    From: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak płynnie włączyć grzałkę 4kW
    Date: Tue, 23 Apr 2013 00:41:35 +0200

    > Piszczeć od DC?

    Adamie, proszę.
    Jak weźmiesz i wyprostujesz AC, to dostaniesz DC = 1.41*AC (w
    założeniach oczywiście), a tego grzałki pewnie nie lubią :)
    Trzeba jakoś zejść niżej... a więc pociąć to DC na drobne i te drobne
    właśnie grają w spiralach grzałki.

    Było pisane, żeby nie wspominać o PWM-ie, ale w tym przypadku PWM nie
    obciążał by wprost generatora, więc pomyślałem, że jednak wspomnę.
    Tak teraz myślę, że gdyby odpowiednio leniwie wypełnienie zmieniać, to
    generator miał by szanse nadążyć, może nie działo by się nic czego
    Kogutek się obawia.

    Miłego.
    Irek.N.