  • 81. Data: 2014-03-17 20:48:15
    Temat: Re: [OT] Jak o?ywi? pena USB?
    Od: Adam Jurkiewicz <i...@g...com>

    On 2014-03-17 18:53, badworm wrote:

    > Masz problemy, chciałbym mieć takie :) Zgrywam wybrane pliki z karty do
    > docelowego katalogu na komputerze przy pomocy Total Commandera, Ctrl+A w
    > tym katalogu, Ctrl+M

    Potwierdzam, 'Multi-Rename Tool' rządzi, można w 2-3 krokach zaorać
    dowolnie wszystkie pliki w gałęzi jakie są do przetworzenia. Must Have!

    --
    Adam

  • 82. Data: 2014-03-17 20:55:51
    Temat: Re: Jak o?ywi? pena USB?
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-03-16 00:55, Mirek pisze:

    > Ale niby z jakiego powodu? Podatek od "możliwości"?
    > W instrukcji od aparatu jest napisane "w niektórych krajach czas zapisu video jest
    ograniczony do
    > 15-tu minut".

    Tak, podatek od możliwości wprowadzony przez Unię Europejską
    dla Europejczyków. Działający pośrednio również w krajach,
    które w UE nie są, ale towary sprowadzają przez UE (np. Polska
    na początku XXI w.). Aparat fotograficzny z możliwością nagrywania
    długich filmików jest według UE kamerą filmową, a za kamerę
    należą się wyższe cła/podatki/akcyza czy jak to się nazywa.

    Podobnie jest (było?) od dawna z kamerami - kamkorderami, które
    w wersji oryginalnej mogły nagrywać obraz z obiektywu lub z wejścia
    analogowego albo cyfrowego (FireWire). W wersji europejskiej
    taka możliwość była zablokowana, bo wtedy kamera byłaby magnetowidem.
    A za magnetowidy jest jeszcze większy podatek. Żeby zachować cenę,
    producent blokował nagrywanie. Czasem sprzedawał również droższą
    o kilkaset złotych wersję bez blokady. Można było próbować
    sprowadzać wersje PAL z krajów, które takich podatków nie nakładały.

    Blokadę często udawało się zdjąć wysyłając do kamery (np. przez
    łącze szeregowe przypominające RS232) specjalny, nieudokumentowany
    ciąg komend. Do tego celu można było nawet kupić (za ok. 200 zł)
    specjalne urządzenia, które wysyłały do kamery sekwencję kilka bajtów
    i odblokowywały nagrywanie.

    ALE: producent takich urządzeń zabezpieczył się przed hurtowym
    odbezpieczaniem wielu kamer jednym odbezpieczaczem. Mianowicie
    po wysłaniu sekwencji odbezpieczającej urządzenie odmawiało
    dalszej pracy i kolejnej kamery już nie odbezpieczało. Można jednak
    było przywrócić funkcjonalność - przez podłączenie kamery poprzednio
    odblokowanej. Urządzenie ponownie ją blokowało i można było
    odblokować inną kamerę.

    Miało to miejsce na początku XXI w. (ok. roku 2000). Miałem taką
    zablokowaną kamerę Sony. Udało się ją odblokować "ręcznie"
    na podstawie znalezionego w Sieci opisu i kabelka szeregowego.
    Dzięki temu można było nagrywać sygnał video (PAL) z jakością
    "cyfrową" kilka lat przed pojawieniem się komputerów o odpowiedniej
    mocy obliczeniowej. Wadą była słaba kompresja: około 13 gigabajtów
    na godzinę nagrania SD (PAL + dźwięk stereo 48 kHz, 16 bps bez
    kompresji).

    P.

  • 83. Data: 2014-03-17 21:39:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sebastian Biały napisał:

    > Wystarczy że dla PU zostawi swobodę konfigurowania.

    A co zrobić, gdy normalny nabywca aparatu, który po prostu chce nim
    robić zdjęcia, sobie to 'swobodnie przekonfiguruje' i nie będzie
    wiedział jak sprzęt przywrócić do normalności? Po co taki ma wydzwaniać
    do supportu i płakać? To już lepiej niech tych paru niezadowolonych
    ze świata pożali się w Usenecie, że komórka za każdym razem ich nie
    pyta jak nazwać zdjęcie.

    > Z proszej przyczyny: w CP/M miało ono kluczowe znaczenie. Literki po
    > kropce w systemach pochodnych od CP/M są wyróżnione (choćby wildcardy).
    > W pozostałych filesystemach sa zlewane. Jakie korzenie, takie ficzery.

    No właśnie nie ma związku między korzeniami a ficzerami. Już dawno
    mogli sobie odpuścić te lilterki.

    > Nie o literki tu chodzi. Raczej o ich przesane braki w ilości co
    > powoduje idiotyczne kompresowanie nazw.

    Mnie chodzi o literki. Kompresowanie mi nie przeszkadza. Zresztą nie ma
    przeciez obowiązku kompresowania.

    > Odpalam utopinją kamere i mam "Nagranie z dnia 15.03.2013 - godzina
    > 17.40.mov" Dlaczego nie mogę mieć? Muszę dostać MOV00595.avi?

    Jakby mi kamera nadawała takie nazwy plików, to bym ją zwrócił w sklepie
    w ciągu przepisowych 14 dni. Albo utopił w kiblu. Więc może dlatego?
    Podejrzewam, że takich jak ja jest więcej.

    > Tak. Bo vfat jest opatentowany i popieprzony. A innych niż whateverFAT
    > MS nie czyta.

    Czyli Bill Gates jest zły, bo ponad trzydzieści lat temu wymyślił
    sobie system do zapisywania plików na dyskietkach, a który dzisiaj
    przydał się producentom kamer? Co powinna zrobić "ta firma", żeby
    to nie była jej wina? Opatentować FAT i zabronić innym używania?

    > a) unikod *działa* od wielu lat, u nie ktorych nawet dało radę
    > zaimplementować w notatniku, więc naprawdę jest nieźle

    Ale nie od trzydziestu lat. Poza tym nie działa, bo krzaki się pojawiają
    -- o czym już tu pisano (a ja potwierdzam, też widziałem wielokrotnie).

    > b) chcę to móc konfigurować

    A ja nie chcę. IMPTZ?

    > Tym że musisz sobie:
    > a) tą fukcję napisać, bo fat nie obsługuje takich nazw
    > b) tą funkcje opłacić, bo długie nazwy vfat są opatentowane

    Ktoś tu pisał, że patent w tym roku wygasa. Zobaczymy co będzie dalej.
    Miejmy nadzieję, że nie opanuje nas plaga aparatów nadających plikom
    nazwy w postaci barokowych opisów ze spacjami i ogonkami.

    --
    Jarek

  • 84. Data: 2014-03-17 21:40:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Też tęsknisz za TWAIN w aparatach fotoraficznych?

    Nie, dlaczego?

    > Ciekawe dlaczego, pewnie dlatego że fat i usbstorage są najlepsz... oh
    > wait....

    Najlepsze z istniejących. Jeśli by miało się w to miejsce pojawić nowe
    cóś, zrobione specjalnie do aparatów, to nawet jeśli będzie lepsze, to
    będzie gorsze (dokładnie tak).

    --
    Jarek

  • 85. Data: 2014-03-17 21:47:31
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 17.03.2014 20:55, Piotrne wrote:

    > Tak, podatek od możliwości wprowadzony przez Unię Europejską
    > dla Europejczyków.

    Teraz tylko uspokój mnie, że ten podatek to nie jest dla firm
    fonograficznych.

    --
    Mirek.

  • 86. Data: 2014-03-17 22:20:59
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-03-17 21:39, Jarosław Sokołowski wrote:
    > A co zrobić, gdy normalny nabywca aparatu, który po prostu chce nim
    > robić zdjęcia, sobie to 'swobodnie przekonfiguruje' i nie będzie
    > wiedział jak sprzęt przywrócić do normalności?

    "Zresetuj do ustawień fabrycznych". Usuwanie ficzerów w imie debilizmu
    użytkowników bardzo mi przeszkadza. Nic na to nie poradze.

    > komórka za każdym razem ich nie
    > pyta jak nazwać zdjęcie.

    Nie o to chodzi, już wyjasniłem.

    > Mnie chodzi o literki. Kompresowanie mi nie przeszkadza. Zresztą nie ma
    > przeciez obowiązku kompresowania.

    Jest obowiązek: 8 znakow albo patenty. Tak samo jak z Krymem. Możemy
    nazwać to silną sugestią z ręką na kurku (lub naklejka Windows
    certified, wsio rawno).

    > Jakby mi kamera nadawała takie nazwy plików, to bym ją zwrócił w sklepie
    > w ciągu przepisowych 14 dni. Albo utopił w kiblu. Więc może dlatego?
    > Podejrzewam, że takich jak ja jest więcej.

    Myślę że ie rozumiesz sensu. Możesz sobie zrobić dowolny template.
    Włacznie z ulubionym MOVxxxxx.AVI Ba, masz taki by default.

    > Czyli Bill Gates jest zły, bo ponad trzydzieści lat temu wymyślił
    > sobie system do zapisywania plików na dyskietkach

    Nie. On go nie wymyslił. W ogóle on MS-DOSa nie wymyślił. BASICe pisał
    na Commodore 64 i okolice. Nic dziwnego że wyszło co wyszło.

    >, a który dzisiaj
    > przydał się producentom kamer?

    On sie nie "przydał", on został narzucony jako jedyny działający.

    > Co powinna zrobić "ta firma", żeby
    > to nie była jej wina? Opatentować FAT i zabronić innym używania?

    Przecież to właśnie zrobili.

    > Ale nie od trzydziestu lat.

    Dalej nie rozumiesz żartu. Mineło 30 lat i unikod nie działa. Dlaczego?
    Bo jest popsuty czy ktoś blokuje?

    > Poza tym nie działa, bo krzaki się pojawiają
    > -- o czym już tu pisano (a ja potwierdzam, też widziałem wielokrotnie).

    Dlaczego masz popsute urządzenia z popsutymi systemami operacyjnymi i za
    to płacisz?

    > A ja nie chcę. IMPTZ?

    To masz default. I wszyscy szczęśliwi.

  • 87. Data: 2014-03-17 22:23:04
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Sebastian Biały napisał:
    > Też tęsknisz za TWAIN w aparatach fotoraficznych? uważam że to bylo
    > niezwykłe rozwiązanie, mające swoja magię, urok i dawało tyle
    > satysfakcji jak już po 10 minutach dałeś radę zassać te pierwsze zdjęcie
    > ... Mam coś takiego w mojm A510, to skarb.

    Standard TWAIN jest naprawdę dobry do sterowania urządzeniami
    obrazującymi w pełnej interaktywności - znaczy przekazujemy urządzeniu
    jaki obszar i z jaka rozdzielczością ma nam odwzorować - i urządzenie
    to czyni. Do sterowania aparatem w standardzie brakuje możliwości
    sterowania ogniskową obiektywu, czasem ekspozycji, czułością matrycy i
    przysłoną - więc skaner można tym posterować na bieżąco (i do tego się
    ten standard stosuje), aparat już niespecjalnie skutecznie. A że zdjęcia
    robimy na ogół z dala od komputera - w aparacie mamy gotowe pliki
    graficzne (JPEG albo RAW) - jedyne co potrzeba to je ściągnąć na
    komputer i dalej się z nimi bawić. Czyli - pozostawmy TWAIN skanerom,
    dobrze im służy.

    --
    Darek

  • 88. Data: 2014-03-17 22:28:41
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-03-17 21:40, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Nie, dlaczego?

    Bo to jest ten "soft z płyty". Najczęsciej coś niesłychanie
    upierdliwego, co przypomina funkcjami wspłczesne Twainy: kolorowe,
    migające, powolne i niedziałające, czasem z GPFem. Soft pisany przez
    firmy od aparatów jest w ogolności kiepskiej jakości, ale za to z
    "bajerami". Jaki odbiorca taki soft, zapewne.

    > Najlepsze z istniejących.

    Aaaa, więc nie najlepsze a jedynie istniejace. Bo jedyne, więc
    najlepsze. A no tak, w sumie się zgadza, masz rację.

    > Jeśli by miało się w to miejsce pojawić nowe
    > cóś, zrobione specjalnie do aparatów, to nawet jeśli będzie lepsze, to
    > będzie gorsze (dokładnie tak).

    Czas na to był 15 lat temu. Mniej więcej, jak aparaty cyfrowe i pendrive
    pojawiły się na rynku. Wtedy monopol jak to zwykle bywa wybrał
    rozwiązanie "najlepsze" z którym się męczymy.

    Jak to możliwe że w 21w nie mogę jednocześnie dodawać plików do pendrive
    i słuchać z niego muzyki? JAK! Przeciez nie można aż tak spierd... to
    nie jest możliwe, nie ma aż tak głupich ludzi w IT...

  • 89. Data: 2014-03-17 22:29:59
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-03-17 22:23, "Dariusz K. Ładziak" wrote:
    > Standard TWAIN jest naprawdę dobry do sterowania urządzeniami

    Mam nadzieję ze ironie dostrzegasz ...

  • 90. Data: 2014-03-17 22:36:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Monday, March 17, 2014, 8:47:05 PM, you wrote:

    > Mówimy o poniższym nazewnictwie.
    > zdjęcie1.jpg
    > Zdjęcie 001.jpg
    > Nagranie (2).amr
    > Nie raz dostałem nośnik z danymi gdzie system w ogóle nie chciał
    > tego pliku odczytać bo był w postaci 'zdj*cie1.jpg' co kończyło
    > się stosowaniem kolejnego toola do naprawy nazw w FS.

    Ale z czego pochodziły te nazwy plików. Bo ja nie spotkałem w
    normalnych urządzeniach czegoś takiego.

    > Nazwa powinna zawierać datę i czas w nazwie ewentualnie jakiś
    > index, a nie bezsensowne oznaczenia typu 8.3. Kupuję aparat za
    > konkretne $ i nie ma takiej opcji do wyboru, why?

    Dla zgodności. Nigdy nie widziałem potrzeby nadawania plikom nazw na
    podstawie daty i czasu.

    > Ludzie pchają FTPem i tego nie przeskoczysz. Ja dostaję np.
    > zdjęcia od znajomych, które na dzień dobry mają zaorane czas
    > i datę. Nie jestem w stanie ogarnąć, w którym punkcie to się
    > dzieje skoro zrzut teoretycznie następuje karta -> pen.

    Przy FTPie zawsze jest zaorane. Dlatego są narzędzia, które potrafią
    przywracać z EXIF. O ile użytkownik ustawił poprawnie datę i czas w
    urządzeniu... I tego nie przeskoczysz.

    > Na tyle istotne, że takie pliki krążą po świecie.

    Czniam na to.

    > Nie podam Ci zbyt wiele ponieważ nie posiadam tych urządzeń na
    > biurku. Na pewno nazwy kaszanią starsze wersje mojej "ulubionej"
    > Nokii (na to coś mam alergię) i SE.

    Nie - SE miała moja żona i tam nie było takich nazw plików.

    > Podczas przenoszenia danych (np mp3) pomiędzy PC, telefonem, CD do
    > radia samochodowego dzieją dosyć śmieszne rzeczy jeśli w nazwie
    > znajdują się: dodatkowe kropki, nawiasy, spacje, pl litery itp.

    Ale to wynika z nadmiaru fantazji. Nie prościej IMG_9999.JPG?

    --
    Best regards,
    RoMan