesli nie wiecej.
    komu sie chce przeliczac ?

  • 48. Data: 2009-11-27 14:04:34
    Od: "gebi" <gebi_KASUJ_TO_@_I_TO_poczta.fm>

    Użytkownik "Jan Rudziński"> Cześć wszystkim

    Duży ten kościół ;-)

  • 49. Data: 2009-11-27 16:23:23
    Od: pkw <k...@g...pl>

    Radek D pisze:
> [...]
    > musiałby być kościół ?
    >
    > Kurcze chyba stracę jednego znajomego na NK :-(
    > Bo jakkolwiek bym nie patrzał to mi wychodzi, że

    moze to i lepiej? :)

    p.

  • 50. Data: 2009-11-27 16:23:44
    Od: pkw <k...@g...pl>

    Radek D pisze:
> [...]
    > musiałby być kościół ?
    >
    > Kurcze chyba stracę jednego znajomego na NK :-(
    > Bo jakkolwiek bym nie patrzał to mi wychodzi, że

    moze to i lepiej w takim razie? :)

    p.