  • 21. Data: 2013-04-22 11:45:03
    Temat: Re: Jak p?ynnie w??czy? grza?k? 4kW
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-04-22 11:41, J.F pisze:

> [...]

    Niewiele energii idzie wtedy składową stałą, OIDP 6%.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 22. Data: 2013-04-22 11:50:29
    Temat: Re: Jak płynnie włączyć grzałkę 4kW
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    wiadomości news:553806901.20130422111949@pik-net.pl.invalid...

    > Składowa stała może spowolnić ich działanie.

    Czyli przyciemniając żarówę diodą 1N4005 w szeregu, łamię prawo? :)

  • 23. Data: 2013-04-22 11:55:40
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 22.04.2013 11:41, J.F wrote:
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    >
    > A gdyby tak "po 100 okresach nastapila zmiana i przepuszczamy teraz
    > drugie polowki" ?

    100 okresów jest chyba bez sensu - to dość długo, ale możesz robić
    dithternig - zależnie od algorytmu w każdym momencie jesteś maksymalnie
    1 albo 2 połówki od wartości oczekiwanej (0).

    Michoo

  • 24. Data: 2013-04-22 12:32:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Monday, April 22, 2013, 11:41:40 AM, you wrote:

    > A gdyby tak "po 100 okresach nastapila zmiana i przepuszczamy teraz
    > drugie polowki" ?

    Zawartości harmonicznych to w żaden sposób nie zmieni.

    > Czyli sztuczka z dioda dziala ?

    Teoretycznie. Ale tylko dla rezystancyjnych obciążeń...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2013-04-22 12:39:25
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 22.04.2013 11:55, schrieb Michoo:

    > 100 okresów jest chyba bez sensu - to dość długo, ale możesz robić
    > dithternig - zależnie od algorytmu w każdym momencie jesteś maksymalnie
    > 1 albo 2 połówki od wartości oczekiwanej (0).

    Półokresami bym sobie dupy nie zawracał, ale jest to w sumie kwestia
    stałej czasowej grzałki. Osobiście mam lutownicę ze sterowaniem
    grupowym. Kiedyś sprawdzałem oscyloskopem i poniżej 5 okresów sterowanie
    nie schodziło. A to grzałeczka 100W z małym grotem. Przy ogrzewaniu
    mieszkań liczy się raczej na minuty, nie sekundy, a to już przynajmniej
    3000 okresów.

    Waldek

  • 26. Data: 2013-04-22 13:08:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    Hello J.F,

    >Zawartości harmonicznych to w żaden sposób nie zmieni.

    Hm, zalezy chyba od okresu mierzonego.
    jak mamy przebieg np taki (cale polokresy)
    0000+0+00-0-0000

    To on jest antysymetryczny, i zadnej parzystej harmonicznej nie ma ...

    J.

  • 27. Data: 2013-04-22 13:20:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    > Hm, zalezy chyba od okresu mierzonego.
    > jak mamy przebieg np taki (cale polokresy)
    > 0000+0+00-0-0000
    > To on jest antysymetryczny, i zadnej parzystej harmonicznej nie ma ...

    Zawiera harmoniczną sieci 100Hz i ta podlega pomiarowi. To, że cały
    przebieg w okresie powiedzmy 16-krotnie niższym od 50Hz (3 z drobnymi
    Hz) nie zawiera drugiej harmonicznej (6 z drobnymi) ma się nijak do
    100Hz.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 28. Data: 2013-04-22 14:25:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >przebieg w okresie powiedzmy 16-krotnie niższym od 50Hz (3 z drobnymi
    >Hz) nie zawiera drugiej harmonicznej (6 z drobnymi) ma się nijak do

    on nie zawiera _zadnej_ parzystej harmonicznej. 16 czy 32-giej tez
    nie.

    Tylko dochodzi kwestia miernika - jak jest 8 okresowy (czy 100
    okresowy) to pokaze zero, jak jest dlugookresowy to pokaze malo, jak
    krotkookresowy - bedzie skakal.

    J.

  • 29. Data: 2013-04-22 14:51:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michoo" napisał w wiadomości grup
    On 22.04.2013 11:41, J.F wrote:
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    >
    > A gdyby tak "po 100 okresach nastapila zmiana i przepuszczamy teraz
    > drugie polowki" ?

    >100 okresów jest chyba bez sensu - to dość długo,

    Ale dobre na przyklad :-)

    J.

  • 30. Data: 2013-04-22 18:14:31
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 22 kwietnia 2013 12:32:29 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz
    napisał:

    > Zawartości harmonicznych to w żaden sposób nie zmieni.

    > Teoretycznie. Ale tylko dla rezystancyjnych obciążeń...

> [...]

    A praktycznie? Zasilając grzejnik olejowy przez diodę licznik będzie się kręcił
    wolniej niż by wynikało z grzania półokresem, tak samo szybko czy wcale?