  • 31. Data: 2013-04-23 00:41:35
    Temat: Re: Jak płynnie włączyć grzałkę 4kW
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Piszczeć od DC?

    Adamie, proszę.
    Jak weźmiesz i wyprostujesz AC, to dostaniesz DC = 1.41*AC (w
    założeniach oczywiście), a tego grzałki pewnie nie lubią :)
    Trzeba jakoś zejść niżej... a więc pociąć to DC na drobne i te drobne
    właśnie grają w spiralach grzałki.

    Było pisane, żeby nie wspominać o PWM-ie, ale w tym przypadku PWM nie
    obciążał by wprost generatora, więc pomyślałem, że jednak wspomnę.
    Tak teraz myślę, że gdyby odpowiednio leniwie wypełnienie zmieniać, to
    generator miał by szanse nadążyć, może nie działo by się nic czego
    Kogutek się obawia.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 32. Data: 2013-04-23 01:33:00
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 23 kwietnia 2013 00:41:35 UTC+2 użytkownik Irek N. napisał:

> [...]
    >
    > Tak teraz myślę, że gdyby odpowiednio leniwie wypełnienie zmieniać, to
    >
    > generator miał by szanse nadążyć, może nie działo by się nic czego

    Już mam prawidłową podpowiedź. To buzała. Regulacja mocy poprzez wsuwanie płytki ze
    stali kwasoodpornej pomiędzy dwie inne płytki. Tak jak w kondensatorze powietrznym.
    Proste, tanie, długowieczne na dodatek wbrew temu co by się mogło wydawać bezpieczne.
    Jakiś czas temu miałem czajnik elektryczny działający na zasadzie buzały. Fabryczny.
    Z 10 lat gotowałem w nim wodę i żyję. Były też przepływowe podgrzewacze wody
    zakładane na kran. ZSRR specjalizowało się w takich wynalazkach.

  • 33. Data: 2013-04-23 12:02:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Jakiś czas temu miałem czajnik elektryczny działający na zasadzie
    >buzały. Fabryczny. Z 10 lat gotowałem w nim wodę i żyję.

    A dzis rano slyszalem ze chrom w wodzie jest silnie rakotworczy :-)

    >Były też przepływowe podgrzewacze wody zakładane na kran. ZSRR
    >specjalizowało się w takich wynalazkach.

    Zelazko parowe made in china :-)

    J.

  • 34. Data: 2013-04-23 12:44:04
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-04-23 01:33, k...@g...com pisze:
> [...]

    > Fabryczny. Z 10 lat gotowałem w nim wodę i żyję. Były też przepływowe
    > podgrzewacze wody zakładane na kran. ZSRR specjalizowało się w takich

    Elektroliza nie będzie syfić i przeszkadzać? Choćby powoli
    zwiększając przewodność wody?

    pzdr
    bartekltg

  • 35. Data: 2013-04-23 13:05:05
    Od: Bo t manager <b...@W...poczta.wp.pl>

    k...@g...com wrote:
    [ciach]
    > A praktycznie? Zasilając grzejnik olejowy przez diodę licznik będzie się
    > kręcił wolniej niż by wynikało z grzania półokresem, tak samo szybko czy
    > wcale?
    Na wcale to bym nie liczył.
    Bo(o)t manager

  • 36. Data: 2013-04-23 13:07:49
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    ps.com...

[...]

    =======

    Pamiętam takie wynalazki - ja miałem coś, co się nazywa(ło)
    "Elektrokipiatil'nik", moszcznost' siemsot piat'diesiat watt, tylko
    wykonanie niezbyt, bo płytki ze stali, w połączeniu z dociskaną do nich
    śrubą, lubiły skorodować, tracąc kontakt. Ale prawda, było to wyjątkowo
    szybkie i skuteczne. A jak się to wzięło i wyczyściło, to się miało spokój
    na dłuższy czas. (Ewentualnie wymiana śruby, etc. Lubiło być nieszczelne.)
    Co do przepływowych podgrzewaczy, to pewnie rura musiała być dobrze
    uziemiona, aby nikogo nie trzepnęło, gdyby któryś sąsiadów zechciał sobie
    nalać wody do swojego czajnika...? :) No i buzała by nie działała :) Dobra,
    to taki żart, ale podszyty nieco pomysłowością radzieckich wynalazców :)

  • 37. Data: 2013-04-23 13:09:50
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    > Elektroliza nie będzie syfić i przeszkadzać? Choćby powoli
    > zwiększając przewodność wody?

    Szybciej, to nowej wody nalejesz... A jak ktoś zechce zrobić dowcip, to
    dosypie szczyptę soli... :)

  • 38. Data: 2013-04-23 22:26:07
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Anerys napisał:

> [...]
    > sobie nalać wody do swojego czajnika...? :) No i buzała by nie działała
    > :) Dobra, to taki żart, ale podszyty nieco pomysłowością radzieckich

    Dwie żyletki, zapałki na przekładkę i podłączyć pod żarówkę - metoda
    więzienna. Dwa brzeszczoty do metalu z przekładkami z czegokolwiek -
    metoda na gorącą wodę w warsztacie, gotuje się w wiadrze. Dwa widelce -
    warsztatowe podgrzewanie kiełbasy (najpierw rzetelnie ją nakłuć tymi
    widelcami albo nożem ponacinać - inaczej będą efekty dodatkowe...)

    --
    Darek

  • 39. Data: 2013-04-24 20:31:13
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 23 kwietnia 2013 13:09:50 UTC+2 użytkownik Anerys napisał:
    > Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    > Szybciej, to nowej wody nalejesz... A jak ktoś zechce zrobić dowcip, to
    >
    > dosypie szczyptę soli... :)
    >

    > --
    >
    > Pod żadnym pozorem nie zezwalam na wysyłanie mi jakichkolwiek reklam,
    >
    > ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwość ich wysyłki.
    >
    > Nie przyjmuję ŻADNYCH tłumaczeń, że mój adres e-mail jest ogólnodostępny
    >
    > i nie został ukryty. Wszelkie próby takich wysyłek potraktuję jako stalking.

    Jak dosypać soli to ma większą moc. Szybciej zagotuje i nic poza tym. Jak zacznie
    wrzeć to pęcherzyki pary wodnej zmniejszą objętość wody pomiędzy elektrodami i moc
    spadnie. Taka prawie doskonała samoregulacja pod warunkiem że ciśnienie jest stałe. Z
    nudów testowałem swój czajnik. W miarę jak temperatura rośnie rośnie i moc pobierana,
    nie ma w tym nic dziwnego. Jak zacznie wrzeć to moc mocno spada.