  • 53. Data: 2013-07-24 02:00:45
    Temat: Re: Jak_czesto_miga migacz - Absurdalne_pytania_na_prawo_jazdy
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Skoro jest taki przepis, to wypadaloby go znac :-)

    hihihihi
    W kontekscie dzisiejszej awantury w Warszawie, moze warto dołączyc pytania
    o szerokośc jezdni.

    Czy ludzi juz totalnie posrało? Bboją sie jechać w korku wąską droga?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch

  • 50. Data: 2013-07-24 02:00:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail radoslawfl@spam_wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Naiwny.
    > Gdyby tak przyjmowano nie stawiali by fotoradarów, nie dawali mandatów
    > za nie zapięte pasy itp.

    Zawsze do wszystkiego musismy przykładać równą miarę?
    Ja tam stopniuje zagrożenia np:

    - pilotowanie samolotu bez uprawnien
    - przekraczanie predkosci
    - kierunkowskaz mrugający ze zła czestotliwością

    Ale oczywiście możemy założyć, ze wszystko jest podobnie niebezpieczne.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

  • 52. Data: 2013-07-24 02:00:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail radoslawfl@spam_wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > W definitywnym stwierdzeniu poza diagnostą był też wymieniony
    > policjant.

    Zgadza sie.
    Podasz, ile w zeszłym roku wystawiono mandatów za przepaloną zarówkę
    kierunkowskazu?
    Zreszta - rozmawiamy tu o jakiś absurdach.
    Policjant na drodze równiez najczęściej proponuje naprawę oswietlenia.

    > Zabranie dowodu też potraktujesz jako bezkosztowe
    > czy udowodnisz że nie musi zabrać ?

    Nie mam pojecia jak znajomosc normy szybkosci migania ma mi pomóc w
    stosunku do wiedzy (ma mrugać)
    Czesto mierzysz, z jaka predkoscią ci mruga?

    > "Hmmm, ironia była zbyt zakamuflowana?"

    Tak. Wytłumaczysz?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,

  • 54. Data: 2013-07-24 07:51:23
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    wiadomości

    > Jeżeli wydaje ci sie, ze kierunkowskaz działa za wolno / za szybko to
    > ja
    > bym sie udał do elektryka.
    > ale nasze testy uczą, aby sprawdzić, czy jest w normie.
    > A potem sie dziwic, że szkoły idiotów wychowują.
    > Pewne sprawy są oczywiste.

    Niby skąd masz wiedzieć, że działa za szybko lub za wolno nie wiedząc
    jak często ma migać, kiedy jest prawidłowo?
    Jadąc samochodem nie możesz polegać na "wydawaniu mi się". Ty masz być
    pewnym czy jest OK, bo takie "wydawanie mi się" może kosztować czyjeś
    życie lub zdrowie.

  • 55. Data: 2013-07-24 07:53:28
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    wiadomości news:23072013.57278775@budzik61.poznan.pl...

    > Bez jaj. Znaczy musi wiedziec, bo niewiedza moze skonczyc sie
    > mandatem?
    > A moze przyjac ze ludzie maja odrobine zdrowego rozsadku?

    Mandat w tym wszystkim to mały szczegół, choć najszybciej przemawiający
    do rozsądku.
    Ta niewiedza może kosztować czyjeś życie lub zdrowie i to jest
    najważniejsze, ale do wielu taki argument nie przemawia.

  • 56. Data: 2013-07-24 08:58:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 24 Jul 2013 07:53:28 +0200, uzytkownik napisał(a):

> [...]
    > Ta niewiedza może kosztować czyjeś życie lub zdrowie i to jest
    > najważniejsze, ale do wielu taki argument nie przemawia.

    Bo w znikomym stopniu. Skrecajac zazwyczaj masz ustapic pierwszenstwa
    ... wiec po co migacze ?

    No dobra, moze glowna w lewo prowadzic, z przeciwka ktos czeka, widzi
    ze nie migasz ... ale on dlugo u nas nie pozyje :-)

    J.

  • 57. Data: 2013-07-24 09:03:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 24 Jul 2013 00:00:45 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Własnie zdałem sobie z czegos sprawe.
    > Kilkaset tysiecy km przejechanych, kilkanasciep rzeglądów dianostycznych,
    > kilkanascie kontroli drogowych.
    > Nikt nigdy nie sprawdzał częstotliwości pracy kierunkowskazów...
    > Hmmm, zdrowy rozsądek?

    Bo je jednak sprawdzali. Doswiadczony diagnosta golym okiem zauwazy ze
    dzialaja za wolno lub za szybko.
    Oczywiscie 59/min nie odrozni od 61 - ale juz mu sie wydadza na tyle
    podejrzane ze moze zacznie liczyc. Albo i nie, bo nikt na drodze tez
    nie odrozni i 58 tez jest akceptowalne :-)

    J.

  • 58. Data: 2013-07-24 09:28:51
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-07-24 02:00, Użytkownik Budzik napisał:

> [...]
    > Zreszta - rozmawiamy tu o jakiś absurdach.
    > Policjant na drodze równiez najczęściej proponuje naprawę oswietlenia.

    Nie zawężaj problemu tylko do przepalonej żarówki, choć biorąc
    pod uwagę niedawny wątek na temat możliwości wymiany w niektórych
    nowych pojazdach to właściciel może nie być w stanie sam bez
    narzędzi wymienić. A jeśli to będzie przyciemnione szyby czy
    oświetlenie przednie angielskie czy tylne amerykańskie ?

    > Nie mam pojecia jak znajomosc normy szybkosci migania ma mi pomóc w
    > stosunku do wiedzy (ma mrugać)
    > Czesto mierzysz, z jaka predkoscią ci mruga?

    Nie widzę potrzeby częstego pomiaru, no ale ja potrafię
    odróżnić mignięcie na sekundę od mignięcia na dwie sekundy
    oraz dwu mignięć na sekundę od trzech.

    A ty wytłumaczyłeś ten sam wpis ?

    Pozdrawiam

  • 59. Data: 2013-07-24 09:31:13
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > - kierunkowskaz mrugający ze zła czestotliwością
    >
    > Ale oczywiście możemy założyć, ze wszystko jest podobnie niebezpieczne.

    Nie możemy założyć że jest podobnie niebezpieczne np. dla tego że
    kary za przykładowe wykroczenia nie są takie same.
    Przy czym przyznaje się że nie wiem czy pilotowanie samolotu
    jest jeszcze wykroczeniem czy już przestępstwem.

    Pozdrawiam

  • 60. Data: 2013-07-24 09:39:21
    Od: Jan45 <j...@w...pl>

    W dniu 2013-07-23 20:38, RadoslawF pisze:

    > Innym razem, nie będę za darmo pracował na niedouczonych darmozjadów
    > piszących te pytania w ramach obowiązków.
    >

    > Pozdrawiam

    Coraz mundrzejsze mamy społeczeństwo. Kiedyś było uno
    kształcune, ale tero ni ma potrzeby. Po co komu tabliczka
    mnożenia? Przecie są kalkulatory, nawet w komórce
    jest coś takiego. Po co uczyć się ortografii? Są
    korektory komputerowe. Po co uczyć się zasad? Na przykład
    zasad poruszania się na drodze i zasad obsługi
    pojazdu do takiej jazdy służącego? Przecież
    i tak wygra na drodze ten z silniejszym autem, a nie ten,
    kto zna zasady. Po co skarżyć do sądu bogatego somsiada,
    że nom przedziurawił opony, kiedy stanęliśmy na jego
    ulubionym miejscu, bo to miejsce publiczne? I tak nam
    nie zapłaci, bo jest pod ochroną jako konfident policji.
    Co do zasad, też już nad tym popracowano i są takie
    urządzenia, np. w ostatnim modelu focusa, które rozpoznają
    znaki drogowe i podpowiadają kierowcy, co ma zrobić.

    Myśleć!!! Trzeba myśleć! Ale i trzeba wiedzieć, o czym.

    Dzisiaj to już zrozumiałem, szczególnie po tym, jak
    pewien korepetent, któremu pomagałem nadrobić zaległości
    z matematyki, wyłożył mi swoje racje. Po co, jak mówił,
    uczyć się tych wszystkich wzorów, twierdzeń i metod,
    kiedy na świecie jest tyle ciekawszych spraw, które
    warto poznać. Na przykład? Zapytałem go o to. Jego pasją
    jest historia i polityka, a także socjologia. Dopiero
    tam są prawdziwe związki z życiem, i to takie skutkowo-
    przyczynowe. A matematyka? To bezmyślne zapamiętywanie
    nieprzydatnych w życiu regułek i działań.

    Gdzie te czasy, kiedy to każdy uczeń szkoły średniej
    umiał tabliczkę mnożenia... Mówiono nam, że bez znajomości
    tej całej tabliczki nie zbudujesz domu. Zapewne
    dlatego dzisiejsza młodzież pomalutku zapomina, co to
    znaczy uczyć się. Niechęć do tego objawia m.in. właśnie
    na takich kursach, jak np. kurs na prawo jazdy.
    Żeby dziś zdać maturę, wystarczy poprawnie rozwiązać
    30% zadań(!!!). To tak jakby na egzaminie na prawo
    jazdy wystarczyło odpowiedzieć na co trzecie pytanie.

    Życzę zdrowia, czyli też pozdrawiam, no i szczęścia
    na drodze też życzę, bo tylko to nam dzisiaj pomoże,
    Jan