  • 321. Data: 2014-02-05 22:31:01
    Temat: Re: Jak łatwo skasować kierowców na 800mln PLN?
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-05, AL <a...@s...tam.pl> wrote:

    > to sie nazywa 'prywatna interpretacja'.
    > Niestey w PL kazdy ma swoja 'prywatna interpretacje' - w urzedach
    > rowniez - to nasz narodowy sport :/

    A jaka ma byc interpretacja jak przepis jest tak chory, ze inaczej tego
    interpretowac sie nie da. Jak kaza Ci placic za oddychanie i zapisza
    to w prawie to tak bez szemrania bedziesz placil?

    > Wg aktualnego prawa, skoro masz motocykl niewyrejestrowany, powinienes
    > miec na niego OC. Moze stac nawet w kartonie, pudle, bez kół i silnika.
    > Możesz go zezłomować, ale nawet jeśli to zrobisz fikcyjnie, to zgodnie z
    > prawem nigdy już tego pojazdu nie bedziesz w stanie zarejestrowac.

    Mylisz sie. Bedzie mozliwosc rejestrowania jako pojazd zabytkowy, tam
    mozna to w ostatecznosci zalatwic bez dokumentow.

    > Jesli jednak bedziesz chcial go zarejestrowac, to moze pewnego ranka
    > zadzwonic do Ciebie smutny pan z UFG i zapytac o kwitki ubezpieczenia bo
    > im sie w systemie pojawila zjawa z luką w pamięci ;)

    Ale ja nie mam obowiazku tych kwitkow posiadac. Nie ja mam udowadniac, ze
    mam/mialem OC.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 322. Data: 2014-02-05 22:43:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Stiller" napisał w wiadomości
    >Ogólnie - możliwie bezbolesnego rozwiązania jak zmusić nie płacących
    >za
    >polisy OC do ich wykupienia.

    A dla kogo bezbolesnie - dla nich, czy dla panstwa (jak wydac 800 mln,
    ale sobie zwrocic).

    Bezbolesnie to moze byc:
    a) nie robic nic, w koncu sam piszesz ze mowa o jakis 1%, z czego
    pewnie polowa nie jezdzi, albo nie istnieje, a jak nawet jezdzi, to
    mamy kary i regresy w sam raz,

    b) amnestie wprowadzic i umozliwic wyrejestrowanie starych pojazdow,
    moze sie liczba nieubezpieczonych zmniejszy,

    c) w prasie i TV oglosic ze od maja ruszy masowe karanie kierowcow nie
    majacych OC, i jest ostatni miesiac na uregulowanie.

    d) cepik niech wysle powiadomienia do osob u ktorych nie stwierdza OC,

    e) cepik niech przekaze liste do UFG ...

    J.

  • 323. Data: 2014-02-05 22:48:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "masti" napisał w wiadomości
    Dnia pięknego Tue, 04 Feb 2014 22:38:01 +0000 osobnik zwany Tomasz
    Stiller
    >w przypadku sprowadzonych działa ez problemu. kiedyś taki pacjent
    >spowodował koło mnie wypadek i zwiał. Na komendzie policja
    >powiedziała,
    >że UFG wskazuje 95% takich pacjentów w ciągu 1-2 tygodni. W końcu
    >przed
    >sporwadzeniem też był gdzieś ubezpieczony.

    Gdzie, w Niemczech ?
    UFG dostepu do niemieckich ubezpieczalni nie ma, ale byc moze moze
    miec - w koncu zalatwia jakos wypadki z zielonej karty.

    Ale potem sie okaze ze Niemiec auto sprzedal i wyrejestrowal, kupil
    jakis Turek, sprzedal nie wiadomo komu ...

    J.

  • 324. Data: 2014-02-05 22:54:00
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-05, Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> wrote:

    > Myślę sobie, że w razie czego sąd pewnie byłby w stanie wydusić z PZU
    > dane ze starej "bazy". My jako zwykli petenci nie jesteśmy w stanie :\

    A ja nie rozumiem sensu nad spuszczaniem sie nad historia ubezpieczeniowa
    samochodu sprzedanego 10 lat temu. Za duze czasu macie czy lubicie udowadniac,
    ze wielbladami nie jestescie?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 325. Data: 2014-02-05 22:57:22
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 05 Feb 2014 22:48:53 +0100 osobnik zwany J.F napisał:

> [...]
    > UFG dostepu do niemieckich ubezpieczalni nie ma, ale byc moze moze miec
    > - w koncu zalatwia jakos wypadki z zielonej karty.

    bezpośredniego pewnie nie. Ale może zapytać swojego odpowiednika

    > Ale potem sie okaze ze Niemiec auto sprzedal i wyrejestrowal, kupil
    > jakis Turek, sprzedal nie wiadomo komu ...

    jakoś dają radę

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 326. Data: 2014-02-05 22:59:06
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-05, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    > ROTFL
    > Skala problemu ma podstawowe znaczenie.
    > Po co wprowdzac jakies rozwiazanie, ktore odnosi sie do problemu ktory nie
    > istnieje lub jest marginalny?

    Bo mu marzy sie utopia a widocznie jest za glupi by zauwazyc, ze dazenie do
    stanu idealnego geneneruje nieskonczone koszty.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 327. Data: 2014-02-05 22:59:51
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-05, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    > To wracajac do pytania - co mam zrobic jak zawieram polise zdalnie,
    > naklejke dostane za dwa tygodnie albo i za miesiac a jezdzic chce juz i
    > teraz?

    To Twoj problem, masz miec naklejke i juz a jak nie masz to czekaj i nie
    jezdzij. Sorry, takie prawo.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 328. Data: 2014-02-05 23:02:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 04 Feb 2014 03:05:23 +0100, J.F wrote:
    >Rozumiem, że tak prozaicznych przyczyn jak uszkodzenie regulatora
    >napięcia nie bierzesz pod uwagę?

    Nie biore, rzadko sie zdarza, a przeciez akumulator czesto pada, a po
    wymianie regulator okazuje sie dobry.

    >Podobnie poczynań Pana Ziutka, którego
    >szybki prostownik dający 18V został zbudowany przez kolegę?
    >Akumulatory
    >padają głównie przed drobne zaniedbania lub niewiedzę ich
    >użytkowników.

    Jakie ? Jak akumulator i alternator sa sprawne, to uzytkownik nie ma
    co zaniedbywac :-P

    >Pomimo, że nazywają się bezobsługowymi czasami trzeba w ich okolicach
    >coś
    >tam zrobić.

    Co ?

    J.

  • 329. Data: 2014-02-05 23:22:27
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-05, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A jaki widzisz problem, aby to robil ?

    Alez to nie rozwiazuje problemu! Jak Wladek jezdzi bez OC po swojej wsi
    (na dodatek majac 2 promile), gdzie do najblizszej krajowki jest 100 km
    to przez ViaTolla nigdy nie przejedzie ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 330. Data: 2014-02-06 00:40:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Stiller k...@l...eu.org ...

    > Niby dlaczego mam się na coś decydować?

    Bo to sa dwie różne sprawy.

    > Zakładam, że tym jednym
    > rozwiązaniem załatwimy sprawę zarówno starych ściemniaczy, jak i nowych
    > oszustów.

    A w jaki sposób naklejki rozwiążą sprawę sprzed 10 lat?
    Myslisz, ze ktos bedzie je naklejał na auta ktore zezłomował 5 lat temu?
    Albo, co gorsza, nie bedzie naklejał, wiec ze zlomu ktos je wpisze na
    strone?

    >>> Wg. aktualnych danych 250000 _jeździ_ bez polis OC. To jest marginalny

    > Udowodnij proszę.

    > Nie, ktoś napisał, że w Polsce nadal najliczniejszą marką/modelem
    > samochodu jest polski fiat 126p.

    No własnie...
    A przeciez wiadomo, ze prawie ich juz nie ma...

    > Skoro ktoś publicznie podaje takie dane, to najwyraźniej musi tak być.

    No skoro ktoas pulicznie podaje to musi tak byc! ROTFL