  • 1. Data: 2013-04-18 18:27:25
    Temat: Transformator 230/110V - pytanie.
    Od: OMSON <o...@i...pl>

    Panowie, zakupiłem na tej aukcji transformator do urządzeń pracujących z
    napięciem w standardzie USA:
    http://allegro.pl/transformator-230v-110v-100w-do-sp
    rzetu-z-usa-0987-i3137378185.html

    Pytanie: czy tak ma to wyglądać w środku?

    http://oi45.tinypic.com/20kd2u1.jpg

    Pzdr, OMSON

    P.S. Ekspertem elektroniki z pewnością nie jestem, ale mam trochę obawy
    przed wpięciem tego do prądu...

  • 2. Data: 2013-04-18 19:02:45
    Temat: Re: Transformator 230/110V - pytanie.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "OMSON" napisał w wiadomości
> [...]
    >http://allegro.pl/transformator-230v-110v-100w-do-s
    przetu-z-usa-0987-i3137378185.html
    >Pytanie: czy tak ma to wyglądać w środku?

    Nie, na 100W na pewno nie ... choc w sumie, Chinczycy mnie troche
    uswiadomili w temacie ..

    >P.S. Ekspertem elektroniki z pewnością nie jestem, ale mam trochę
    >obawy przed wpięciem tego do prądu...

    Najwyzej korki strzela ... aczkolwiek gasnice sniegowa warto miec pod
    reka :-)

    J,

  • 3. Data: 2013-04-18 19:17:07
    Od: "ak" <a...@n...pl>

    OMSON wrote:
> [...]
    > http://allegro.pl/transformator-230v-110v-100w-do-sp
    rzetu-z-usa-0987-i3137378185.html

    > Pytanie: czy tak ma to wyglądać w środku?

    Maszynke do golenia z pewnoscia bez obaw podlaczysz :-)
    Rzeczywista moc sobie policzysz z przekroju rdzenia transformatora.

    --
    pozdr

  • 4. Data: 2013-04-18 22:12:25
    Od: OMSON <o...@i...pl>

    ak napisał(a):

    > Maszynke do golenia z pewnoscia bez obaw podlaczysz :-)
    > Rzeczywista moc sobie policzysz z przekroju rdzenia transformatora.

    Chodziło mi bardziej o te druciki z uzwojenia transformatora "walające
    się" bez izolacji... Mam się obawiać, czy nie? Co do urządzenia, które
    chcę podłączyć, to pobiera ono 15W, więc tutaj nie ma obaw o mały zapas
    mocy.

    Pzdr, OMSON

  • 5. Data: 2013-04-18 22:35:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "OMSON" napisał w wiadomości grup
    >Chodziło mi bardziej o te druciki z uzwojenia transformatora
    >"walające się" bez izolacji... Mam się obawiać, czy nie?

    Nie. Blysnie, trzasnie huknie, ale wiecej nieszczesc nie bedzie.
    A nie, przepraszam, przy okazji moze urzadzenie polec, bo pewnie nie
    wytrzymuje 230 :)

    No chyba ze potrzebujesz izolacji, to wtedy lepiej nie

    >Co do urządzenia, które chcę podłączyć, to pobiera ono 15W, więc
    >tutaj nie ma obaw o mały zapas mocy.

    Na chwile na stale ?
    Bo na stale to ja bym sie nie zakladal :-)

    J.

  • 6. Data: 2013-04-18 22:54:12
    Od: OMSON <o...@i...pl>

    No dobra - czyli jak jest?

  • 7. Data: 2013-04-18 23:01:10
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    OMSON pisze tak:

    > No dobra - czyli jak jest?

    Druty są w emalii izolacyjnej jak w silniku. Dopóki nie przeciążysz i
    przegrzejesz trafa to nić się im nie stanie.

    --
    Piter

  • 8. Data: 2013-04-18 23:08:57
    Od: OMSON <o...@i...pl>

    PiteR napisał(a):

    > Druty są w emalii izolacyjnej jak w silniku. Dopóki nie przeciążysz i
    > przegrzejesz trafa to nić się im nie stanie.

    Posiadam bardzo cienkie rurki termokurczliwe - może odlutować te druciki
    i założyć izolację - czy nie ma sensu? Druga sprawa - to jest kompletne
    urządzenie - nie powinno tam być żadnego dodatkowego układu?

    Pzdr, OMSON

  • 9. Data: 2013-04-18 23:51:49
    Od: Honza <H...@p...com>

    W dniu 2013-04-18 23:08, OMSON pisze:

> [...]
    > i założyć izolację - czy nie ma sensu? Druga sprawa - to jest kompletne
    > urządzenie - nie powinno tam być żadnego dodatkowego układu?

    Ja proponuje sprawdzic na tym amerykanskim zasilaczu czy oin jest tylko
    110V czy 110-240 bo od dawna chinczyki produkuja uniwersalne 110-240V a
    w samolocie kupisz tylko miedzymordzie coby wtyczka pasowala.

  • 10. Data: 2013-04-19 09:12:05
    Od: OMSON <o...@i...pl>

    Honza pisze:

    > Ja proponuje sprawdzic na tym amerykanskim zasilaczu czy oin jest tylko
    > 110V czy 110-240 bo od dawna chinczyki produkuja uniwersalne 110-240V a
    > w samolocie kupisz tylko miedzymordzie coby wtyczka pasowala.

    Ale to nie o to chodzi. Ja podłączam urządzenie 110V do polskiej sieci,
    dlatego kupiłem stosowny transformator z 230/110V. O nim jest ten temat.
    Urządzenie, które podłączam, wygląda tak wewnątrz:

    http://tinyurl.com/bpganvr

    Pzdr, OMSON