  • Data: 2010-10-21 18:00:33
    Temat: Re: Jak NIE pisać regulaminów konkursów
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-10-21 18:55, J-L-F pisze:
    > Kiedyś, prawnik mi opowiadał o umowach, które z definicji nie mają mocy
    > prawnej, pomimo zawarcia, podpisania, itd.

    Tak jest. Wykorzystać dzieło można na podstawie umowy o przeniesienie
    autorskich praw majątkowych. Umowa ta powinna określać wszystkie formy
    wykorzystania dzieła.
    Regulamin jest do dupy i nijak się ma do obowiązującego prawa.
    Ale to może nic nie znaczyć.
    Kiedyś sądziłem się ze spółdzielnią mieszkaniową. Podczas rozprawy 2
    instancji okazało się, że to spółdzielnia stanowi prawo.
    Znaczy jeśli się czynnie nie sprzeciwiłem regulaminom, oznaczało, że je
    akceptuję, mimo, że naruszają prawo energetyczne i konstytucję.
    Od tej pory uważam, że polskie sądy to jest kupa.

    P.