  • 1. Data: 2015-07-19 01:53:22
    Temat: Jak się kupuje samochód
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Helou

    Znalazłem odpowiadający mi, sprowadzony z zagranicy samochód, do
    rejestracji, jak zrozumiałem po przeglądzie zerowym. Byłem u gościa.
    Przejechałem się. Jest cacy. Pomierzyliśmy grubość lakieru. Pokazuje mi
    jakieś papiery, guzik z tego dla mnie wynika. Że właściciel zrobił przegląd
    i cośtam olej wymienił i tyle. Rocznik 2010, przebieg 50 tys. Nie wiem czy
    tyle jest, ale w sumie wisi mi to, samochód do zabawy to nie wiadomo ile nie
    mógł przejeździć. Oczywiście bym jeszcze jakiś przegląd zrobił. Jednak ...
    jak upewnić się co do pozostałych kwestii, że np nie jest kradziony. Jakąs
    fakturę chyba muszę dostać, ale o tym jeszcze nie gadałem. To ma być faktura
    od gościa czy może być poprzedniego właściciela ?

  • 2. Data: 2015-07-22 11:37:53
    Temat: Re: Jak się kupuje samochód
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-07-19 o 01:53, re pisze:
> [...]
    > że np nie jest kradziony. Jakąs fakturę chyba muszę dostać, ale o tym
    > jeszcze nie gadałem. To ma być faktura od gościa czy może być

    Co to znaczy - "przegląd zerowy"?
    Używane auto zasadniczo kupuje się w dwa sposoby, od osoby publicznej na
    zasadzie umowy kupna-sprzedaży, od osoby prawnej - czyli firma, komis
    itd. na fakturę.
    Tak naprawdę nigdy nie będziesz miał pewności czy auto nie jest kradzione.
    Ogólnie co do przeglądów technicznych, należy je robić gdy kończy się
    ważność starego przeglądu.
    Osobiście po takim zakupie radzę sprawdzić stan paska rozrządu. W
    większości aut można to zrobić we własnym zakresie, nawet pod blokiem.
    Wystarczy zdjąć jego osłonę i sprawdzić stan i datę produkcji.

  • 3. Data: 2015-07-23 02:00:47
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Trybun"

> [...]
    > gadałem. To ma być faktura od gościa czy może być poprzedniego właściciela

    ---
    By auto w ogóle dopuścić w Polsce czy jakoś tak

    Używane auto zasadniczo kupuje się w dwa sposoby, od osoby publicznej na
    zasadzie umowy kupna-sprzedaży, od osoby prawnej - czyli firma, komis
    itd. na fakturę.
    ---
    No właśnie, to mam od firmy

    Tak naprawdę nigdy nie będziesz miał pewności czy auto nie jest kradzione.
    ---
    Pewności to nie można mieć, ale proste sprawdzenie na policji w bazach jest
    możliwe

    Ogólnie co do przeglądów technicznych, należy je robić gdy kończy się
    ważność starego przeglądu.
    ---
    Przegląd by kupić w miarę dobry samochód. Historia, problemowe uszkodzenia
    np silnik

[...]
    Serio to wystarczy by kupić niebity samochód ? :-)

    Dobra, kupiłem. Możecie się nie kompromitować :-). Samochód został walnięty
    w tył. Oczywiście sprzedawca nie informował. Musiałem pokazać gościom z ASO
    Renault Kalisz, że jakby brakuje belki, ale przynajmniej mi to od ręki
    potwierdzili i podali cenę 1000zł. Niestety nie sprawdzili składanego dachu
    ani ja i ... no zjebany jest, ale nie całkiem to może da się naprawić. Też
    jest pewne, że sprzedawca Granowiec wiedział, ale nie powiedział. Ale
    liczyłem się z tym. Nie zamierzam w ogóle dochodzić tego. Pytanie czy
    jeszcze coś wyjdzie.