  • 1. Data: 2009-03-11 11:07:14
    Temat: Jak Wam się podobają nazwy serwisów?
    Od: Czarek <4...@g...de>

    A tak sobie jestem ciekaw :) Jak Wam się podobają nazwy serwisów
    fotograficznych i czy według Was są adekwatne do zawartości? Czy są
    łatwo wpadające w pamięć, dają się zapamiętać, są miłe i przyjemne czy
    wręcz przeciwnie? :)

    Pierwszym serwisem fotograficznym w Polsce było Onephoto. W zamiarze
    jeden autor miał wieszać jedno zdjęcie. Wyszło inaczej ;)
    Plfoto jest chyba dziś najbardziej popularne. Nazwa kojarzy się
    bardziej z polskim foto niż z pluciem :) Ale czy zachęca do
    uczestnictwa...? Dziś pewno trudno być obiektywnym, z powodu
    popularności Plfoto...
    Było kiedyś Fotoforum - najlepszy tego typu serwis, jaki istniał w
    Polsce. Niestety, Michał poszedł w kasę i zrobił Wikidot. Szczerze
    mówiąc wcale mu się nie dziwię :)
    Jest Fotigo... hm, nie podoba misie...
    O, Fotopolis chyba ma niezłą nazwę? Chociaż to co innego.
    Pomijam wszelkie fotosiki itp., jako niepoważne :)

    Jest też np. http://e-szkolafotografii.pl. Nazwa mówi wszystko, ale
    siakaś taka długa... Kursyfoto czy Fotokursy to takie drętwe ;)

    A zagraniczne? Jest niemieckie (i nie tylko) Fotocommunity, popularne
    w Polsce Altphotos, szacowny Apug i wiele, wiele innych. Pierwsza
    nazwa mówi dużo, ale dwie następne...? :->

    W sumie, to można taki serwis nazwać nawet marcheffka.pl, będzie
    ałtystycznie :D Skoro jest Studio Czekolada czy sklep Czerwona Cebula
    (wcale nie warzywny :->) to wszystkie chwyty dozwolone :)

    Ciekaw jestem, jakie nazwy Wam się podobają lub podobałyby się, gdyby
    były :)

    Czarek

  • 2. Data: 2009-03-11 12:04:21
    Temat: Re: Jak Wam się podobają nazwy serwisów?
    Od: bans <g...@o...pl>

    Czarek pisze:

    > Ciekaw jestem, jakie nazwy Wam się podobają lub podobałyby się, gdyby
    > były :)

    onexposure.net

    --
    bans

  • 3. Data: 2009-03-11 13:43:30
    Od: Jakub Roguski <_adres_@_stopka_._postu_.pl>

    Czarek pisze:
> [...]
    > fotograficznych i czy według Was są adekwatne do zawartości? Czy są
    > łatwo wpadające w pamięć, dają się zapamiętać, są miłe i przyjemne czy

    Ja nie zwracam uwagi na nazwy, a na zawartość. Jak raz gdzieś wejdę i mi
    się podoba, dodaję zakładkę i już więcej nie zastanawiam się nad nazwą,
    tylko korzystam z zakładki. Jak mi się przestanie podobać zawartość, to
    usuwam zakładkę i zapominam o serwisie.

    Jeśli szukasz nazwy dla serwisu, do nazwa musi być krótka i prosta -
    nazwy krótkie i proste łatwo się propagują drogą ustną i mailową :-)

    Jakub

    http://www.roguski.eu

  • 4. Data: 2009-03-11 13:52:25
    Od: bans <g...@o...pl>

    Jakub Roguski pisze:

    > Jeśli szukasz nazwy dla serwisu, do nazwa musi być krótka i prosta -
    > nazwy krótkie i proste łatwo się propagują drogą ustną i mailową :-)

    onexposure.net = 1x.com ;)

    --
    bans

  • 5. Data: 2009-03-11 14:00:13
    Od: Jakub Roguski <_adres_@_stopka_._postu_.pl>

    bans pisze:

    > onexposure.net = 1x.com ;)

    O właśnie.

    Jakub

    http://www.roguski.eu

  • 6. Data: 2009-03-11 15:51:27
    Od: "Kokon" <k...@o...pl>

    Czarek wrote:
> [...]
    > fotograficznych i czy według Was są adekwatne do zawartości? Czy są
    > łatwo wpadające w pamięć, dają się zapamiętać, są miłe i przyjemne czy

    [...]

    Mnie sie podoba voal, jest taki delikutasny.

    Pzdr,
    Blazej

  • 7. Data: 2009-03-11 16:51:37
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 11 Mar, 16:51, "Kokon" <k...@o...pl> wrote:

    > Mnie sie podoba voal, jest taki delikutasny.

    Halka też niczego sobie :->
    Domeny krótkie są może i dobre, ale przeważnie zarezerwowane
    niewiadomopoco :) tzn. czekają na jelenia, który je kupi za ciężką
    kasę. Dlatego nie wiem czy krótka i łatwa domena jest taka dobra -
    może sprawiać wrażenie strony erotycznej ;)

    Czy nazwy serwisów foto nie powinny być związane z foto? Tylko, że
    foto jest oklepane, jak rzyć kasztanki Piłsudskiego :-> a zamiennik
    trudno znaleźć. Np. jeśli chodzi o wspomnianą wcześniej e-
    szkolefotografii - e-scholasteria.pl? :)

    Czarek

  • 8. Data: 2009-03-11 18:28:20
    Od: Maciek <m...@p...pl>

    Czarek wrote:
> [...]
    > trudno znaleźć. Np. jeśli chodzi o wspomnianą wcześniej e-
    > szkolefotografii - e-scholasteria.pl? :)

    Ty się od razu przyznaj, że szukasz jajcarskiego, łatwo wpadającego w
    ucho/oko skojarzenia. Coś w stylu genitalia - nowe włoskie linie
    lotnicze :-)
    Maciek

  • 9. Data: 2009-03-12 08:41:14
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

    Czarek ty tu ludzi na burze mózgów nie podpuszczał, masz łeb i ch... to
    kombinuj, na pewno wymyslisz coś ciekawego :)

    A tym czasem,
    nasza-cyfra.pl
    nasza-fotografia.pl
    fotogniot.pl

    www.szumofobia.pl
    www.autofocus.pl

  • 10. Data: 2009-03-12 12:55:49
    Od: "Zennon" <z...@n...pl>

    Użytkownik "tompac" <t...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Czarek ty tu ludzi na burze mózgów nie podpuszczał, masz łeb i ch... to
    > kombinuj, na pewno wymyslisz coś ciekawego :)

> [...]

    foto-coto.pl
    foto-poco.pl
    cmiena8.pl
    aleklata.pl