  • Data: 2010-07-12 22:16:26
    Temat: Re: Jak to działa? Aparat z wybieraniem impulsowym
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-07-12 20:50, Piotr C. pisze:
    > Witam,
    >
    > Ponieważ obecne bramki VoIP nie odbierają wybierania impulsowego, a
    > chciałbym żeby stary aparat w pełni zadziałał, myślałem nad konwerterem.
    > W zasadzie mam już w głowie opracowane urządzenie, ale z braku obecnie
    > narzędzi warsztatowych postanowiłem się rozejrzeć za czymś gotowym.

    Tak na marginesie, ciekawych czasów doczekaliśmy się - wybieranie tonowe
    jest łatwiejsze w implementacji od impulsowego.

    Pamiętam z 10 lat temu widziałem projekt centralki domowej, w której
    układ detekcji podniesienia był bezpośrednio podłączony pod wejście
    jakiegoś atmelka i obsługiwał softwarowo wybieranie impulsowe (cytując
    autora: Robimy na dekadzie bo odbiorniki DTMF są za drogie).

    Ale to była centralka analogowa z polem komutacyjnym na przekaźnikach.
    Obecnie, w dobie powszechnych A/C, chyba rzeczywiście łatwiej programowo
    zaimplementować algorytm Goertzla.