  • 311. Data: 2014-02-05 20:00:13
    Temat: Re: Jak łatwo skasować kierowców na 800mln PLN?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Stiller k...@l...eu.org ...

    > Wskazywałem już w tym wątku przypadek z życia wzięty, który pokazuje
    > że w bazie UFG są dziury. Po samochodzie mojego Taty nie ma śladu w
    > UFG, pomimo że miał wykupywane ubezpieczenie.

    Musisz sie zdecydować.
    albo dyskutujemy o stanie dziś + przyszłość.
    Albo odkopujemy sprawy sprzed 10 lat. Tak, wiemy ze przed 10 laty z baza
    było słabo. Ale to niczego nie dowodzi w kontekscie tego co dziś i co
    jutro.

    > Wg. aktualnych danych 250000 _jeździ_ bez polis OC. To jest marginalny
    > problem?

    To sa marginalnie poprawne dane.
    Przeciez podał ci ktos informacje, jakich samochodów jest w tym zestawieniu
    najwiecej.
    Sadzisz, ze one rzeczywiście są gdzies na drogach?

  • 312. Data: 2014-02-05 20:00:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Stiller k...@l...eu.org ...

    > Mieszasz w Mozambiku, że polecone priorytety idą do Ciebie miesiąc?

    Czasami, jak akurat nie ma mnie w domu?
    Poza tym potwierdzenie nie przychodziło do mnie nigdy poleconym.
    Teraz bedzie musiało poleconym? Do dodatkowe kika złotych kosztów.
    A listy giną. Wtedy trzeba wysłać ponownie.

    > No to pytanie również już odpowiadałem. Możesz jeździć na tymczasowym
    > potwierdzeniu, które wydrukujesz sobie w domu.

    Aha.
    I wtedy nie dostanę mandatu za brak naklejki?

  • 313. Data: 2014-02-05 20:00:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Stiller k...@l...eu.org ...

    > Masa samochodów jeździ bez polis OC. To je trzeba
    > wyłapać.

    O, to juz ci sie udało ustalic ze to jest masa?
    Mozesz podać jakies liczby?

  • 314. Data: 2014-02-05 20:20:50
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Wed, 05 Feb 2014 19:00:14 +0000, Budzik wrote:

    > O, to juz ci sie udało ustalic ze to jest masa? Mozesz podać jakies
    > liczby?

    Podawałem wielokrotnie. Otwarcie mówi się o 250000 takich pojazdów.

    Tomek

  • 315. Data: 2014-02-05 20:25:27
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Wed, 05 Feb 2014 19:00:13 +0000, Budzik wrote:

    > Czasami, jak akurat nie ma mnie w domu?
    > Poza tym potwierdzenie nie przychodziło do mnie nigdy poleconym. Teraz
    > bedzie musiało poleconym? Do dodatkowe kika złotych kosztów.
    > A listy giną. Wtedy trzeba wysłać ponownie.

    Ale co to ma do rzeczy, ze nie ma Cię w domu. Wtedy dostajesz aviso.
    Różnica w kosztach między poleconym a nierejestrowanym jest pomijalna
    przy kosztach polisy - nawet dla nadawcy detalicznego, a co dopiero
    hurtownika.

    > Aha.
    > I wtedy nie dostanę mandatu za brak naklejki?

    Zakładam, że to już zależy od tego co powiesz przy kontroli. Jeśli po pół
    roku od zawarcia polisy nadal nie masz naklejki, to nie liczył by na
    pobłażliwość.

    Tomek

  • 316. Data: 2014-02-05 20:30:47
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

> [...]
    > Albo odkopujemy sprawy sprzed 10 lat. Tak, wiemy ze przed 10 laty z baza
    > było słabo. Ale to niczego nie dowodzi w kontekscie tego co dziś i co

    Niby dlaczego mam się na coś decydować? Zakładam, że tym jednym
    rozwiązaniem załatwimy sprawę zarówno starych ściemniaczy, jak i nowych
    oszustów.

    > To sa marginalnie poprawne dane.

    Udowodnij proszę.

    > Przeciez podał ci ktos informacje, jakich samochodów jest w tym
    > zestawieniu najwiecej.

    Nie, ktoś napisał, że w Polsce nadal najliczniejszą marką/modelem
    samochodu jest polski fiat 126p.

    > Sadzisz, ze one rzeczywiście są gdzies na drogach?

    Skoro ktoś publicznie podaje takie dane, to najwyraźniej musi tak być.

    Tomek

  • 317. Data: 2014-02-05 20:36:35
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Wed, 05 Feb 2014 18:53:34 +0000, Budzik wrote:

    > Nie wiem co chciałes przez to powiedziec.
    > Podważasz to co napisałem?
    >
    > Pisze ci ze jest sprawdzana automatycznie, potem jeszcze drugi raz
    > podczas rozliczania refundacji.

    Recepta w pierwszej kolejności jest weryfikowana ręcznie. Zdecydowana
    większość już tutaj wpada. Brakuje podstawowych danych, gramatura papieru
    się nie zgadza, pieczątki są wydrukowane itp. Po za tym są pewne grupy
    środków, które same w sobie wzbudzają podejrzliwość.

    Piszesz, że każda recepta jest weryfikowana informatycznie - nie jest to
    do końca prawda, bo nie w każdej aptece taka weryfikacja jest wdrożona. W
    dwóch, z trzech aptek w jakich pracuje rodzinka nie ma tej weryfikacji.

    I tak, ostatecznie sprawdzenie jest na etapie refundacji, ale pamiętaj że
    nie każda recepta jest na lek refundowany. Bardzo często zdarzają się
    recepty na leki pełnopłatne.

    Tomek

  • 318. Data: 2014-02-05 22:22:46
    Od: masti <g...@t...hell>

    a tatuś dalej siedzi na dołku

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 319. Data: 2014-02-05 22:24:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Stiller" napisał w wiadomości
    On Wed, 05 Feb 2014 00:37:06 +0100, Wiwo wrote:

    >O ile mi wiadomo ViaToll nie weryfikuje w żaden sposób posiadania
    >polisy
    >OC.

    A jaki widzisz problem, aby to robil ?

    J.

  • 320. Data: 2014-02-05 22:24:33
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 05 Feb 2014 17:50:51 +0000 osobnik zwany Tomasz Stiller
    napisał:

    > Bynajmniej. Po prostu nie chce mi się w kółko odpowiadać na te same
    > pytania.

    w kółko to kręcisz i nie odpowiadasz na konkretne pytania. A tatulo
    siedzi na dołku i czeka aż sad się zapyta ubezpieczyciela. A ten am 30
    dni na odpowiedź. Sędziemu się nie spieszy