    From: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jak tablet znosi windowsa?
    Date: Fri, 18 Jan 2013 09:07:39 +0100

    Dnia 2013-01-17, o godz. 16:38:25
    ToMasz <N...@o...pl> napisał(a):

    > witam
    >
    > Nie bijcie i nie piszcie że to nie ta grupa, bo tablet niema GSM a
    > ludzi na usenecie coraz mniej. Widziałem tableta z procesorem intela
    > i na tym windows (7 chyba). JAk takie coś działa, biorąc pod uwagę że
    > w wiele maleńkich elementów interfejsu trudno precyzyjnie trafić
    > paluchem? W pc suwamy mychą "po ekranie" nie powodujac zmian. Na
    > tablecie suwania nie będzie, ale dotyk=kliknięcie lewym? Miał ktoś z
    > Was taki tablet w ręce?

    To ja może o urządzeniu tabletopodobnmym. ;-)
    Mam kilka terminali w knajpie z ekranem dotykowym. Taki tablet na
    podstawce. Od strony hardware to zwykły PC. z XP i Win7. Rozwiązano
    dotyk tak że nie ma właściwie suwania po ekranie. Dotknięcie palcem
    daje lewoklik w punkcie dotknięcia. Dotknięcie i przytrzymanie daje
    prawoklik. Obsługa i jest fajna z dedykowanymi programami. I tylko z
    nimi. Tzn. takimi które mają duże przyciski, powiększona czcionkę etc.
    Obsługa systemu czy aplikacji niededykowanych to koszmar. Trafienie w
    menu czy przycisk zamknięcia/zwinięcia aplikacji to loteria. Można
    oczywiście zmniejszyć rozdzielczość do np. 640x480 ale nie o to chodzi.
    Można powiększyć pewne elementy systemu ale to też nie jest
    rozwiązanie. Dlatego np. do wypełniania faktur leży obok klawiatura i
    myszka bo dotykowo jest to mocno niewygodne nawet z wyświetlonej
    klawiatury systemowej. Zapewne producenci tabletów w jakiś sposób
    obchodzą te problemy. No i Win8 niby jest dedykowane do dotyku. Ale
    mnie to na razie jakoś nie przekonuje na tyle by ryzykować pracę stała
    na takim urządzeniu.

    Zdrówko