  • Data: 2013-12-03 17:42:18
    Temat: Jak kompensować światła nocne?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Czasem widuję piękne nocne zdjęcia nocnych ujęć miasta. Latarnie uliczne
    nie stanowią na tych zdjęciach wypalonej plamy lecz widać niemalże
    żarówkę. Eksperymentowałem z HDR (3 x krok 2 ev w Photomatix) ale nigdy
    tak to nie wychodzi jak trzeba. Owszem, mogę dać dużą różnicę dynamiki i
    światła wyjdą jak należy ale co z tego kiedy wokół lamp jest jeszcze
    aureola zakłócająca efekt składania zdjęć. Gdy wytnę lampę ręcznie czy
    automatycznie to zawsze będzie tak, że jakiś obszar wokół lampy będzie
    ciemniejszy od aureoli. Wygląda to sztucznie. Macie jakąś koncepcję jak
    to się powinno robić?

    Marek