  • 1. Data: 2013-01-17 16:38:25
    Temat: Jak tablet znosi windowsa?
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    witam

    Nie bijcie i nie piszcie że to nie ta grupa, bo tablet niema GSM a ludzi
    na usenecie coraz mniej. Widziałem tableta z procesorem intela i na tym
    windows (7 chyba). JAk takie coś działa, biorąc pod uwagę że w wiele
    maleńkich elementów interfejsu trudno precyzyjnie trafić paluchem? W pc
    suwamy mychą "po ekranie" nie powodujac zmian. Na tablecie suwania nie
    będzie, ale dotyk=kliknięcie lewym? Miał ktoś z Was taki tablet w ręce?

    ToMasz

  • 2. Data: 2013-01-17 17:41:37
    Temat: Re: Jak tablet znosi windowsa?
    Od: Piotrek <l...@g...pl>

    Dnia Thu, 17 Jan 2013 16:38:25 +0100, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > suwamy mychą "po ekranie" nie powodujac zmian. Na tablecie suwania nie
    > będzie, ale dotyk=kliknięcie lewym? Miał ktoś z Was taki tablet w ręce?

    Ja mam. Fujitsu Stylistic ST5112. Tablet ma elektroniczy pen - i steruje
    sie nim zamiast myszki.

  • 3. Data: 2013-01-17 17:42:27
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-17 16:38, Użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    > suwamy mychą "po ekranie" nie powodujac zmian. Na tablecie suwania nie
    > będzie, ale dotyk=kliknięcie lewym? Miał ktoś z Was taki tablet w ręce?

    Miał.
    Dzisiaj kiedy tablet to urządzenia z Androidem lub Aplowy iOS to co
    opisujesz to taka hybryda tabletu z laptopem. Z uwagi na procesor
    instalujesz na tym "normalny" system i "normalne" aplikacje na x86.
    Sporo z tych "normalnych" aplikacji kiepsko znosi obsługę poprzez
    ekran dotykowy ale jak już siądziemy przy biurku to można podpiąć
    myszkę i klawiaturę. Ale uparty da radę na tym coś zrobić bez
    myszki. Niektóre zamiast myszki mają rysiki. Dla mnie wadą był
    czas oczekiwania na start systemu, dłuższy niż w przypadku Androida.
    Zaletą dostępność oprogramowania które na Androida czy iOS pojawi
    się za dziesięć lat lub wcale.

    Jeśli jak większość nabywców potrzebujesz gadżetu to wybierz
    jakąś nową i drogą zabawkę z Androidem czy iOS, jeśli potrzebujesz
    narzędzia na którym uruchomisz oprogramowanie na x86 to wybierz
    "hybrydę"

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2013-01-17 17:54:33
    Od: Wojciech Wrodarczyk <"wojciech.wrodarczyk "@wp.pl>

    W dniu 2013-01-17 16:38, ToMasz pisze:
> [...]
    > suwamy mychą "po ekranie" nie powodujac zmian. Na tablecie suwania nie
    > będzie, ale dotyk=kliknięcie lewym? Miał ktoś z Was taki tablet w ręce?

    U mnie z WinXP TabletPC Ed. się nie sprawdził.
    Zwłaszcza, że ekran nie był pojemnościowy.
    Poza tym jak wspomniałeś, kupa drobnych elementów, system nie
    zaprojektowany do 'nie suwania, lecz klikania', wiele razy pojedyncze
    funkcje nie działają, gdyż wymaga odpowiedniego suwania (np. po kolejnym
    podmenu) lub wymaga naciśnięcia klawisza myszy (w skrajnym wypadku
    przesunięcia myszy poza ekran - niemożliwe dotykiem).

  • 5. Data: 2013-01-18 09:07:39
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-01-17, o godz. 16:38:25
    ToMasz <N...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > paluchem? W pc suwamy mychą "po ekranie" nie powodujac zmian. Na
    > tablecie suwania nie będzie, ale dotyk=kliknięcie lewym? Miał ktoś z

    To ja może o urządzeniu tabletopodobnmym. ;-)
    Mam kilka terminali w knajpie z ekranem dotykowym. Taki tablet na
    podstawce. Od strony hardware to zwykły PC. z XP i Win7. Rozwiązano
    dotyk tak że nie ma właściwie suwania po ekranie. Dotknięcie palcem
    daje lewoklik w punkcie dotknięcia. Dotknięcie i przytrzymanie daje
    prawoklik. Obsługa i jest fajna z dedykowanymi programami. I tylko z
    nimi. Tzn. takimi które mają duże przyciski, powiększona czcionkę etc.
    Obsługa systemu czy aplikacji niededykowanych to koszmar. Trafienie w
    menu czy przycisk zamknięcia/zwinięcia aplikacji to loteria. Można
    oczywiście zmniejszyć rozdzielczość do np. 640x480 ale nie o to chodzi.
    Można powiększyć pewne elementy systemu ale to też nie jest
    rozwiązanie. Dlatego np. do wypełniania faktur leży obok klawiatura i
    myszka bo dotykowo jest to mocno niewygodne nawet z wyświetlonej
    klawiatury systemowej. Zapewne producenci tabletów w jakiś sposób
    obchodzą te problemy. No i Win8 niby jest dedykowane do dotyku. Ale
    mnie to na razie jakoś nie przekonuje na tyle by ryzykować pracę stała
    na takim urządzeniu.

    Zdrówko

  • 6. Data: 2013-01-18 18:03:41
    Od: miab <m...@w...pl>

> [...]
    > suwamy mychą "po ekranie" nie powodujac zmian. Na tablecie suwania nie
    > będzie, ale dotyk=kliknięcie lewym? Miał ktoś z Was taki tablet w ręce?

    Tu masz pokazane jak znosi windowsa:
    http://www.youtube.com/watch?v=ZhMmp9iGqhY

    miab

  • 7. Data: 2013-01-20 18:16:33
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Fri, 18 Jan 2013 18:03:41 +0100, miab <m...@w...pl> wrote:

    >Tu masz pokazane jak znosi windowsa:
    >http://www.youtube.com/watch?v=ZhMmp9iGqhY

    Bardzo trafne podsumowanie tego filmu:
    "Tablet jak widac sluzy do przelaczania ekranow? ;)"

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 8. Data: 2013-01-20 19:41:09
    Od: Filip454 <f...@f...pl>

    Dnia Sun, 20 Jan 2013 18:16:33 +0100, jerzu napisał(a):

    > Bardzo trafne podsumowanie tego filmu:
    > "Tablet jak widac sluzy do przelaczania ekranow? ;)"

    Taka jest prawda. Nie widzę zastosowania prócz internetu.
    --
    Twoje źródło informacji na temat serii Grand Theft Auto! http://swiatgta.pl

    Filip454 = Filip dla nieuświadomionych

  • 9. Data: 2013-01-27 14:05:46
    Od: Jaskiniowiec <j...@p...pl>

    W dniu 17.01.2013 o 16:38 ToMasz <N...@o...pl> pisze:

> [...]
    > suwamy mychą "po ekranie" nie powodujac zmian. Na tablecie suwania nie
    > będzie, ale dotyk=kliknięcie lewym? Miał ktoś z Was taki tablet w ręce?

    Mam (TX2500), a i tak uzywam klawiatury i myszki. Nawet do rysowania
    rysikiem w programach graficznych srednio sie to nadaje, bo niewygodne
    (chyba, ze wylaczy sie dotyk "palcowy").

    Jednakze nie powiedzialbym, ze to tylko bajer. Ja akurat kupowalem ten
    sprzet kilka lat temu do okreslonego celu, w ktorym sie sprawdzil
    swietnie. Nie bylo wtedy jeszcze tylu malych zabawek co obecnie, a
    wszystko im mniejsze, bylo proporcjonalnie drozsze. 12" o ktorym pisze,
    mialo ta zalete, ze oprocz mniejszych gabarytow niz normalny laptop, mozna
    bylo zlozyc, a w razie potrzeby, nie trzeba bylo gladzikiem bladzic (w
    jasnym swietle), tylko po prostu dotknac palcem jakis guzik.

    Niestety byl to sprzet wyprzedzajacy epoke. Szkoda, ze obecnie nie robi
    sie takowych, tylko same tablety (czyli same ekrany vez klawiatury). Na
    obecna chwile jedyny sensowny system, to Win 8, ale nie we wszystkich
    sytuacjach i tez nie z kazdym dotykowym ekranem sobie poradzi. O ile
    palcowanie duzych elementow w Win 8 jest fajne, o tyle przejscie z Aero do
    Metro jest koszmarem. W odwrotna strone jest ok, bo wystarczy kliknac
    kafelek Pulpitu.

    Na dzisiaj takie hybrydy laptopa z tabletem sprawdza sie wsrod grafikow i
    byc moze architektow (aczkolwiek zbyt maly ekran moze byc tu przeszkoda).
    Wiem tez, ze nastepca mojego wysluzonego TX-a bedzie jego jakis nastepca o
    podobnej konstrukcji, czyli normalna klawiatura + skladany ekran. Byle
    byly cieńsze i sie tak nie grzaly ;)
    --
    Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,
    to mówi.