  • 1. Data: 2013-01-17 13:14:52
    Temat: Raid 1/0 + dodatkowy HDD
    Od: NiusOnly <_...@g...pl>

    Witam

    Czy płyty pod AMD FM2 (na chipsecie A75/A85) oraz płyty Intela 1155 mogę
    jednocześnie mieć podpięte 2 dyski w Raid 0 lub 1 + dodatkowy wolny dysk
    poza raidem? Które chipsety/płyty z tym sobie radzą?

    M.

  • 2. Data: 2013-01-17 14:17:08
    Temat: Re: Raid 1/0 + dodatkowy HDD
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 17 Jan 2013 13:14:52 +0100, NiusOnly napisał(a):

> [...]
    > jednocześnie mieć podpięte 2 dyski w Raid 0 lub 1 + dodatkowy wolny dysk
    > poza raidem? Które chipsety/płyty z tym sobie radzą?

    Sądzę, że nie będziesz miał z tym problemu. Po prostu podpinasz dyski i w
    BIOS kontrolera wybierasz, które z nich będą pracować w konfiguracji RAID.

    [ Mamy scjentologów, Żydów i innych pojebów, czemu ma nie być kościoła ]
    [ wyznawców komórek? (Szkoda, że nie szarych, ale o tych najtrudniej). ]
    [ (autor nieznany, za pośrednictwem ja.rafi.pl) ]

  • 3. Data: 2013-01-17 16:00:21
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-01-17 13:14, NiusOnly pisze:
> [...]
    > jednocześnie mieć podpięte 2 dyski w Raid 0 lub 1 + dodatkowy wolny dysk
    > poza raidem? Które chipsety/płyty z tym sobie radzą?

    Chyba Wszystkie wsółczesne. Na AMD770 + AMD710 SB przez ponad rok
    wisiały mi 2x HD103SJ w RAID0 + trzeci i czwarty HD103SJ jako odrębne
    dyski poza macierzą (normalnie na kontrolerze mobo), zanim zebrałem się
    wreszcie by zestawić je wszystkie w RAID0 (strasznie dużo roboty z
    przenoszeniem takiej ilości danych przed wyzerowaniem i ustawieniem na
    nowo macierzy).

    AMD710 ma nawet taką cechę, że porty SATA1-3 można niezależnie ustawić W
    AHCI/RAID, a porty 5-6 niezależnie w ATA/AHCI lub RAID (SATA4 to ESATA).

    --
    /MB

  • 4. Data: 2013-01-17 21:57:09
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 17 Jan 2013 16:00:21 +0100, Michal napisał(a):

> [...]
    >
    > AMD710 ma nawet taką cechę, że porty SATA1-3 można niezależnie ustawić W
    > AHCI/RAID, a porty 5-6 niezależnie w ATA/AHCI lub RAID (SATA4 to ESATA).

    Nie jest tak, że te porty 5-6 są obsługiwane osobnym układem? :)

    [ Kobieca logika: marzyć o księciu na białym koniu, a gdy się książę trafi,]
    [ to narzekać, że leży taki na kanapie, zamiast zap...dalać jak robotnik ]
    [ lub chłop pańszczyźniany. (JoeMonster.org) ]

  • 5. Data: 2013-01-17 23:27:22
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "NiusOnly" <_...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jednocześnie mieć podpięte 2 dyski w Raid 0 lub 1 + dodatkowy wolny dysk
    > poza raidem? Które chipsety/płyty z tym sobie radzą?

    Można robić bardziej "skomplikowane" rzeczy. Np. na tych dwóch dyskach
    zrobić jednocześnie i RAID 0 i RAID 1.

  • 6. Data: 2013-01-18 00:56:49
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 17 Jan 2013 23:27:22 +0100, maX napisał(a):

    > Użytkownik "NiusOnly" <_...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Można robić bardziej "skomplikowane" rzeczy. Np. na tych dwóch dyskach
    > zrobić jednocześnie i RAID 0 i RAID 1.

    To kojarzę ze sterowników Intela - nazywa się to AFAIR Intel Matrix RAID
    (http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Matrix_RAID). Tyle, że jest to do
    uruchomienia chyba dopiero po uruchomieniu systemu operacyjnego?

    [ Kiedy kobieta nie ma racji pierwsza rzecz, którą należy zrobić, to ]
    [ natychmiast ją przeprosić. (Oscar Wilde) ]

  • 7. Data: 2013-01-18 23:18:45
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-01-17 21:57, Przemysław Ryk pisze:

    > Nie jest tak, że te porty 5-6 są obsługiwane osobnym układem? :)

    Na 100% nie. Na tej mobo za obsługę pamięci masowych odpowiada
    wyłącznie AMD710 - tam po prostu nie ma żadnego innego chipu (marvell,
    jmicrona itp) wlutowanego.

    --
    /MB