eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaJak NIE pisać regulaminów konkursów › Jak NIE pisać regulaminów konkursów
  • Data: 2010-10-20 20:19:05
    Temat: Jak NIE pisać regulaminów konkursów
    Od: inigo <n...@m...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Adres strony informującej o konkursie, organizowanej przez wiarygodną
    ponoć (zdaniem znajomego) instytucję:
    http://www.lowicka.pl/konkurs-fotograficzny-quroki-m
    okotowaq.html

    A w regulaminie same rodzynki...

    1. Na rozgrzewkę - na stronie jest informacja, że zdjęcia można nadsyłać
    do 24-go października. Na dole strony jest regulamin stwierdzający, że
    zdjęcia nadesłane po 20-tym nie wezmą udziału w konkursie.

    2. Regulamin stwierdza, że w celu wzięcia udziału w konkursie *wymagane*
    jest wypełnienie i przesłanie formularza zgody na przetwarzanie danych *w
    celach marketingowych*, zamieszczonego na stronie. W treści formularza
    znajduje się informacja, że podanie danych do celów marketingowych jest
    dobrowolne. Dodatkowo formularz do wypełnienia ma postać pliku PDF, żeby
    nie było za łatwo go wypełnić :-).

    3. Cytuję: "Zdjęcie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 powinno być przesłane w
    formacie jpg, w rozdzielczości min. 300 dpi". Rozumiem, że intencją
    autora miało być, że zdjęcie ma być dobrej jakości, tylko nie ma on chyba
    pojęcia, co to jest DPI - i że zdjęcie wielkości znaczka pocztowego też
    może spełnić ten warunek. Dodatkowa ciekawostka: przywołany "ust. 1 pkt.
    1" w ogóle nie mówi o zdjęciu tylko o konkursie jako takim :-).

    4. "Nagrody nie podlegają ekwiwalent pieniężny". Polska język - trudna
    język.

    5. Mój ulubiony zapis regulaminu: "Zgłaszając zdjęcie do konkursu
    uczestnik wyraża zgodę na nieodpłatne drukowanie wykorzystanie
    zdjęcia w materiałach promocyjnych i reklamowych Centrum Łowicka (w tym
    publikowanych w prasie, telewizji oraz na stronach internetowych).
    Uczestnik przyjmuje do wiadomości, że autorstwo wykonawcy zdjęć nie
    będzie ujawniane w promocyjnej i reklamowej działalności Centrum Łowicka."

    Czyli nie dość, że zamierzają nieodpłatnie wykorzystać dowolne z
    nadesłanych prac, to wprost zapowiadają, żeby nie spodziewać się nawet
    podpisania ich nazwiskiem autora.

    I to jest konkurs dla uczniów i studentów, organizowany przez instytucję
    mieniącą się "ośrodkiem kultury"...

    Żenada i obciach czy taki już mamy standard?

    --
    inigo

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: