  • Data: 2010-07-29 12:07:48
    Temat: Jak sie przelicza odpowiednik ogniskowej?
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bo tak mnie naszlo, ze przeciez cyfrowki maja nie tylko mniejsza
    matryce niz maly obrazek, ale (na ogol) inne proporcje. Zatem
    porownuje sie wedlug rozmiarow na krotszym boku, na dluzszym boku czy
    na przekatnej? A moze jeszcze inaczej?

    Przykladowo - przy 'odpowiedajacym' obiektywie, zeby miec na odbitce
    obiekty tej samej wielkosci co na analogowej odbitce 10x15, mam z
    cyfrowego zrobic odbitke:

    10.00x13.33? (taki sam krotszy bok)
    11.25x15.00? (taki sam dluzszy bok)
    10.82x14.42? (taka sama przekatna)