  • 11. Data: 2009-03-18 21:28:35
    Temat: Re: Jak rozdziecić sygnał sieciowy ale jeden odbiornik
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    szerszen pisze:

    > problem w tym ze podpiecie i skonfigurowanie routera do kablowki to
    > troche wiecej zachodu niz tylko wlozenie wtyczki zasilacza do gniazdka,

    O ile ISP (są jeszcze tacy?) nie walczy z użytkownikami i nie ubzdurał
    sobie, że sprzedaje nie usługę o konkretnej przepustowości w
    danym lokalu, a opłatę od komputera to problem naprawdę niewielki.
    Inna sprawa, że podział łącza w domu to nie interes ISP, a jeśli pobiera
    dodatkową opłatę to co najwyżej za dodatkowy sprzęt, pracę
    montera/technika i dodatkowe IP. Jak ktoś kupuje router i potrafi to sam
    skonfigurować, to nie zakichany interes ISP.

    > zabezpieczenie go tak aby nikt z sasiadow nie latal po twoim laczu tez
    > wymaga odrobiny wiedzy

    A jak nawet będzie? Jak zaczną mu blokować łącze to się sam szybko
    doszkoli. Inna sprawa, że jak zwykle w PL jak nie wiadomo co zrobić, to
    zrobi się przestępstwo - od 18 grudnia ubiegłego roku
    przestępstwem teoretycznie jest uzyskanie połączenia nawet w żaden
    sposób nie zabezpieczonej sieci rozdzielającej IP po DHCP - czyli w
    skrócie z klientem ustawionym na "any". Teoretycznie trzeba by uzyskać
    wcześniejszą zgodę (listem poleconym czy co?) nawet jak coś rozgłasza
    się jako "free-hotspot" itp. I nie mówię tu o podpinaniu się do sąsiada,
    bo ktoś chce "zaoszczędzić" na łączu, ale choćby szybkie skorzystanie w
    mieście z PDA/smartfona z wifi by cokolwiek sprawdzić. Głupie, ale co
    zrobić - ci co nad tym głosowali chyba nie za bardzo rozumieli nad czym
    głosują. Na razie po prostu można w PL przyjąć, że "nie dotykać żadnego
    łącza za które się nie płaci", ale naprawdę ciekawie może być jak
    samorządy i państwo zacznie wreszcie wdrażać zapowiedziane projekty
    finansowane przez UE publicznego internetu bezprzewodowego o
    ograniczonej przepustowości praktycznie w każdym mieście. Przy mnogości
    SSID jak rozróżni się takie hotspoty od nie zabezpieczonego na skutek
    indolencji właściciela routera to ja nie wiem, tym bardziej że przy
    mnogości SSID pewnie i tak urządzenia będą ustawione na asocjację z
    dowolnym otwartym AP przydzielającym IP po DHCP.

    > kable mozesz kupic juz zarobiony

    I taki zarobiony przekładać przez ścianę? To może zamiast wiertarki
    użyć młota do wyburzeń?

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 12. Data: 2009-03-18 21:41:01
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Michal Bien" napisał:

> [...]
    > finansowane przez UE publicznego internetu bezprzewodowego o
    > ograniczonej przepustowości praktycznie w każdym mieście.

    Nie każdym, nie każdym...
    http://wiadomosci.onet.pl/2682,1936086,stolica_odcie
    ta_od_sieci,wydarzenie_lokalne.html
    I w ten sposób nie wzrośnie wskaźnik przestępczości ;->

    JoteR

  • 13. Data: 2009-03-19 08:23:07
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Michal Bien" <m...@u...edu.pl.invalid> napisał w wiadomości

    > O ile ISP (są jeszcze tacy?) nie walczy z użytkownikami

    uslugodawca uzywa do zabezpieczenia mac adressu i juz masz pierwszy schodek
    na drodze nieswiadomego i nieobeznanego uzytkownika

    > A jak nawet będzie? Jak zaczną mu blokować łącze to się sam szybko
    > doszkoli.

    no pewnie, a po co ma miec problemu z uslugodawca, lub prawem, skoro moze
    zrob ic to bezpiecznie i tani, jak juz sie ma doszkalac, to lepiej niech nie
    robi tego na "zywym organizmie"

    > I taki zarobiony przekładać przez ścianę? To może zamiast wiertarki
    > użyć młota do wyburzeń?

    a w czym widzisz problem, w tym ze otwor bedzie dwa razy wiekszy?
    wielkie halo, zagipsuje sie, albo w przyszlosci przeciagnie drugi kabel dd
    tv i bedzie jak znalazl

  • 14. Data: 2009-03-19 18:04:58
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    szerszen pisze:

    > uslugodawca uzywa do zabezpieczenia mac adressu i juz masz pierwszy
    > schodek na drodze nieswiadomego i nieobeznanego uzytkownika

    Ale MACa czego? Chyba modemu kablowego, bo nie wyobrażam sobie
    czekania 1-3 dni na klepnięcie przez technika ustawień bo ktoś chce
    podłączyć netbooka zamiast laptopa czy desktopa itp. A jak MAC modemu
    to w czym problem? Częściej były kombinacje z TTL=1 itp, ale to z 5 lat
    temu, teraz nikt z poważnych ISP chyba już tych śmiesznych kombinacji
    nie stosuje.

    > no pewnie, a po co ma miec problemu z uslugodawca, lub prawem, skoro
    > moze zrob ic to bezpiecznie i tani,

    No nie wiem czy ten pomysł z wiertarką i dziurą na 3 cm jest taki
    bezpieczny (jeszcze sobie rękę przewierci na wylot) czy tani jak to
    zobaczy piękniejsza połowa i zarządzi malowanie całego pokoju ;)

    > jak juz sie ma doszkalac, to lepiej niech nie robi tego na "zywym organizmie"

    Wiesz - jeden ma mocniejszą głowę, drugi twarde 4-litery.
    Też uważam, że lepiej jakby zrobione było to od razu porządnie.

    > a w czym widzisz problem, w tym ze otwor bedzie dwa razy wiekszy?

    Spytaj dziewczynę z którą stale mieszkasz/żonę/whatever/ co o takim
    pomyśle sądzi. Wytłumaczy Ci to lepiej niż ja ;)

    > wielkie halo, zagipsuje sie,

    Oczami wyobraźni widzę hydraulików z Alternatywy4 i kucie świeżo
    położonych płytek ;)
    No i nie każdy ma gierkowskie ścianki kartonowo-gipsowe w domu. Wbrew
    pozorom są jeszcze mieszkania gdzie ściany działowe są z porządnej
    cegły. A co będzie jak okaże się za miesiąc, że ten kabel potrzebny jest
    w innym pokoju, albo i na innej kondygnacji?

    > albo w przyszlosci przeciagnie drugi kabel dd tv i bedzie jak znalazl

    To może od razu wykuć dziurę pod instalację wodno-kanalizacyjną
    - też może się przydać ;>

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 15. Data: 2009-03-23 07:43:24
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Ale MACa czego?

    oczywiscie ze karty sieciowej

    > No nie wiem czy ten pomysł z wiertarką i dziurą na 3 cm

    a od kiedy erjotka ma 3cm?

    > jest taki
    > bezpieczny (jeszcze sobie rękę przewierci na wylot) czy tani jak to
    > zobaczy piękniejsza połowa i zarządzi malowanie całego pokoju ;)

    no wiesz, skoro idziemy w takie ekstrema, to wprowadzajac w zycie twoj
    pomysl, z niezabezpieczonym wifi, konczy w wiezieniu za propagowanie tresci
    pedofilskich i wysoka "grzywna" za piractwo ;)

    > Wiesz - jeden ma mocniejszą głowę, drugi twarde 4-litery.
    > Też uważam, że lepiej jakby zrobione było to od razu porządnie.

    no wiecz czemu doradzasz prowizorke?

    > Spytaj dziewczynę z którą stale mieszkasz/żonę/whatever/ co o takim
    > pomyśle sądzi. Wytłumaczy Ci to lepiej niż ja ;)

    na szczescie nie musze z zona konsultowac wywiercenia dziury w scianie w
    okolicach podlogi w kacie pokoju :)
    widac u ciebie panuja troche inne "warunki domowe" :)

    > Oczami wyobraźni widzę hydraulików z Alternatywy4 i kucie świeżo
    > położonych płytek ;)

    wiesz, nie każdemu gips kojarzy sie tylko z polamanymi konczynami

    > No i nie każdy ma gierkowskie ścianki kartonowo-gipsowe w domu. Wbrew
    > pozorom są jeszcze mieszkania gdzie ściany działowe są z porządnej
    > cegły.

    no popatrz, a u mnie sa ze zbrojonego betonu, a jakos potrafiłem sie przez
    nie przewiercic, malo tego, nawet wyciac otwor wejsciowy

    > To może od razu wykuć dziurę pod instalację wodno-kanalizacyjną
    > - też może się przydać ;>

    to tylko przyklad byl, ale jak widze ty wolisz czlowieka narazac na troche
    bardziej ekstremalne zabawy niz dziura w scianie

  • 16. Data: 2009-03-23 20:06:08
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    szerszen <s...@t...pl> wrote:

    > oczywiscie ze karty sieciowej

    No i dlatego calkiem sporo routerow SOHO, a przynajmniej te warte
    zainteresowania ma mozliwosc klonowania MAC. Inna sprawa, ze gdybym mial
    uzerac sie z takim ISP, pewnie zrezygnowalbym z jego uslug.

    > a od kiedy erjotka ma 3cm?

    Jak sobie doliczysz do tych 12-13 mm nizbedny luz i miejsce mmiejsce
    na jakies dodatkowe kable, o ktorych byla mowa to pewnie cos kolo tego
    wyjdze.

    > no wiesz, skoro idziemy w takie ekstrema, to wprowadzajac w zycie twoj
    > pomysl, z niezabezpieczonym wifi, konczy w wiezieniu za propagowanie
    > tresci pedofilskich i wysoka "grzywna" za piractwo ;)

    Po pierwsze to wypadaloby jeszcze wspomniec o winie, a po drugie
    niezabezpeiczone wifi to nie moj pomysl. Z tym niezabezpieczonym wifi
    zaczales robic debila z zadajacego pytanie od
    Message-ID:gpqbg9$9l8$...@n...task.gda.pl
    IMHO w typowych domowych ruterach prosciej zabezpieczyc siec, niz skrecic
    wiertarke i wywiercic dziure w scianie. Dawno nie kupowalem nowego modelu
    routera (caly czas bazuje na sprawdzonych WRT54GL + oczywiscie soft
    niezalezny), warto by sprawdzic czy w aktualnie sprzedawanych routeracj
    szyfrowanie nie jest domyslnie wlaczone.

    > no wiecz czemu doradzasz prowizorke?

    SLucham?. Kupno smiesznie taniego routera by korzystac w calym domu
    (chocby i w WC) z laptopa i dostepu do sieci nazywasz prowizorka, a
    wiercene scian i ciagle przekladania kabla w laptopie czym niby w takim
    razie jest?

    > na szczescie nie musze z zona konsultowac wywiercenia dziury w scianie
    > w okolicach podlogi w kacie pokoju :)
    > widac u ciebie panuja troche inne "warunki domowe" :)

    Widzialem jak wygladaja te wiercone dziury przez ludzi nie majacych
    wprawy - zazwyczaj przy instalacji od wifi w sieciach trzepakowych albo
    skretki w blokowych. Zdarzalo sie ze "artysci" wiercili z udarem otwor w
    drewnianych ramach okiennych. A co do wyboru miejsca - nie wiem jak oni to
    robia, ale zazwyczaj jest w najbardziej rzucajacym sie miejscu (4-liter ine
    chce sie schylic by wczolgac w kat pokoju czy co), z oblupanym wokolo
    tynkiem i po czyms takim sciana zasadniczo nadaje sie do renowacji.
    PRzynajmniej jak na zmysl estetyczny pienkniejszej polowy, w czym akurat
    ja calkowicie popieram.

    > wiesz, nie każdemu gips kojarzy sie tylko z polamanymi konczynami

    Kazdy zajmuje sie taka praca jaka lubi. Mnie akurat bardzej odpowiada
    "grzebanie sie" w konfiguracji sieci, niz babranie w gipsie i zabawy jak w
    niesmiertelnym skeczu "przyjda do mnie koledzy z wiertarkami udarowymi" czy
    jak to szlo ;)

    > no popatrz, a u mnie sa ze zbrojonego betonu, a jakos potrafiłem sie
    > przez nie przewiercic, malo tego, nawet wyciac otwor wejsciowy

    Wyrazy szacunku. Ja bym nie mial do czegos takiego zdrowia. Od tego
    zatrdninia sie fachowcow.

    > to tylko przyklad byl, ale jak widze ty wolisz czlowieka narazac na
    > troche bardziej ekstremalne zabawy niz dziura w scianie

    Teraz to juz chyba sie kompletnie zgubiles w watku. Wpiecie w siec
    prostego routera to ma byc "ekstremalna zabawa" w stosunku do sesji z
    wiertarkami i wiertlami na 20-30 cm? No chyba ze mamy troche inne
    zapatrywania na pojecie "ekstremalnych zabaw".

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 17. Data: 2009-03-24 09:41:51
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > No i dlatego calkiem sporo routerow SOHO, a przynajmniej te warte
    > zainteresowania ma mozliwosc klonowania MAC. Inna sprawa, ze gdybym mial
    > uzerac sie z takim ISP, pewnie zrezygnowalbym z jego uslug.

    ok, ale laik tego nie wie, bo nawet nie wie co to mac adress, nie wspominajac o
    tym jak go sprawdzic, a isp bys zmienil, jakbys mial wybor

    > Jak sobie doliczysz do tych 12-13 mm nizbedny luz i miejsce mmiejsce
    > na jakies dodatkowe kable, o ktorych byla mowa to pewnie cos kolo tego
    > wyjdze.

    robiac otwor 13-14 spokojnie przechodzi ci zarobiony kabel sieciowy a poniej
    jeszcze antenowy od kablowki, ktory zarobi nawet rozgarniety malolat, ale jakby
    nie to jest najwazniejsze

    > IMHO w typowych domowych ruterach prosciej zabezpieczyc siec, niz skrecic
    > wiertarke i wywiercic dziure w scianie.

    jak dla kogo

    > Widzialem jak wygladaja te wiercone dziury przez ludzi nie majacych
    > wprawy

    zakladasz ze sam sobie skonfiguruje router, a z drugiej strony ze nie potrafi
    wywiercic dziury w scianie

> [...]
    > niesmiertelnym skeczu "przyjda do mnie koledzy z wiertarkami udarowymi" czy

    no ok, ale to nie znaczy ze kazdy sobie z tym routerem poradzi
    mysle, ze jakby pytajacy mial sobie z nim poradzic, zadalby troche inne pytanie

    > Wyrazy szacunku. Ja bym nie mial do czegos takiego zdrowia. Od tego
    > zatrdninia sie fachowcow.

    :) no coz, czasem mozna zrobic cos samemu zamiast wydawac kase na watpliwej
    jakosci fachowcow, na szczesc

> [...]
    > wiertarkami i wiertlami na 20-30 cm? No chyba ze mamy troche inne
    > zapatrywania na pojecie "ekstremalnych zabaw".

    zrozum, ze caly czas mi chodzi po pierwsze o to jakie pytanie zadal pytajacy,
    oraz o fakt niezabezpieczonej, lub kiepsko zabezpieczonej sieci, ty zakladasz ze
    sobie poradzi, bo dla ciebie to proste, owszem jest to proste dla kogos kto
    troche sie n tym zna, albo ma dryg do takich spraw, mi sie jednak wydaje ze
    pytajacy niespecjalnie sie na tym zna i bedzie mu ciezko samemu to zrobic

    po sposobie zadania pytania, wnosze ze prosciej i bezpieczniej dla niego bedzie
    wywiercic dziure w scianie i pociagnac kabel

  • 18. Data: 2009-03-24 21:02:22
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 23 marca 2009 (08:43:24) napisano:

    > Użytkownik "Michal Bien" <m...@u...edu.pl.invalid> napisał w wiadomości

    > oczywiscie ze karty sieciowej

    > a od kiedy erjotka ma 3cm?

    Dobra, niech będzie 16mm. Zarobioną RJkę się przeciśnie, ale pewnie
    przy okazji urwie zaczep.

    Przy grubych betonowych ścianach, możę się okazać, że odpowiednie
    wiertło będzie kosztować tyle, co AP...

    Yakhub
    Nie pisz do mnie na ten adres.