-
21. Data: 2010-06-11 11:13:47
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Katanka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
news:huskv5$8si$1@inews.gazeta.pl...
> Aby uzyskać jak najlepsze przyspieszenie to zazwyczaj ciągnąłem
> na niższym biegu do około 4,5 tysiąca obr. , zmieniałem na
> wyższy, bo moment obrotowy wtedy był najwięjkszy po zmianie
> biegu. z moca jest odwrotnie, bo maksymalna moc jest przy 6,5
> tysiącach obr.
To juz wiesz co znaczy "redukcja i gaz" :-)
Przyspieszanie wymaga tez mocy, wiec obroty musza byc takie zeby
byla jak najwieksza.
A moment .. przy nieco wiekszych obrotach niz maksimum bedzie tylko
nieco mniejszy, za to nastepny bieg w skrzyni zredukuje go na
wyjsciu znaczaco.
Jak to wszytko policzysz to okaze sie ze najlepiej miec tych 6500
:-)
> Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki? Pewnie
> to są dziesiętne
Gtech pro, kolega ktory zmierzy 1/4 mili ..
J.
-
22. Data: 2010-06-11 11:28:35
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>
On 2010-06-11 08:26:46 +0200, "Katanka" <k...@i...pl> said:
> Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki?
Stoperem.
--
Bydlę
-
23. Data: 2010-06-11 11:32:56
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>
On 2010-06-11 09:38:31 +0200, "Katanka" <k...@i...pl> said:
> Katanka wrote:
>
> No i pytanie o dizla?
Tak.
> Tak samo jest jak w benzynie?
Nie.
> Tak samo kręcic do czerwonego paska i odcięcia? Bo dizel ma wyraźny
> spadek ciagu
I trzeba przed tym zmienić bieg.
--
Bydlę
-
24. Data: 2010-06-11 11:37:24
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Od: red <r...@r...com>
On 2010-06-11 09:33:44 +0200, Katanka said:
> Kręcę do 6,5, wtedy odcina. Ok, pokombinuję. Z tym, że sprzęgło jest
> jakieś dzwine, bo nie od razu łapie, łapie jakby w zwonionym tempie.
> Przypuszczam, że jest jakis system ograniczenia szybkosic sprzęgła przy
> dużych obrotach, dla jego bezpieczeństwa, aby wytrzymało więcej.
> Inaczej ... to nie jest sprzęgło sportowe ;)
Powinno być podtrzymanie obrotów. Już w starszych modelach aut (piszę
nawet konkretnie o Mondeo ST200 czy Cougarze), był taki efekt, że
kręcisz, wciszkasz sprzęgło do zmiany biegu i powinno Ci przez kilka
chwil utrzymywać obroty, dzięki temu nie szarpiesz autem, nie niszczysz
sprzęgła i w rezultacie efektywniej przyśpieszasz. Z początku jak
się nie potrafi jeźdźić z tym, to właśnie takie dziwne wrażenie jest.
No chyba, że miałeś na myśli coś z goła innego :)
-
25. Data: 2010-06-11 12:05:35
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Od: "Robert_J" <d...@o...pl>
> Teraz sobie przypomniałem, że musi byc prawda w tym co
> piszecie, bo duzo grałem w grę Gran turismo i tam zmiana
> biegu występowała dopiero wtedy, kiedy wskazówka
> obrotomierza dobijała do czerwonego. Czyli faktycznie
> trzeba kręcic do końca jak się chce wycisnąć maks z auta.
W tej grze, jak w wielu, zapewne jest też kilka dodatkowych
żyć ;-)))).
A tak poważnie to znajomego, który zacząłby mi w moim aucie
narzucać swój styl jazdy, wysadziłbym na przystanku MZK
;-)))
-
26. Data: 2010-06-11 12:06:26
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Od: to <t...@a...xyz>
Katanka wrote:
> Powiedział,
> że jednak powinno się ciagnąć obroty do odcięcia na 2 i 3 biegu, wtedy
> przyspieszenie będzie większe.
Podobnie jak na każdym innym...
> Sprawdziłem i faktycznie na 2 i 3 biegu
> na obroty wchodzi żywo - odcięcie, zmiana biegu i szarpnięcie auta, bo
> idzie z wyższych obrotów na czwórce.
W 99% benzyn najlepsze przyspieszenie osiągniesz zmieniając bieg przy
odcięciu. W 95% diesli najlepsze przyspieszenie osiągniesz zmieniając
bieg prawie przy odcięciu. ;-)
--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
-
27. Data: 2010-06-11 12:09:33
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Od: "Katanka" <k...@i...pl>
Robert_J wrote:
>> Teraz sobie przypomniałem, że musi byc prawda w tym co
>> piszecie, bo duzo grałem w grę Gran turismo i tam zmiana
>> biegu występowała dopiero wtedy, kiedy wskazówka
>> obrotomierza dobijała do czerwonego. Czyli faktycznie
>> trzeba kręcic do końca jak się chce wycisnąć maks z auta.
>
> W tej grze, jak w wielu, zapewne jest też kilka dodatkowych
> żyć ;-)))).
> A tak poważnie to znajomego, który zacząłby mi w moim aucie
> narzucać swój styl jazdy, wysadziłbym na przystanku MZK
> ;-)))
On nie narzucał, tylko dziwił się, ze nie kręcę go wyżej :) I może dobrze, że
zwrócił uwagę, bo lubie jak auto optymalnie przyspiesza.
--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl
-
28. Data: 2010-06-11 12:13:03
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Katanka" <k...@i...pl> wrote in message
news:hut20r$mln$1@inews.gazeta.pl...
> Robert_J wrote:
>>> Teraz sobie przypomniałem, że musi byc prawda w tym co
>>> piszecie, bo duzo grałem w grę Gran turismo i tam zmiana
>>> biegu występowała dopiero wtedy, kiedy wskazówka
>>> obrotomierza dobijała do czerwonego. Czyli faktycznie
>>> trzeba kręcic do końca jak się chce wycisnąć maks z auta.
>>
>> W tej grze, jak w wielu, zapewne jest też kilka dodatkowych
>> żyć ;-)))).
>> A tak poważnie to znajomego, który zacząłby mi w moim aucie
>> narzucać swój styl jazdy, wysadziłbym na przystanku MZK
>> ;-)))
>
> On nie narzucał, tylko dziwił się, ze nie kręcę go wyżej :) I może dobrze,
> że zwrócił uwagę, bo lubie jak auto optymalnie przyspiesza.
Nie rozbrajaj mnie Katanka.. O cisnieciu hamulca w podloge tez dowiesz sie
od kolegi? :/
Pozdrawiam
Kamil
-
29. Data: 2010-06-11 12:16:22
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Od: "Katanka" <k...@i...pl>
kamil wrote:
>>> W tej grze, jak w wielu, zapewne jest też kilka dodatkowych
>>> żyć ;-)))).
>>> A tak poważnie to znajomego, który zacząłby mi w moim aucie
>>> narzucać swój styl jazdy, wysadziłbym na przystanku MZK
>>> ;-)))
>>
>> On nie narzucał, tylko dziwił się, ze nie kręcę go wyżej :) I może
>> dobrze, że zwrócił uwagę, bo lubie jak auto optymalnie przyspiesza.
>
> Nie rozbrajaj mnie Katanka.. O cisnieciu hamulca w podloge tez
> dowiesz sie od kolegi? :/
Nie o wszystkim trzeba wiedzieć :) W V-Techu mi powiedzieli, że optymalnie
będzie przyspieszał do 4,5 tysiąca, bo z wykresu tak wynika. No to myślałem, że
tak trzeba.
--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl
-
30. Data: 2010-06-11 12:26:44
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Katanka" <k...@i...pl> wrote in message
news:hut2dk$o26$1@inews.gazeta.pl...
> kamil wrote:
>
>>>> W tej grze, jak w wielu, zapewne jest też kilka dodatkowych
>>>> żyć ;-)))).
>>>> A tak poważnie to znajomego, który zacząłby mi w moim aucie
>>>> narzucać swój styl jazdy, wysadziłbym na przystanku MZK
>>>> ;-)))
>>>
>>> On nie narzucał, tylko dziwił się, ze nie kręcę go wyżej :) I może
>>> dobrze, że zwrócił uwagę, bo lubie jak auto optymalnie przyspiesza.
>>
>> Nie rozbrajaj mnie Katanka.. O cisnieciu hamulca w podloge tez
>> dowiesz sie od kolegi? :/
>
> Nie o wszystkim trzeba wiedzieć :) W V-Techu mi powiedzieli, że optymalnie
> będzie przyspieszał do 4,5 tysiąca, bo z wykresu tak wynika. No to
> myślałem, że tak trzeba.
Optymanie nie musi znaczyc "najszybciej". Zauwaz, ze przy 4500 dopiero
osiagasz max moc i masz ja praktycznie do samego odciecia.. Momentem nie
sugeruj sie az tak bardzo, bo to ma znaczenie przy ciagnieciu 30-tonowej
naczepy a nie wyscigach spod swiatel. Jakos diesle z duzym momentem nie
wygrywaja na 1/4 mili. :)
Pozdrawiam
Kamil