    From: "Piotr C." <piotr@usun_to_mabanana.com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Jak to działa? Aparat z wybieraniem impulsowym
    Date: Mon, 12 Jul 2010 20:50:26 +0200

    Witam,

    Ponieważ obecne bramki VoIP nie odbierają wybierania impulsowego, a
    chciałbym żeby stary aparat w pełni zadziałał, myślałem nad konwerterem.
    W zasadzie mam już w głowie opracowane urządzenie, ale z braku obecnie
    narzędzi warsztatowych postanowiłem się rozejrzeć za czymś gotowym.

    I oto jest: http://www.dialgizmo.com - nieźle działa podobno. Jedno co
    mnie zastanawia - konwerter ma bardzo ciekawy "ficzer" polegający na
    tym, że można wybrać # i *, ma też redial i pamięć 5 numerów. Osiągane
    są poprzez przytrzymanie tarczy w pozycji roboczej przez pare sekund. I
    tak np. wykręcenie "1", przytrzymanie 2s i puszczenie wybierze #.

    Jak konwerter wykrywa brak stanu spoczynku tarczy? Czy wtedy aparat robi
    zwarcie na linii? Myślałem że trzeci styk tarczy tylko zwiera słuchawkę,
    aby nie było słychać trzasków. Nie moge teraz namierzyć schematu żadnego
    aparatu. No i czy ew. zwieranie linii było powszechnie stosowane?
    Teoretycznie może to poprawić pracę przekaźników na centrali przy np.
    zbyt dużej impedancji linii.

    pozdrawiam