  • 1. Data: 2009-03-17 13:18:42
    Temat: Jak rozdziecić sygnał sieciowy ale jeden odbiornik
    Od: Michał <m...@g...com>

    Witam

    Mam laptopa podłaczonego do internetu przez kabel (w sieci UPC) i
    chciałbym móc z niego korzystać równiez w innym pokoju. Chcę pociagnąc
    kabelek przez scianę tylko nie wiem jak rozdzielić sygnał.
    1. Idea jest taka, ze do sieci bedzie podłaczony TYLKO ten laptop -
    albo tu albo tam.
    2. Jak najtaniej rzecz jasna.
    3. Nie wiem co sie nadaje najlepiej (pkt.2) rozdzielacz (kostka), hub,
    swith, router...

    Dzięki za pomoc

  • 2. Data: 2009-03-17 13:33:57
    Od: jurski <j...@p...onet.pl>

    > 1. Idea jest taka, ze do sieci bedzie podłaczony TYLKO ten laptop -
    > albo tu albo tam.
    > 2. Jak najtaniej rzecz jasna.

    Cześć
    Nie znam architektury Twojego mieszkania, ale jeżeli najtaniej to coś
    takiego przychodzi mi do głowy:

    UPC--------RJ45(1) GNIAZDO-----------------RJ45(2)

    Lewa część to stan obecny i korzystasz jak do tej pory. W zasięgu lewej
    wtyczki montujesz na ścianie gniazdo i ciągniesz kabel do drugiego
    pomieszczenia. Jak chcesz korzystać z sieci w drugim pokoju, to wtyczkę
    RJ45(1) wpinasz do gniazda a wtyczke RJ45(2) do komputera.
    Oczywiście są lepsze rozwiązania, ale droższe (switch, access point, router)

    --
    jurski
    ---------------------------------------

  • 3. Data: 2009-03-17 13:46:33
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > 2. Jak najtaniej rzecz jasna.

    jak najtaniej to nie musisz niczego rozdzielac, cigniesz kabel od motemu do
    drugiego pokoju i jak chcesz byc w drugim pokoju, wtedy tylko przepinasz
    kabelki i masz z banki

  • 4. Data: 2009-03-17 14:01:13
    Od: jurski <j...@p...onet.pl>

    szerszen pisze:
    > jak najtaniej to nie musisz niczego rozdzielac, cigniesz kabel od motemu
    > do drugiego pokoju i jak chcesz byc w drugim pokoju, wtedy tylko
    > przepinasz kabelki i masz z banki
    Jeszcze prostszy pomysł niż mnie do główki wpadło :-)
    Popieram

    --
    jurski
    ---------------------------------------

  • 5. Data: 2009-03-17 15:15:15
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    Michał pisze:
> [...]
    > kabelek przez scianę tylko nie wiem jak rozdzielić sygnał.
    > 1. Idea jest taka, ze do sieci bedzie podłaczony TYLKO ten laptop -

    Ale po co tak partyzantka z wierceniem ścian? To już nie czasy
    gdy byle AP kosztował min. 800-1000 zł. Teraz za dobry router SOHO
    z wbudowanym switchem i AP zapłacisz od 100 zł i masz spokój.
    Nie wiem czy jeszcze UPC broni się przed ludźmi - od wszego złego
    dobrze wziąć router pozwalający ustawiać TTL i ew. MAC - choćby
    sprawdzone WRT54GL Linksysa. I masz interent w CAŁYM domu, jak przyjdzie
    ochota to i WC. Jak koniecznie ma być i kabel, to co za problem
    podłączyć laptop będąc w pomieszczeniu z routerem nie bezprzewodowo, a
    skrętką.

    > 2. Jak najtaniej rzecz jasna.

    ~100 zł to jest nic w stosunku do wygody i perspektywy braku
    dziurawionych ścian.

    > 3. Nie wiem co sie nadaje najlepiej (pkt.2) rozdzielacz (kostka), hub,
    > swith, router...

    Router bezprzewodowy z co najmniej jednym portem LAN (zazwyczaj są 4).

    > Dzięki za pomoc

    Proszę bardzo.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 6. Data: 2009-03-17 16:28:57
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    kupujesz takie cos.
    http://www.sklep-wifi.pl/images/rozdzielacz%20rj45%2
    01sz.jpg

    z tyłu kabel do modemu ups,
    z przodu, do jednego gniazda wtykasz rjtke do jednego pokoju
    do drugiego gniazda kabel do drugiego pokoju.

    W efekcie jak chcesz mieć neta tylko wpinasz skretke do laptopa

    Oczywiscie to rozwiazanie jest skuteczne zamiennie- czyli podłaczony moze byc
    tylko jeden komputer.

  • 7. Data: 2009-03-17 16:44:08
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    BETON pisze:
    > kupujesz takie cos.
    > http://www.sklep-wifi.pl/images/rozdzielacz%20rj45%2
    01sz.jpg

    Jak już ktoś chce tak utrudniać sobie życie, to najpierw można by
    sprawdzić sam modem kablowy UPC. Nie wiem jakie teraz są dostarczane,
    ale kiedyś miały wyjście zarówno USB, jak i eth - można było podłączyć
    2 urządzenia, ale nie pracujące jednocześnie.

    > z tyłu kabel do modemu ups,
    > z przodu, do jednego gniazda wtykasz rjtke do jednego pokoju
    > do drugiego gniazda kabel do drugiego pokoju.
    >
    > W efekcie jak chcesz mieć neta tylko wpinasz skretke do laptopa

    A demolowanie mieszkania (wiercenie ścian) i bardzo możliwe
    prędzej czy później uszkodzenie gniazda RJ45 w laptopie przy takim
    przepinaniu kabli całkowicie gratis.

    > Oczywiscie to rozwiazanie jest skuteczne zamiennie- czyli podłaczony
    > moze byc tylko jeden komputer.

    I by podłączyć w innym miejscu trzeba go wypiąć z sieci tracąc
    połączenie, wpiąć w nowym i też konkretnie wybranym. W sumie każdy moze
    sobie utrudniać życie, ale po co na siłę robić z laptopa taki mniejszy
    sprzęt stacjonarny.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 8. Data: 2009-03-18 08:31:06
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Michal Bien" <m...@u...edu.pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Router bezprzewodowy z co najmniej jednym portem LAN (zazwyczaj są 4).

    zapominasz tylko o jednym ;)
    umiejetnosci

    skoro tutaj pyta, to zapewne z routerami nie mial nigdy doczynienia, i byc
    moze nie poradzi sobie z dosc prosta konfiguracja, o zabezpieczeniach sieci
    nie wspominajac

  • 9. Data: 2009-03-18 10:45:33
    Od: "G Nowak" <g...@g...usun.kom.zostaw.com>

    Sugerujesz, ze zbyt ciemny by wpiac router do pradu to jak ma sobie chlop
    poradzic z zarobieniem gniazdka / wtyczki?

    --
    pozdr

  • 10. Data: 2009-03-18 11:40:55
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "G Nowak" <g...@g...usun.kom.zostaw.com> napisał w
    wiadomości news:gpqjcb$esl$1@inews.gazeta.pl...

    > Sugerujesz, ze zbyt ciemny by wpiac router do pradu to jak ma sobie chlop
    > poradzic z zarobieniem gniazdka / wtyczki?

    problem w tym ze podpiecie i skonfigurowanie routera do kablowki to troche
    wiecej zachodu niz tylko wlozenie wtyczki zasilacza do gniazdka,
    zabezpieczenie go tak aby nikt z sasiadow nie latal po twoim laczu tez
    wymaga odrobiny wiedzy

    kable mozesz kupic juz zarobiony